Šis laikotarpis „Porsche“ yra neeilinis: vienas patraukliausių darbdavių Vokietijoje dar 2018 m. pabaigoje viršijo 30 000 darbuotojų ribą, pristatė naująjį 911 modelį, o rudenį pradės pirmojo gamintojo istorijoje elektromobilio „Taycan“ gamybą. Jo gamybai pasirinkta istorinė vieta Cufenhauzene – būtent ten prieš 80 metų iškilo pastatas, pro kurio vartus išriedėjo pirmieji „Porsche“ sportiniai automobiliai. Pritaikant gamyklą elektromobiliui, projektuotojai susidūrė su daugybe iššūkių ir įgyvendino visiškai unikalių sprendimų.
„Porsche“ visada buvo lyderis inovacijų diegimo srityje – tuo jau daug metų galime įsitikinti vairuodami moderniausius automobilius. Tačiau tai tik geriausiai matoma „Porsche“ dalis – daugybė inovacijų, siekiant padidinti procesų efektyvumą ir užtikrinti tvarumą, yra diegiama automobilių gamyboje. Labai pastebimą tvarios „Porsche“ strategijos rezultatą jau greitai išvysime ir Lietuvoje – šalies keliai ir gatvės pasipildys „Taycan“ elektromobiliais, bus kuriama greito įkrovimo stotelių infrastruktūra“, – sako sportinių „Porsche“ automobilių centro Vilniuje direktorė Rasa Klimavičiūtė.
„Porsche“ miestas mieste
„Porsche“ istorija Cufenhauzene prasidėjo prieš 80 metų, kai įmonė, žinoma „Porsche AG“ vardu, persikėlė iš Štutgarto centro į šiaurinį miesto rajoną – čia nuo konvejerio nuriedėjo pirmieji trys „Type 64“ sportiniai automobiliai. 1950 metais Cufenhauzene pasaulį išvydo „Porsche 356“, o 1963 m. čia pat prasidėjo ir 911 istorija. 2019 m. šioje gamykloje atverčiamas naujas istorijos puslapis – ji atnaujinta, kad Cufenhauzene pilnu pajėgumu būtų galima gaminti pirmuosius „Porsche“ elektromobilius „Taycan“.
2019 m. rugsėjį pilnu pajėgumu startuos „Taycan“ gamyba – iki tol „Porsche“ Cufenhauzene sukurs 1 500 darbo vietų ir investuos apie 700 milijonų Eur. Nemažai miestelyje esančių pastatų yra modifikuojami, pritaikomi elektromobilio gamybai, o dar keli statomi visiškai nuo nulio.
Statybų procese dalyvavo beveik 300 projektuotojų ir apie 3 000 statybininkų bei įvairių sričių ekspertų. Kai kurių detalių logistika kėlė daug iššūkių tankiai apgyvendintame Štutgarte – pavyzdžiui, į Cufenhauzeno gamyklą reikėjo atgabenti kelias didelių gabaritų betonines kolonas, kurių kiekviena sveria iki šimto tonų.
„Porsche“ būstinė yra urbanizuotoje vietovėje, todėl projektuotojams teko neeilinis uždavinys: suplanuoti visus naujus pastatus vertikalioje plotmėje. Dėl to buvo įgyvendinti keli neeiliniai sprendimai – „Taycan“ surinkimo liniją su dažymo kamera jungia tunelis, nutiestas virš keturių eismo juostų magistralinio kelio, o pats elektromobilis surenkamas skirtinguose aukštuose ir iš ketvirtojo kelių kilometrų ilgio konvejeriu keliauja iki pirmojo.
Geidžiamas darbdavys
2018 m. pabaigoje „Porsche“ grupėje dirbo jau daugiau nei 30 000 įvairių sričių specialistų – 8,5 proc. daugiau nei prieš metus. Darbuotojų skaičiaus augimas numatomas ir toliau.
„Porsche“ Vokietijoje yra vienas patraukliausių darbdavių: iš viso 2018 m. įmonių grupės darbuotojų skaičius išaugo 2 548, o į šias vietas pretendavo 160 000 žmonių – atrinkta buvo vos daugiau nei 1 proc.
Vien „Taycan“ gamybos linija, kuri startuos pilnu pajėgumu artėjantį rugsėjį, iš viso sukurs apie 1 500 darbo vietų.
Dėmesys aplinkosaugai
Pirmieji pastatai „Porsche“ gamykloje Cufenhauzene iškilo dar pirmoje praėjusio amžiaus pusėje, tačiau tai netrukdo jiems būti ekologiškais bei itin efektyviais.
Šių metų pradžioje Cufenhauzene pradėjo veikti dvi naujos kogeneracinės gamtinėmis dujomis varomos elektrinės, kurių kiekvienos galia – po 2 MW (megavatus). Abi jos varomos išskirtinai biodujomis bei perdirbtomis organinėmis atliekomis, o jų efektyvumas siekia 83 proc. Palyginimui, patys moderniausi benzininiai varikliai pasiekia apie 35 proc. efektyvumą. Ilgalaikis „Porsche“ tikslas – gamyklą Cufenhauzene paversti maksimaliai ekologiška.
www.auto-bild.lt