Birželio 14 d. „UAB „Vilniaus viešasis transportas“ pristatė tiesiai iš MAN gamyklos Lenkijoje į Vilnių atriedėjusį naujausios kartos hibridinį MAN Lion’s City autobuso prototipą. Miesto gatvėse jis bus testuojamas iki birželio 27 d., o vėliau bus sprendžiama, ar būtent šių hibridinių autobusų partija papildys parką.
„Savo autobusų parke šiuo metu iš viso turime 58 MAN modelio autobusus. Šie vokiški autobusai pasižymi patikimumu, erdvumu ir tiek keleiviams, tiek vairuotojams patogiomis vietomis. Naujajame MAN Lion’s City, kurį Vilnius turi galimybę išbandyti pirmasis iš visų Baltijos šalių miestų, įdiegta nemažai naujovių. Viena jų – naujas variklis, kuris yra lengvesnis ir ekonomiškesnis, tad lyginant su ankstesnio modelio varikliu, šis sunaudoja 6 proc. mažiau dyzelino. Taip pat svarbu paminėti, kad naujos kartos hibridinė sistema naudoja 48 voltų įtampą, kai tuo tarpu senosios kartos hibridinės sistemos naudojo iki 1000 voltų. Tad pastarųjų autobusų techniniam aptarnavimui ir remonto darbams reikėjo specialiai apmokytų darbuotojų“, – teigė „UAB „Vilniaus viešasis transportas“ technikos direktorius Mindaugas Žalkauskas.
Jis pasakoja, kad bendrovė nuolat vykdo naujų autobusų testavimus – įvertinus testavimo rezultatus, sprendžiama, kurios būtent viešojo transporto priemonės yra tinkamiausios ir efektyviausios kursavimui Vilniuje.
Be to, M. Žalkauskas pridūrė, kad šis naujos kartos hibridinis autobusas unikalus dar ir tuo, kad yra pirmasis rinkoje. Serijinė MAN Lion’s City hibridinių autobusų gamyba bus pradėta tik rugpjūčio mėnesį. Tad vilniečiai ir miesto svečiai turi unikalią galimybę išbandyti jį pirmieji.
Gaminant šį naujos kartos MAN autobusą itin didelis dėmesys buvo skirtas ne tik jo ekologiškumui, efektyvumui, komfortui ar ergonomikai, bet ir dizainui. Viešojo transporto keleivius jis turėtų nustebinti itin šviesiu salonu, dideliais langais, patogesniu sėdynių išdėstymu ir nauja ovalo formos turėklų sistema.
Šiame autobuse įdiegta naujausia hibridinė sistema leidžia iki 16 proc. sumažinti kuro sąnaudas. Be to, autobuso pagaminimo savikaina yra žymiai mažesnė nei senesnės kartos hibridinių autobusų.
„Vilniuje jau važiuoja beveik 300 naujų viešojo transporto priemonių – 250 naujų autobusų, skaičiuojant abiejų vežėjų autobusus, ir 41 naujas troleibusas. Planuojama, jog iki 2020 m. sostinės autobusų parkas pasipildys dar 135 naujais autobusais. Įgyvendinus šį ambicingą sostinės viešojo transporto atnaujinimo etapą, parke neliks senesnių nei 7 metų autobusų, o Vilnius taps kone jauniausią autobusų parką turinčia ES sostine“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.
S. Žiūros nuotr.
www.auto-bild.lt