Lygūs tarp lygių : naujos „Aurum 1006 km lenktynių“ klasės

Tik dvi savaitės beliko iki liepos 17-20 dienomis Palangoje vyksiančio didžiausiojo Baltijos šalyse automobilių žiedinių lenktynių festivalio – „Aurum 1006 km lenktynių“. Šiemet jos jubiliejinės, 20-osios renginio istorijoje.

Be daugelio kitų naujovių šiose lenktynėse naujos ir automobilių klasės, į kurias bus suskirstytos ir kuriose varžysis skirtingo galingumo sportinius automobilius turinčios komandos.

„Visi ‚Aurum 1006 km lenktynėse“ dalyvaujantys sportininkai negali varžytis tarpusavyje kaip lygūs su lygiais, nes vairuoja nevienodo pajėgumo ir nevienodai lenktynėms parengtus automobilius, – sako šias lenktynes nuo pat pirmųjų rengiančios „Promo Events“ direktorius Darius Jonušis. – Tikrieji nugalėtojai paaiškėja klasėse, kur jėgos bei techninė parengtis daugmaž vienodi, o sėkmę dažniausia lemia komandos vairuotojų ryžtas ir meistriškumas. Todėl čempionais galime vadinti ne tik pirmosios į finišą savo automobilį atvairavusios ekipos sportininkus, bet ir kukliausios klasės nugalėtojus“.

Pernai, o ir anksčiau maratoninėse varžybose Palangoje dalyvių automobiliai būdavo skirstomi į šešias klases – GT, A3000+, A3000, TCR, X1 ir D (dyzeliniai).

Šįmet klasių sumažėjo iki 5, tačiau išsiplėtė jų aprėptis. Tad netrukus prasidėsiančiose lenktynėse sportiniai automobiliai į klases bus skirstomi taip:

GT (GT3, GT4 ir GT Open);

TC (TC1-TC4);

SP (SP1-SP3, SPE);

D (dyzeliniai);

TCR

Bene labiausia išplėsta galingiausiųjų, GT klasei priskiriamų automobilių priklausomybės sąvoka.

Šioje klasėje pagal FIA klasifikaciją varžysis GT3 automobiliai, R-GT bei automobiliai, pagaminti pagal SRO „GT4 European Series“ techninius reikalavimus (su galiojančia arba pasibaigusia homologacija) ir automobiliai, atitinkantys GT klasės principus, bet jie nebuvo gaminami pagal FIA/SRO homologacijos reikalavimus, pavyzdžiui, kai paprastas automobilis perdaromas į serijinės gamybos sportinį automobilį („Porsche“, „Ferrari“ ar kt.).

Varžybų komisarų kolegijai palikta teisė skirstyti automobilius į 2 arba 3 pogrupius (GT3, GT4 ir „GT Open“), jei lenktynėse užsiregistravo būtinas atskirai klasifikacijai suformuoti juos vairuosiančiųjų skaičius.

TC klasei priskiriami kėbuliniai automobiliai, paruošti pagal FIA taisykles, taikomas A- ir N- grupėms, FIA taisykles R- grupei ir šias taisykles TC klasei.

TC klasė bus skirstoma į pogrupius TC1–TC4 pagal apskaičiuotą variklio darbinį tūrį.

SP klasei priskiriami specialūs automobiliai ir automobiliai, nepriskiriami jokiai kitai klasei bei rėminės konstrukcijos automobiliai.

Elektriniai ir hibridiniai automobiliai gali dalyvauti „Aurum 1006 km lenktynėse“ tik pateikus specialų prašymą, kuris organizatoriui privalo būti įteiktas ne vėliau, kaip likus 3 mėnesiams iki lenktynių.

SP klasės automobiliai bus skirstomi į SP1–SP3 ir SPE elektrinių /hibridinių automobilių pogrupius pagal jų variklio darbo tūrį.

D klasei, kaip ir anksčiau, priskiriami automobiliai su dyzeliniais varikliais.

Neseniai atsiradusioje TCR klasėje varžysis sportininkai, vairuojantys pagal „TCR International Series“ reikalavimus paruoštus automobilius ir atitinkančius „Aurum 1006 km lenktynių“ techninių reikalavimų priedus bei TCR ilgų nuotolių lenktynių sąlygas.

„Nors šie punktai gana griežtai apibrėžia priklausomybės vienai ar kitai grupei sąlygas, tačiau organizatoriams bei kovinių ginklų parengtį varžyboms vertinančiai techninei komisijai palikta irgi tam tikrų teisių bei galimybių“, – teigia D. Jonušis.

Varžybų vadovo ir sporto komisarų kolegijos sprendimu leidžiama priskirti automobilį kitai klasei, jei jis yra per lėtas arba per greitas, lyginant su kitais tos klasės automobiliais.

Pasak D. Jonušio, nemažai ginčų yra kilę dėl kuro sistemos įrangos ir talpyklų. Patvirtintose taisyklėse sportiniame automobilyje leidžiama naudoti ne daugiau kaip du kuro bakus, kurių bendra talpa neviršija 120 litrų ir kurių įpylimo angos pritaikytos standartiniams kuro kolonėlių čiaupams.

Daugiau apribojimų kuro bako talpai gali būti taikoma atskiroms klasėms, pagal lenktynių biuletenius.

Lenktynių techninei komisijai aiškiai matomoje vietoje ant visų bakų turi būti originali identifikavimo etiketė ir bako gamintojo originalus pasas (homologacija).

„Aurum 1006 km lenktynių“, kurių devizas – saugus eismas – techninių reikalavimų dokumente itin daug vietos skiriama būtent saugumo problemoms.

Organizatoriai tikisi, jog komandų vadovai ir patys sportininkai atidžiai išnagrinės šį svarbų  dokumentą ir griežtai laikysis jo reikalavimų, o jubiliejinės, 20-osios lenktynės, visiems dovanos nepamirštamų įspūdžių.

Organizatorių nuotr.

www.auto-bild.lt