„Mercedes-AMG“ sukūrė galingiausią 4 cilindrų variklį pasaulyje – 421 AG


„Naujasis „CLA 45 Shooting Brake“ yra trečiasis mūsų naujos galingų kompaktinių automobilių gamos modelis, unikalias dinamines savybes ir siūlomą sportinę važiavimo patirtį. Be to, „Shooting Brake“ yra išskirtinai praktiški ir erdvūs modeliai, drąsiai teigiame, jog jie yra revoliucinis žingsnis kompaktiškų automobilių segmente“, – teigia oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje „Silberauto“ lengvųjų automobilių pardavimo vadovas Rolandas Samuolis.

Galingiausias pasaulyje

Naujasis „Mercedes-AMG“ 2 litrų darbinio tūrio variklis, pasiekiantis 310 kW (421 AG), yra galingiausias pasaulyje į serijinės gamybos automobilį montuojamas keturių cilindrų variklis . „Mercedes-AMG“ inžinieriai sugebėjo didžiausią pasiekiamą galingumą, palyginti su ankstesniu varikliu, padidinti 30 kW (40 AG). Analogiškai padidėjo ir didžiausias pasiekiamas sukimo momentas – nuo 475 iki 500 niutonmetrų.


Keturių cilindrų variklis turi dvi versijas – bazinė pasiekia 285 kW (387 AG), o „S“ modelis – 310 kW (421 AG). Sprintas iki 100 km/val. taip pat yra rekordiškai trumpas: „CLA 45 S 4MATIC+ Shooting Brake“ tokį greitį pasiekia vos per 4 sekundes, o bazinis „CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake“ – per 4,1 sek.

Didžiausias bazinio modelio greitis yra ribojamas elektroniniu būdu iki 250 km/val., o „S“ modelis gamyklą palieka su 270 km/val. riba. Abu modeliai turi automatinę 8 laipsnių DCT pavarų dėžę.

Šis variklis ir pavarų dėžė taip pat montuojami į A klasės bei „CLA Coupé“ modelius.

Unikalus variklis

Tokį galingumą pasiekti leido AMG inžinierių pritaikyti novatoriški ir unikalūs sprendimai. AMG modelyje montuojamas 4 cilindrų variklis yra apsuktas – jo turbokompresorius ir išmetimo kolektorius yra prie variklio skyrių ir saloną skiriančios sienelės, o įsiurbimo sistema sumontuota priekyje.


Dėl tokios konfigūracijos oras į variklį keliauja trumpesniu keliu, o išmetamosios dujos greičiau pasiekia turbiną. Be to, toks agregatų išdėstymo būdas leido patobulinti visos priekinės automobilio dalies aerodinamiką.

Naujasis dviejų kanalų turbokompresorius (angl. twin-scroll turbocharger) suderina greitą reakciją esant mažiems variklio apsisukimams ir galingumą – dideliems. Turbokompresoriaus veleno konstrukcijoje pirmą kartą panaudoti specialūs minimalią trintį užtikrinantys guoliai, dėl to kompresorius didžiausius apsisukimus (169 000 per minutę) pasiekia dar greičiau nei anksčiau.

2 litrų keturių cilindrų variklio įsiurbimo sistemos slėgis yra 2,1 bar – jis yra segmento lyderis ir pagal šį parametrą. Pirmą kartą tokio darbinio tūrio variklyje panaudota dviejų pakopų degalų įpurškimo sistema: pirmoje preciziškai sureguliuoti purkštukai į degimo kamerą perduoda iki 200 bar suslėgtą benziną, antroje įpurškiama per solenoidinius įsiurbimo sistemos vožtuvus.

Universali reguliuojama pakaba

„Mercedes-AMG“ automobilio sportiškumą užtikrina ne tik variklio, bet ir aukščiausios klasės pakabos, stabdžių bei kitų sistemų galimybės. Papildomai užsakoma „AMG Ride Control“ adaptyvios pakabos sistema leidžia vairuotojui pasirinkti vieną iš trijų amortizatorių veikimo režimų – „Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake“ vienu mygtuko paspaudimu iš sportinio lenktynių trasų rekordininko tampa patogiu šeimyniniu kelioniniu automobiliu.

Didelio našumo stabdžių sistema užtikrina itin trumpą stabdymo kelią. Bazinio modelio priekyje sumontuotos 4 cilindrų pilkai nudažytos apkabos su baltomis AMG raidėmis ir 350 mm skersmens diskai, gale – 1 cilindrų apkabos ir 330 mm skersmens diskai. Visi diskai yra perforuoti ir ventiliuojami, tad net naudojant ekstremaliu režimu neperkaista ir išsaugo geriausias savybes.

„S“ modelio priekinėje ašyje (arba bazinio, pasirinkus „AMG Dynamic Plus“ paketą) montuojama stabdžių sistema su net 6 cilindrų raudonai dažytomis apkabomis ir juodu AMG logotipu bei 360 mm skersmens diskais.

Abu AMG „Shooting Brake“ modeliai turi automobilio valdymo programą „AMG Dynamics“. Pagal pasirinktą važiavimo režimą ji padidina automobilio stabilumą lenktynių trasoje ar gatvėje. Pavyzdžiui, dideliu greičiu įveikiant posūkį, sistema automatiškai pristabdo vidinį priekinį ratą, taip automobilis gali įveikti posūkį didesniu greičiu.

Vairuotojas pagal savo poreikius pasirenka „Basic“, „Advanced“, „Pro“ arba „Master“ važiavimo režimus. Paskutinysis naudojamas uždarose trasose – automobilis subalansuojamas taip, kad posūkiuose vairuotojas galėtų išnaudoti kiek per didelį pasukamumą (angl. oversteer) ir mėgautis visomis AMG automobilio suteikiamomis galimybėmis. Kiti važiavimo režimai orientuoti į naudojimą gatvėse: „Basic“ – kasdieniam stabiliam važiavimui, „Advanced“ leidžia išnaudoti visą AMG potencialą važiuojant, pavyzdžiui, vingiuotais keliais užmiestyje, o „Pro“ keičia vairavimo asistentų nustatymus maksimaliam vairavimo tikslumui ir malonumui.

Ir bazinė, ir „S“ „Mercedes-AMG CLA 45 Shooting Brake“ modifikacijos „Silberauto“ salonuose gali būti užsakomos jau dabar, o pirmieji automobiliai klientams bus pristatyti šių metų rudenį.

Gamintojo nuotr.

www.auto-bild.lt