Nežinomasis 1006 km lenktynėse, kurio galimybės neaiškios ir komandai – „Chevrolet Corvette“

Mantas Matukaitis šio dešimtmečio pradžioje įsiveržė į Lietuvos automobilių sporto padangę ir jau suspėjo užlipti ant daugelio podiumo laiptelių įvairiose varžybose ir susirinkti daugybės gerbėjų armiją. „Aurum 1006 km lenktynėse“ jis bandys suderinti lenktynininko vaidmenis dviejose komandose su skirtingais vairuotojais, automobiliais ir netgi taktikomis. Kaunietis moka derinti kelias užduotis vienu metu ir tą puikiai įrodė dar šiemet.

Gegužės mėnesį vykusiose Lietuvos žiedinių lenktynių čempionato varžybose M. Matukaitis šokinėjo iš vieno automobilio į kitą ir varžėsi net penkiose įskaitose. Rezultatas – trys pirmos ir dvi antros vietos. Be to, lenktynininkas buvo vienas šių daugiau nei šimtą dalyvių ir tūkstančius žiūrovų sutraukusių varžybų organizatorių.

Tačiau „Aurum 1006 km lenktynės“ – ne sprintas, o maždaug devynių valandų bei tūkstančio kilometrų maratonas. Ir vyksta jos ne lenktynių trasoje, kur po daugybės treniruočių gali apvažiuoti trasą užsimerkęs, o Palangos aplinkkelyje, kuris 361 parą į metus būna atviras visiems eismo dalyviams ir uždaromas tik dėl šio prestižinio maratono. Ir taip – jau dvidešimtą kartą, iš kurių M. Matukaitis dalyvaus jau septintame.

Šiemet jo užduotis bus kitokia nei anksčiau. Jis ne tik dalyvaus lenktynėse kaip šviežiai iškeptas tėtis (dėl šios priežasties jo paprastai kartu lenktyniaujanti žmona Aistė šių metų maratoną praleis), bet ir vairuos du visiškai skirtingus automobilius. Vienas jų – BMW 3, kokių maratone ne vienas ir ne du. Kitas – „Chevrolet Corvette“, kurių maratone daugiau nebus nei vieno. O ir per visą lenktynių istoriją tokius automobilius galima skaičiuoti vienos rankos pirštais.

Galimybės nežinomos

„Jau praėjo tie laikai, kai buvo galima sakyti, kad amerikietiški automobiliai sunkiai valdomi ir nevažiuoja: „Corvette“ gali varžytis su greičiausiais „Porsche“ ir kitais GT klasės automobiliais. Konkrečiai ne šis modelis, nes į jį reikia įdėti dar daug darbo, meilės ir pinigų, tačiau manau, kad šiemet jis tikrai nebus lėčiausias ir mums patiems įdomu pasižiūrėti, ką jis gali“, – apie lūkesčius Palangos 1006 km maratone kalbėjo „Dynami:t Energy by Baltic Petroleum“ komandos lenktynininkas M. Matukaitis.

Automobilis turi 7 litrų darbinio tūrio variklį, pasiekiantį 512 AG ir 637 Nm – tai bus vienas galingiausių automobilių visame Palangos lenktynių maratone.

„Automobilį jau testavome „Nemuno žiede“ su standartine pavarų dėže. Jeigu išvažiuodamas iš posūkio supainiosi pavarą, nelabai pajusi – didžiulis sukimo momentas ištraukia. Dėl ilgų dėžės pavarų perdavimų santykių „Nemuno žiede“ aukščiau ketvirtos pavaros net nejungdavom“, – pasakojo lenktynininkas.

Standartinis šios modifikacijos „Corvette C6 Coupe Z06“ sveria 1 420 kg, tačiau amerikiečiai pasirūpino, kad šis skaičius būtų kiek įmanoma mažesnis. Platforma – aliumininė, priekinis bei galinis buferis, kapotas, durys – plastmasiniai, priekiniai sparnai pagaminti iš anglies pluošto, galiniai sparnai – iš stiklo pluošto. Tačiau išėmę saloną ir sumontavę saugos lankus, komandos nariai turėjo progą džiaugtis – amerikietiškas kupė palengvėjo iki 1 340 kg.

„Man atsisėdus, svorio balansas tarp ašių yra 50:50, skiriasi tik gramais. Geriau tikėtis nelabai įmanoma. Tai reiškia, kad jau gamykloje automobilis suprojektuotas puikiai, tik reikia jo nesugadinti“, – juokėsi M. Matukaitis, kurio kasdienė veikla – vadovavimas alaus daryklos rinkodaros skyriui.

Svarbus ne greitis, o ištvermė

Kitas M. Matukaičio „Aurum 1006 km lenktynėse“ vairuojamas automobilis – „Dynami:t Energy by CBet“ komandos trečios serijos BMW. Kaip sako pats sportininkas, kol kas greitesnis už „Corvette“ posūkiuose, bet atsiliekantis tiesiojoje. Tačiau specifinei Palangos trasai labiau aktuali galia: čia yra kelios vietos, kur bėgėtis reikia kone sustojus, o posūkius atstoja užvažiavimas ir nuvažiavimas nuo viaduko bei dirbtinės lėtėjimo zonos. Vis tik svarbiausia, pasak lenktynininko, yra neperspausti.

„Palangoje reikia važiuoti ne tik greitai, bet ir protingai. Bandymas įvažiuoti greičiausią ratą ne visada duoda rezultatą – jau esame iš savo klaidų pasimokę, kad taip daryti neverta. Reikia mąstyti strategiškai, tam tikrose vietose patausoti automobilį, pasiekti finišą ir tada jau žiūrėti, kokią ten vietą užėmei“, – apie taktiką lenktynių metu pasakojo M. Matukaitis.

Prie „Chevrolet Corvette“ vairo jis pamainomis sėdės kartu su Tadu Aganausku, Karoliu Gedgaudu ir Drew Hollandu, o BMW 3 vairuotojo vietą dalinsis su Aurimu Mištautu, Danu Azikejevu ir Mindaugu Jankausku. Visi – patyrę žiedinių lenktynių dalyviai.

„GT Open“ klasėje „Chevrolet Corvette“ varžysis su trimis „Lamborghini Huracan ST“ bei vienu „Porsche 911 GT3 Cup“ automobiliu. BMW 3 varžysis gausesnėje TC2 klasėje, jų varžovai – nuo kitų BMW automobilių iki „Honda Civic“, „Peugeot 308“ bei „Subaru BRZ“.

Dvidešimtosios „Aurum 1006 km lenktynės“ prasidės jau artėjantį trečiadienį – Palangos stadione komandos atliks techninę bei administracinę komisijas. Ketvirtadienį vyks pirmosios treniruotės ir iškilmingas varžybų atidarymas Palangoje, Vytauto gatvėje, penktadienio popietę vyks maratoninių lenktynių kvalifikacija, o vakare – „Gera Dovana Drift“ Lietuvos ir Baltijos šalių drifto čempionatų etapai. Šeštadienį, tradiciškai 12 val., prasidės pagrindinės maratoninės lenktynės.

Nuotraukos Vytauto Pilkausko.

www.auto-bild.lt