Ar jie tik gražūs, ar vis dar praktiški universalai? Lyginame Peugeot 508 SW ir Renault Talisman.
Ar pažįstate Stefani Joanne Angelina Germanotta? Tikriausiai ne, nes ši dama žinomesnė kaip Lady Gaga. Ji pasirinko skambesnį menininkės vardą dėl karjeros. Tas pat atsitiko ir su automobiliais. Avant, Touring… keisti ir stilingi pavadinimai vien dėl šaunaus miesčioniško skambesio. Paprastu universalu nebenori vadintis nė vienas automobilis – ir tikrai nebenori taip atrodyti. Jie turi būti elegantiški, įžūlūs, sportiški ir stilingi. Ir ko tik nedaroma kovoje prieš madingus SUV.
Ir ,,Peugeot“ gamintojas nusprendė pakeisti savo universalą: naujasis 508 SW yra žemas kaip kupė, su berėmiais langais ir turi savitą, labai įdomaus dizaino galinę dalį. Viskas padaryta gražiai – nuo išsikišusių ratų arkų iki įspūdingų radiatoriaus grotelių. Sportišką GT modelį ,,Peugeot“ prisistato pirmajam palyginimui su Renault Talisman Grandtour.
Renault Talisman atrodo gražiai ir šiuolaikiškai, bet reikia pripažinti, kad jis originalumu nusileidžia 508 SW modeliui. Vertinant praktiškumą, Talisman išties yra geras automobilis. Protingai įrengta bagažinė su šoninėmis daiktadėžėmis smulkmenoms susidėti, lygios grindys – tikrai nėra prie ko prikibti. Tačiau ir naujasis Peugeot neatsilieka, tik kuriant galinę šio automobilio dalį kai ką teko paaukoti grožio dievams. Pavyzdžiui, aukštam žmogui, norint atsisėsti ant galinės sėdynės, ant jos teks tiesiog įsisprausti – dėl žemo stogo kiekvieną kartą reikia gana žemai nusilenkti. Na, pavadinkime tai tiesiog reveransu dizainui. Nors, teisybės dėlei, reikia pastebėti, kad keturi aukšti vyrai gerai jaučiasi tik limuzine ar mikroautobuse, o vaikams vietos visada yra sočiai ir kompaktinės klasės automobiliuose. Ankštoka galinė dalis 508 SW paverčia universalu kupė, o kaip tik tai jam ir suteikia sportiškumo ir originalumo.
O kaip su vairuotojo vieta? Iš tiesų ,,Peugeot“ gamintojas ją apvertė aukštyn kojomis visuose savo modeliuose – pirmiausia mažas vairas, o virš jo puikuojasi didelės raiškos spidometro ekranas. Tai vadinama ,,i-Cockpit“! Tai tiesiog tik kitokia mūsų regos lauke esanti tvarka, kuri vieniems labai patinka, o kitiems yra šiek tiek neįprasta. Atskiro pagyrimo nusipelno fiksuoti mygtukai centrinėje konsolėje, kuriais lengviau valdyti informacijos ir pramogų sistemą. Jie tikrai patiks be išimties visiems.
Tokių fiksuotų klavišų, kuriais važiuojant būtų galima saugiai persijungti iš vieno meniu į kitą, Renault Talisman prietaisų skydelyje nėra. Jame tik liečiamasis ekranas be jokių mygtukų. Švarus dizainas – kai kurie žmonės taip apibūdina tokį stilių. Nieko gero – jiems atsikerta kiti. Visur vien pirštų atspaudai! Bet tai jau tikrai tik požiūrio reikalas. Užvedimo mygtuką tikrai visi pasieksime. Kadangi ,,Peugeot“ pirmajam palyginimui pristatė 1.6/225 AG GT versiją, jos oponente mes pasirinkome Renault su galingiausiu benzininiu varikliu – keturių cilindrų turbininiu 1.8 motoru, kuris montuojamas ir į Alpine sportinį kupė.
Tačiau darbinio tūrio pranašumas (1,8 vietoj 1,6 litro) yra labai minimalus. Iki 100 km/h Renault universalas įsibėgėja tik keliomis dešimtosiomis sekundės greičiau. Ir tai kam nors įdomu? Manytume, nelabai. Didžiausią skirtumą demonstruoja šios prancūziškų universalų poros pavarų dėžės: testuojamojo Renault automobilio greičių dėžė su dviguba sankaba dažniausiai persijungia švelniai, bet vis uždelsdama, o 508-ojo ,,automatas“ tai daro itin švelniai ir to nė nejusti.
Renault universalo važiuoklė subalansuota prasčiau – ji gana komfortiška, bet važiuojant per kelio nelygumus jaučiami gana stiprūs smūgiai. Vargšas Talisman kenčia dėl didelių 19 colių ratų, o tai jau dizainerio diktato padariniai. Tokį sprendimą belieka įvardyti tik kaip madingą nesąmonę. Peugeot 508 SW GT, nepaisant sportinės išvaizdos, yra daug geriau subalansuotas. Nors jo pakabos reguliavimas įtakos turi tik galinei ašiai, tačiau atlieka išties daug darbo. Kas pasirenka ,,Sport“ arba ,,Komfort“ važiavimo režimą, patiria du visiškai savitus važiavimo potyrius – ,,sportiškai kietą“ arba ,,komfortiškai švelnų“. Pakabos nustatymai yra tikri ir juntami vairuotojui. Taip būna ne visuose automobiliuose.
Na, bet būkime atviri iki galo: galingus benzininius variklius, kurie mūsų testo metu 100 km kelio įveikti sunaudojo apie aštuonis litrus degalų (greitkeliuose bus daugiau nei dešimt), pasirenka tik užkietėję dyzelinių variklių priešininkai. O šiaip tokie universalai dažniausiai perkami su dyzeliniais motorais. Europoje dažniausiai parduodamas Peugeot 160 Hdi Allure modelis. Taigi daug važinėjantys, tikrai renkasi dyzelinę versiją.
Trumpai apibendrindami šį mūsų palyginimą, pasakysime taip: 508 SW – gražus universalas, o Talisman Grandtour – ypatingas.
Daugiau info: ABL, 2019 Nr. 2