Įspūdingi Mercedes GLE sugebėjimai

Ketvirtos kartos Mercedes GLE

Ketvirtos kartos Mercedes GLE – tikras technikos fejerverkas. Nepaisant įvairiausių sistemų pertekliaus, tai iš tikrųjų labai geras automobilis.

O pradžia buvo ne kaži kokia. 1997 metais pasirodžius M klasės automobiliams, Carlas Benzas tikriausiai bent kartą apsivertė karste. Pirmasis šios versijos Mercedes buvo tokios prastos kokybės, kad ,,Auto Bild“ testuotojai tegalėjo parašyti: ,,Jis tikrai neužsitarnavo savo žvaigždės“.

Šią istoriją mums būtinai reikėjo iškrapštyti iš senienų skrynios, kad suvoktume, kas nutiko per dvidešimtį metų. Ogi pirmieji M klasės automobiliai tapo youngtimeriais, o GLE modelis yra geriausia, ką ,,Mercedes“ koncernas dabar gali pasiūlyti. Jei panorėtume paaiškinti visas ketvirtos kartos atstovo technines įmantrybes, šiam straipsniui galėtume skirti visą žurnalą. Naujajame GLE dabar yra triskart daugiau elektronikos nei jo pirmtake – vien tik kabelių ir laidų čia susidaro 60 kilogramų. Be to, jame yra begalė valdymo prietaisų ir kur kas daugiau įžvalgių pagalbininkų, nei jų turi pats prezidentas Donaldas Trumpas Baltuosiuose rūmuose.

,,Didžiausias mūsų iššūkis dabar – sujungti šias sistemas į vieną bendrą tinklą“, – sako SUV plėtros padalinio vadovas Andreasas Zyganas. Žvelgdami į naudojimo instrukciją, kuri yra tokia pat stora kaip Tarptautinių žodžių žodynas, mes juo tikime. Mūsų pažintį su ketvirtos kartos atstovu pradėkime nuo išorinio vaizdo.

Vizualiai tai tikrų tikriausias GLE modelis. Tik jis tapo solidenis ir dar gerokai ūgtelėjo: pats automobilis pailgėjo dešimčia centimetrų, iki penkių metrų, o ratų bazė – aštuoniais centimetrais, beveik iki trijų metrų. Tai iš karto suteikia erdvės sėdintiems ant antros eilės sėdynių, kurios nuo šiol gali būti reguliuojamos elektra. Vietos kojoms čia tiek daug, kiek jos yra ir toje šalyje, kurioje šis GLE modelis gaminamas ir kurioje tradiciškai gyvena daugiausia jo pirkėjų. Kadangi amerikiečiams yra įprasta į mokyklą pavežėti ir kaimynų vaikus, tai GLE automobilis dabar gali būti net ir septynvietis.

Priešais vairuotoją dabar yra skaitmeniniai ekranai, kurie apjungti į vieną plačiaekranį prietaisų skydelį. Be to, vairuotojas, esant reikalui, dar gali naudotis ir įspūdingo dydžio projekciniu ekranu.

Kai skaitmeniniam ,,rūpintojėliui“ algoritmai padeda išmatuoti dar ir jūsų patiriamo streso lygį, o automobilis nuo viršaus iki apačios apgaubia malonia šiluma, iškvėpina, jonizuoja ir atpalaiduoja nugarą karštųjų akmenų masažu, tada nebelieka jokio kito pasirinkimo, kaip tik atsiduoti vienintelei minčiai, kad tai jau netgi ne automobilis, o tikra ramybės ir poilsio oazė ant ratų.

Šis technikos stebuklas neabejotinai gali ir važiuoti. Net ir labai puikiai. Jis dabar tylus, nes ,,Mercedes“ inžinieriai, matyt, dar kartą iš naujo turėjo sureguliuoti visus mygtukus, klavišus ir rankenėles, kitaip jie tikrai būtų kur kas labiau girdimi. Deja, šioje tylos oazėje 300 d (245 AG) variklis nuaidi kaip koks drimba mušeika. Nors ,,Daimler“ koncernas nepavykusį keturių cilindrų variklio garsą ir bando dirbtinai paversti monotonišku sportišku ūžimu per garsiakalbius salone, tai padaryti jiems pavyksta tik iš dalies. Dažiausias dyzeliukas ne itin atitinka naujojo GLE reikalavimus: jis pernelyg silpnas ir pernelyg kimus.

Savo skambesiu nėra idealus ir GLE 450 modelio šešių cilindrų (367 AG) benzininis variklis. Galios jis turi užtektinai, bet kartu išsiskiria ir neįprastai pikantišku ,,balsu“. Kur kas geresnius garsus skleidžia GLE 400 d versijos šešių cilindrų (330 AG) dyzelinis variklis, kurį taip pat galėjome išbandyti ir kuris rinkoje pasirodys dar šiemet, bet šiek tiek vėliau. Aštuonių pakopų automatinė pavarų dėžė – tai puiki komanda, kurios ši žvaigždė tikrai nusipelno. Juo labiau kad visi naujieji dyzeliniai (dar pasirodys ir GLE 350 d su 272 AG) varikliai šiandien yra patys švariausi pasaulyje. Dėl įmontuoto antrojo pasyvaus SUV katalizatoriaus šis dyzelinis variklis atitinka ,,Euro 6d“ išmetamųjų dujų taršos reikalavimus, kurie įsigalios dar tik nuo 2020 metų sausio mėnesio.

Jeigu nusileisime į GLE modelio parterio pirmąją eilę, įžengsime į švabų konstruktorių sukurtąjį super smegenų žaidimų kambarį. Pati važiuoklė – tai tikras balansavimo tarp techniškai genialaus inžinerijos meno ir elektroninių sistemų gausos aktas. Pavyzdys: naujoji ,,E-Aktive-Body-Contol“ sistema. Ši važiuoklė, sukurta garsiuoju ,,Airmatic“ pagrindu, visiškai automatiškai prisitaiko prie bet kokios vairuojant kelyje susidarančios situacijos. Prie kiekvieno rato esantys ,,inteligentiškieji“ siurbliai milisekundės greičiu alyva aprūpina amortizatorius ir pakelia arba nuleidžia automobilio kėbulą. Jei priekinė kamera užfiksuoja kelyje esančią duobę, prie kurios nenumaldomai artėjama, šią informaciją ji nusiunčia hidropneumatinei pakabai, kuri taip gražiai ,,išlygina“ gatvės trūkumus, jog atrodo, kad apačioje esantis gruntas būtų tapęs minkštu švelniu kilimu. Rezultatas: toks komforto pojūtis, kokio dar nesame iki šiol patyrę važiuodami bet kuriuo kitu SUV. Nepaisant to,
vairuotojas vis dėlto išsaugo tikrovišką kelio pojūtį manydamas, kad sėdi kur kas lengvesniame automobilyje. Taip pat ir visų varančiųjų ratų sistema – o kaip gi kitaip – yra tikra šios klasės pirmūnė: viską turi gebėti atlikti daug geriau
nei kiti, pavyzdžiui, nuo 0 iki 100 procentų lanksčiai paskirstyti sukimo momentą tarp ašių ir skaitmeninėmis blokuotėmis išgelbėti vairuojantįjį iš didžiausių nemalonumų kelyje.

O tada, ir tai tikrai ne juokai, šiame dideliame skardos kalne dar gali ir naršyti po interneto platybes. Posūkius naujasis GLE įveikia taip, lyg tai darytų ne didelis SUV, o motociklas, ir už tai automobilis turi būti dėkingas gudriesiems amortizatoriams. Visa tai šį drimblotą jautuką nepadaro greitesniu SUV, bet tikrai sužadina amerikiečių, saudo arabų ir kinų inžinierių techninius geidulius. Jie myli ir vertina šį vokiečių krapštukų sukurtą žaislą. Taigi gėda dėl prastos svetimo darbo kokybės jau seniai yra praeitis.

Daugiau info: ABL, 2019 Nr. 1