Išplėsti galimybes
Prieikite arčiau ir automobilis pasiųs signalą. Jis Jus atpažįsta ir pasveikina. Įsėskite ir pasiruoškite visiškai naujai patirčiai: Jūs esate sumaniame moduliniame automobilyje, kuris gerokai išplečia mašinos sąvokos ribas. Vienetinis modelis, kuris prisitaiko prie bet kokių užduočių ar tai būtų trumpa kelionė į darbą ar parduotuvę, ar tolimesnė išvyka. Asmeninis automobilis, kuriuo galima dalytis kai juo nesinaudojate. Automobilis, pritaikytas skirtingoms ekosistemoms ir kviečiantis bendrauti. Savavaldis automobilis, kuriuo galite būti vežamas ar vairuoti pats.
Futuristinis automobilis atspindi „Renault“ asmeninę ir besidalijančią ateities elektromobilumo viziją nuo 2025 metų. Jo pavadinimas – „MORPHOZ“. Ir jis pagamintas naudojant naują Aljanso modulinę „CMF-EV“ elektrinę platformą, siūlančią ne tik kelias galios, tūrio ir nuvažiuojamo atstumo versijas, bet ir naudotojo pasirinkimą, taip pat bagažinės dydžius.
„MORPHOZ“– asmeninis automobilis, kurį galima pritaikyti pagal poreikius
„Renault MORPHOZ“ yra 100 % elektrinis modulinis koncepcinis krosoveris, kuris įkraunamas indukciniu būdu net važiavimo metu. Jis yra junglus ir turi trečio lygio savavaldžio važiavimo funkciją. Kaip ir 2017 m. pristatytas koncepcinis „SYMBIOZ“, tai yra asmeninis automobilis, kuris turi ypatingas dalijimosi funkcijas.
„MORPHOZ“ modulumas yra pabrėžiamas dvejomis fizinėmis transformacijomis – trumpąja „City“ ir ilgąja „Travel“ versija. Tad šis automobilis gali prisitaikyti prie naudotojo poreikių tiek kasdienėse kelionėse, tiek ir tolimose išvykose.
Siekiant šio tikslo, „City“ versija turi akumuliatorių, kurio talpos užtenka kasdieniams poreikiams, o „Travel“ versija turi didesnės talpos akumuliatorių, reikalingą tolimose kelionėse greitkeliais.
„City“ režimas
Trumpoji „Renault MORPHOZ“ versija „City“ yra 4,40 m ilgio. 2,73 m ilgio atstumas tarp ašių yra rekordinis tokio dydžio automobiliui, todėl čia lengvai telpa standartinis 40 kWh talpos akumuliatorius, o elektromobilis išlieka lengvas ir nekainuoja papildomai. Tačiau patirtis salone prilygsta klase aukštesnėms mašinoms.
Šiame režime „MORPHOZ“ pasižymi išskirtinėmis šviesomis, kurias paryškina papildomi LED segmentai. Jo stilius ryškesnis su trumpu priekiniu gaubtu, ryškių formų buferiais ir mažais atsikišimais priekyje ir gale su kampuose esančiais ratais, taip pabrėžiant elektra varomo miesto automobilio manevringumą.
„Travel“ režimas
Ilgoji „Renault MORPHOZ“ versija „Travel“ yra 4,80 m ilgio. Atitinkamai jo atstumas tarp ašių padidėja iki 2,93 m, taip leidžiant sumontuoti talpesnį akumuliatorių ir užtikrinti daugiau erdvės salone. Akumuliatorių talpa yra 50 kWh didesnė (bendra talpa siekia 90 kWh), taip atsiranda daugiau vietos keleivių kojoms ir didesnei bagažinei, į kurią telpa dviem lagaminais daugiau. Be to, ši versija, kuri pasižymi išskirtinėmis šviesomis, turi ypatingą nuožulnią priekinę dalį, optimizuojančią aerodinamines savybes tolimose kelionėse.
„Travel Extender“ principas
Nominali „Renault MORPHOZ“ 40 kWh akumuliatoriaus talpa „City“ režimu leidžia nuvažiuoti maždaug 400 kilometrų, o tai daugiau nei pakanka kasdieniam važinėjimui mieste ir priemiesčiuose. Tai taip pat suteikia pakankamą lankstumą, kuris patenkins daugiau kaip 90 % pirkėjų poreikius.
Kitiems 10 % pirkėjų, kuriems reikia važiuoti tolimesnius atstumus, į „MORPHOZ“ galima sumontuoti „Travel Extender“ akumuliatorių paketą. Automobiliui specialiose dirbtuvėse aktyvuojamas „Travel“ režimas ir per kelias sekundes jo plokščiame dugne sumontuojami papildomi 50 kWh talpos akumuliatoriai, su kuriais „MORPHOZ“ greitkeliuose gali nuvažiuoti 700 kilometrų.
Sugrįžęs vairuotojas vėl užvažiuoja į dirbtuves, kur išimami papildomi akumuliatoriai, paliekant 40 kWh talpos akumuliatorių „City“ režime. Dirbtuvėse akumuliatoriai įkraunami tolimesniam naudojimui. O kol jie nereikalingi kitam elektromobiliui, jie gali būti naudojami kitur – įkrauti dviračių keitimosi stoteles, kaupti energiją iš atsinaujinančių šaltinių, apšviesti infrastruktūros objektus ar naudojami kitoms reikmėms.
Vairuotojo ir keleivių poreikiams prisitaikantis salonas
Vairuotojui prieinant, „Renault MORPHOZ“ įjungia šviesų seką parodydamas, kad automobilio jutikliai atpažino vairuotoją, kuris sės prie automobilio vairo. Reikia tik mostelėti ranka ir durelės pačios atsirakins ir atsidarys. Į galą atsiveriančios durelės ir dėl to, kad čia nėra centrinio statramsčio, įsėdimą į automobilį daro itin patogiu, keleivius pasitinkant geltonais sėdynių apmušalais ir centrine konsole. Kaip ir kėbulas, salonas gali būti pritaikytas vairuotojo ir keleivių poreikiams.
Iškylantis „LIVINGSCREEN“ skydelis
Automobilis turi futuristinį vairą su centre esančiu 10,2 colio ekranu, kuriame rodoma svarbiausia važiavimo ir saugumo informacija. Už vairo yra išgaubtas prietaisų skydelis, iš pirmo žvilgsnio neturintis įprastų rodmenų ir multimedijos ekrano.
Tačiau vairuotojui norint, pvz., ekraną išjungti, iš prietaisų skydelio iškyla „LIVINGSCREEN“ ekranas. Šis vientisas ir platus ekranas rodo važiavimo ir multimedijos sistemos informaciją.
„LIVINGSCREEN“ ekranas gali būti aktyvuotas rankiniu arba automatiniu būdu.
Persiverčianti keleivio sėdynė
„MORPHOZ“ keleivių vietos, išskyrus vairuotojo, kuris visą laiką žiūri į kelią, sėdynės turi „Share“ režimą – jas galima pasukti vieną į kitą pokalbiui ar kitai bendrai veiklai.
Todėl visiškai simetrišką priekinio keleivio sėdynę galima perversti ir atsukti į galines sėdynes. Tada keleiviai gali naudotis salono viduryje esančia centrine konsole ir jos dideliu ekranu tarsi jie būtu poilsio kambaryje.
Pastumiamos galinės sėdynės
Kai „MORPHOZ“ perjungiamas iš „City“ į „Travel“ režimą, gale sėdintys keleiviai automatiškai atitraukiami atgal, taip jiems sukuriant daugiau vietos.
Tokiu būdu keleiviai turi dar daugiau vietos kojoms, be to keliauti jiems patogiau, tarsi sėdėtų foteliuose prie stalo, kur centrinėje konsolėje esantis ekranas atstoja stalo paviršių.
„Level 3“ savavaldis važiavimas
Koncepcinis „Renault MORPHOZ“ turi trečio lygio savavaldžio važiavimo funkciją, kuri yra apibrėžta SAE tarptautinės organizacijos nuostatomis. Taip pat žinomas kaip „be rankų“, šis lygis leidžia vairuotojui nelaikyti vairo ir patikėti važiavimą automobiliui tam tikrose apibrėžtose situacijose, patvirtintose keliuose, tokiuose kaip greitkeliai ar eismo spūstys.
Automobilis gali palaikyti atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio, važiuoti eismo juosta net posūkiuose, persirikiuoti (pavyzdžiui, lenkiant) ir važiuoti eismo spūstyse. Bet vairuotojas turi būti pasirengęs per kelias sekundes perimti automobilio kontrolę, jei atsiranda galimas pavojus arba tada, kai automobilio jutikliai nebegali tiksliai nustatyti važiavimo trajektorijos (pavyzdžiui, esant blogam orui arba nesant kelio žymėjimui). Todėl „MORPHOZ“ vairas visada yra toje pačioje vietoje net ir tada, kai iškyla didelis prietaisų skydelio ekranas.
Esant trečio lygio savavaldžio važiavimo funkcijai ir ją aktyvavus, vairuotojas gali nukreipti akis nuo kelio ir nelaikyti vairo, bet negali naudotis kitais ekranais (planšetės ar telefono), išskyrus tuos, kurie yra priešais jį – diktuoti laišką ar trumpąją žinutę, skaityti multimedijos informaciją ir kt.
Šiuo metu „Renault“ savo naujausiems automobiliams „Clio“, „Captur“, „Espace“ ir „Mégane“ siūlo Greitkelių ir važiavimo spūstyse pagalbą. Kartu su adaptyvia greičio palaikymo sistema su „Stop & Go“ funkcija ir važiavimo savo eismo juosta palaikymu, ji siūlo antro lygio savavaldį važiavimą.
Kai įsigalios leidimai ir technologinės naujovės platesniam trečio lygio naudojimui, „Renault“ modeliai turės trečio lygio savavaldžio važiavimo funkciją. O šiuo metu tokios funkcijos kaip Greitkelių ir spūsčių pagalba bus patobulintos, papildant junglumo su kitais automobiliais ir infrastruktūra funkcijomis, taip išplečiant numatančių funkcijų galimybes.
Kaip 2017 m. parodytas „SYMBIOZ“ koncepcinis automobilis, „Renault“ tada galės savo automobiliams siūlyti ketvirto savavaldžio važiavimo lygio funkcijas.
Elektrinė konstrukcija efektyvumui ir suasmeninimui
Būdamas 4,40 arba 4,80 m ilgio (2 m pločio ir 1,55 m aukščio), koncepcinis „Renault MORPHOZ“ yra krosoveris su tvarkingomis, bet subtiliomis kėbulo linijomis, savo išvaizda apjungiantis sedano, SUV ir kupė bruožus. Šis naujoviškas stilius tapo įmanomas dėl markės naujos modulinės „CMF-EV“ platformos, kuri buvo sukurta specialiai elektros pavarai. Kėbulas yra nudažytas elegantiška „Ivory Gold“ metalizuojančia spalva, o salone ryškios „Electric Yellow“ detalės kontrastuoja su blizgiai juoda salono apdaila.
Daug „Renault MORPHOZ“ išorės dizaino elementų atspindi elektrinio modelio prigimtį. Kiti elementai pabrėžia automobilio energijos efektyvumą arba padeda išryškinti individualumą.
- „LIVINGLIGHTS“
Koncepcinis „Renault MORPHOZ“ turi naują žibintų išvaizdą, kuri bus ir kituose markės ateities elektriniuose automobiliuose. Išskirtiniu dizainu išsiskiriančios „LIVINGLIGHTS“ šviesos buvo paryškintos ir šviečia per visą buferio plotį. „MORPHOZ“ turi kitokią išvaizdą tiek „City“ režime, kur jo žibintų „vyzdžiai“ primena naujo „Captur“ žibintus, tiek „Travel“ režime.
- Priekinis buferis
Kadangi elektros varikliui nereikia daug aušinimo, „MORPHOZ“ turi uždaras priekines groteles. Siekiant didesnio aerodinaminio efektyvumo greitkelyje, „Travel“ režime oro įsiurbimo angos yra pridaromos.
- Sklendės
Priekinis gaubtas turi dvi pažangias sklendes, skirtas aušinti pagrindinius automobilio kompiuterius, kurie yra sumontuoti šalia variklio bloko.
- Šoniniai veidrodėliai – kameros
Vietoje šoninių veidrodėlių koncepcinis „Renault MORPHOZ“ turi skaitmenines HD kameras. Jie vaizdą rodo salone esančiuose ekranuose, taip pat šis vaizdas naudojamas dirbtiniam intelektui, kartu su iš skirtingų išorinių jutiklių gaunama informacija, perspėjant vairuotoją apie galimus pavojus.
- Logotipas
Priekiniai „Renault MORPHOZ“ sparnai turi logotipus su foniniu apšvietimu. Važiuojant „Travel“ režimu jie rodo automobilio pavadinimą.
- Aerodinaminiai ratai
Koncepcija, apjungianti deimantinio efekto išvaizdos ratlankius ir jų apdailą, leido mums iš dalies uždengti 22 colių „Renault MORPHOZ“ padangų šonus, taip suteikiant aptakesnę išvaizdą. Šie dideli, visiškai uždengti ratai gerina aerodinaminį srautą ir padidina automobilio efektyvumą. Padangos turi mažesnį riedėjimo pasipriešinimą.
- Užsparniai
Kaip šoniniai užsparniai ant naikintuvo sparnų, aktyvūs koncepcinio „Renault MORPHOZ“ kėbulo elementai keliais centimetrais prailgina galinius sparnus, taip leidžiant važiuoklei išsitiesti kai pereinama nuo vieno režimo prie kito, tačiau kėbulo paviršius lieka vientisas.
- Ketvirtinės šviesos
Galinė ketvirtinė šviesų kolona simbolizuoja koncepcinio „Renault MORPHOZ“ modalumą. „City“ režime ji šviečia elegantiškomis geltonomis ir juodomis juostomis kaip ir prietaisų skydelyje. Šios linijos apima du skirtingus paviršius, bet tai pasimato tik tada, kai aktyvuojamas „Travel“ režimas ir automobilis pailgėja.
- Galinis buferis
„City“ režime „Renault MORPHOZ“ bagažinė turi mažą išsikišimą ir važinėjimą bei statymą mieste daro patogesniu. Ji pailgėja ir tampa aerodinaminės formos „Travel“ režime.
- Kreiptuvai
Du oro kreiptuvai gale prailgina plokščią koncepcinio „Renault MORPHOZ“ dugną. Tai yra aktyvūs elementai, kurie prisitaiko prie automobilio aukščio maksimaliam efektyvumui bet kokiomis sąlygomis.
- Šviesos
Siauros galinės „Renault MORPHOZ“ šviesos sukuria mirguliuojantį efektą ir vientisą juostą, taip suteikiant platesnio ir impozantiškesnio kelyje automobilio išvaizdą.
- Stabdžių šviesos
Kaip 2017 m. koncepciniame „SYMBIOZ“, vertikalios „Renault MORPHOZ“ stabdžių šviesos tęsiasi iki pat galinio stogo ortakio. Jų grafinis vaizdas atkartoja po buferiu esančių galinių rūko žibintų išvaizdą.
- Įkrovimas
„Renault MORPHOZ“ turi indukcinio įkrovimo režimą. Įkrovimas atliekamas tam skirtose vietose (namuose ar viešosiose stovėjimo vietose) arba važiuojant kelio atkarpomis, kur įrengta ši technologija.
Koncepcinio „Renault MORPHOZ“ duomenys
Ilgis: 4,40 m („City“ versija) / 4,80 m („Travel“ versija)
Plotis: 2 m
Aukštis: 1,55 m
Atstumas tarp ašių: 2,73 m („City“ versija) / 2,93 m („Travel“ versija)
Variklis: 1 elektrinis traukos variklis
Akumuliatoriai: 40 kWh („City“ versija) / 90 kWh („Travel“ versija)
Galia: 100 kW („City“ versija) / 160 kW („Travel“ versija)
Įkrovimas: statinis ir dinaminis-indukcinis
Pavara: priekinių ratų
Junglumas: 5G
Infrastruktūros junglumas: „Wi-Fi“ G5