„Renault“ išbando belaidžio elektromobilių krovimo technologiją

dinaminis Renault elektromobilio krovimas

Nuvažiuojamas kelias ir krovimo sparta – svarbiausi elektromobilių parametrai. Vis dėlto, gali būti, kad ateityje šie veiksniai praras svarbą. „Renault“ vykdo dinaminio, belaidžio elektromobilių krovimo technologijos tobulinimo darbus.

Prailginus elektromobilių nuvažiuojamą atstumą ir paspartinus krovimą, kitas elektrinių transporto priemonių tobulinimo žingsnis gali būti dinaminio, belaidžio elektromobilių krovimo (DEVC) technologijos diegimas. Pirmieji tokie bandymai jau atlikti su „Renault“ modeliais. Specialioje Satory trasoje (Prancūzijoje) du „Renault Kangoo Z.E.“ buvo kraunami važiuojant 100 km/h greičiu.

dinaminis Renault elektromobilio krovimas

Tai „FABRIC“* projekto dalis, kuriuo „Qualcomm Technologies“ ir „Vedecom“ trasoje įdiegė pagrindinę DEVC sistemos dalį, o „Renault“ sumontavo antrąją sistemos dalį dviejuose serijinės gamybos automobiliuose „Renault Kangoo Z.E.“. Bandymai įrodo, kad krauti važiuojant yra įmanoma, net jeigu automobilis važiuoja iki 110 km/h greičiu. 

„Renault“ grupė, bendradarbiaudama su 32 partneriais iš Europos, dalyvauja projekte
„INCIT-EV“, kurio tikslas – tobulinti naujoviškus elektromobilių krovimo sprendimus. Antrąjį projekto etapą, kuris prasidės 2022 m. antrą pusmetį, ketinama pristatyti dinaminio indukcinio krovimo sistemas Paryžiaus mieste (Prancūzijoje) ir priemiesčiuose / ilgo nuotolio – Versalyje (Prancūzijoje).

dinaminis Renault elektromobilio krovimas

Iki 2022 m. Švedijos Gotlando saloje, pasitelkus Izraelio startuolį „ElectReon“, turėtų atsirasti maždaug 1,6 km ilgio trasa, kurioje būtų galima krauti belaidžiu būdu važiuojant. Tai užtikrins elektros srovę autobusams ir krovininiams automobiliams, važinėjantiems nuo oro uosto iki salos sostinės Visbio centro. Vietos valdžia šiuo būdu siekia riboti anglies dvideginio išmetimą.

Tokių sprendimų diegimas stambiu mastu vis dar kelia įvairių iššūkių – būtina, kad infrastruktūros klausimais, derinant tinkamą krovimo įrenginių dydį, jų finansavimo būdus ar pritaikant technologiją įvairiems keliais važinėjančių transporto priemonių poreikiams bendradarbiautų daug šalių.

dinaminis Renault elektromobilio krovimas

Kol DEVC technologija išpopuliarės, elektrinių transporto priemonių populiarumą vis dar lemia jų krovimo vietų pasiekiamumas ar elektromobilių nuvažiuojamo atstumo ilgis. Dabar vieną kartą įkrautais elektromobiliais galima nuvažiuoti vis daugiau kilometrų. Naujasis „Renault ZOE“ nuvažiuoja 395 km (pagal WLTP), o 145 km nuvažiuojamą atstumą galima pasiekti vos per 30 minučių (dėl sparčiojo krovimo nuolatine 50 kW srove).