2000 metais debiutavęs Santa Fe buvo pirmasis SUV, kurį pagamino Hyundai. Jis buvo itin populiarus – ypač JAV – o tai gamintojui padėjo įsitvirtinti rinkoje. Pirmasis Škoda SUV pasirodė 2009 m. – tai buvo Yeti modelis.
2017 m. debiutavo Kodiaq ir tikrai negali skųstis pardavimo rezultatais – statistika byloja, kad iki 2018 m. liepos mėnesio Vokietijoje buvo parduoti 13 354 Kodiaq automobiliai, o štai Hyundai Santa Fe per tą patį laikotarpį įsigijo tik 1160 pirkėjų. Kad būtų aiškiau, per tą patį laikotarpį buvo parduota: 15 181 Hyundai Tucson ir 12 507 Škoda Karoq automobilių.
Tada, 2019 metais debiutavo visiškai naujas ketvirtos kartos Hyundai Santa Fe, turintis daug naujų technologijų. Pažiūrėkime, gal Hyundai pagaliau turės progą aplenkti daugkartinį testų nugalėtoją Škoda Kodiaq?
Įspūdingos išvaizdos korėjietiškas automobilis nuotraukose atrodo mažiausiai pusantro karto didesnis už Škoda. Įspūdingos radiatoriaus grotelės, masyvi tamsaus chromo apdaila priekyje, dviejų dalių priekiniai žibintai (viršuje – dienos šviesų, apačioje – pagrindiniai) ir atletiškos kėbulo linijos – visa tai sudaro išties impozantiškos išvaizdos automobilio įvaizdį. Jis iš tiesų yra didesnis nei anksčiau – dabar jo ilgis siekia 4,77 m (+7 cm), plotis padidėjo iki 1,89 m (+1 cm) ir aukštis 1,7 m (+1,8 cm). Atstumas tarp ašių pailgėjo 6,5 cm. Ir nors didysis Grand Santa Fe daugiau nebus parduodamas, naujasis modelis komplektuojamas su septyniomis sėdimomis vietomis.
Čekų Kodiaq yra kompaktiškesnis – 4,7 m ilgio, 1,88 m pločio ir 1,68 m aukščio. Ir, nepaisant to, jis gerokai erdvesnis nei dičkis Santa Fe. Itin daug vietos yra ant galinių sėdynių – erdvė čia išties karališka!
Jau bazinės „Ambition“ komplektacijos Škoda SUV turi atskirai pastumiamas sėdynes su reguliuojamo kampo atlošais, o Hyundai tokias siūlo „Style“ ir „Premium“ komplektacijos versijose. Taip pat visi Lietuvoje parduodami Santa Fe turi dvi trečios eilės atlenkiamas sėdynes, už kurias Škoda reikalauja primokėti 999 eurus. Bet reguliuojant sėdynes kur kas didesnį pranašumą turi Santa Fe – jei ant antros eilės sėdynių sėdintys keleiviai šiek tiek pasistumia į priekį, trečiojoje puikiai gali įsitaisyti ir paaugliai. O štai pačios tolimiausios Škoda SUV sėdynės patogios bus tik patiems mažiausiems, visiems kitiems ant jų bus tikrai ankštoka. Septynviečio Kodiaq bagažinės talpa siekia 270 l, penkiavietės versijos – 560 l, o nulenkus visas sėdynes ji didėja iki milžiniško matmens – net 2005 l. Maksimalus pervežamo krovinio svoris siekia 616 kg. Hyundai gali pervežti dar daugiau – 648 kilogramus, bet į jo bagažinės talpa yra nuo 547 iki 1625 l, o septynvietės versijos – 130 l.
Kodiaq turi daug Škoda modeliuose siūlomų sumanių ir patogių dalykų: lietsargius priekinėse durelėse, degalų įpylimo dangtelyje laikomą ledo grandiklį, kuris taip pat turi ir didinamąjį stiklą, leidžiantį geriau įžiūrėti užrašus apie padangų slėgį, išimamą prožektorių ir t. t. Didysis čekas turi daug klasikinių vertybių ir yra funkcionalus, nebent tik pernelyg nuobodus.
Hyundai stilius yra visiškai kitoks ir akivaizdžiai primena Audi Q5. Prietaisų skydelis atrodo prabangiai ir žaismingai, jame sumontuotas skaitmeninis septynių colių rodmenų ekranas (pradedant „Style“ komplektacija), itin raiškios grafikos projekcinis ekranas (standartinė „Premium“ komplektacijos įranga), be to, čia gausu chromo apdailos elementų, minkštų paviršių, o ir surinkimo kokybė išties gera. Labai miela!
Hyundai į priekį varo turbodyzelinis 2.2/200 AG variklis, kuris buvo sumontuotas ir pirmtake. Tikrai galingas motoras, užtikrinantis puikią dinamiką ir komfortišką važiavimą bei turintis puikų „balsą“. Bet Hyundai pasistengė sumontuoti itin gerą garso izoliaciją, tad Santa Fe važiuoja itin tyliai ir komfortiškai.
Čia sumontuota nauja automatinė aštuonių laipsnių pavarų dėžė ir „Hyundai“ inžinieriai puikiai pasidarbavo ją derindami. Pavaros perjungiamos greitai ir tolygiai, o vienintelis priekaištas – uždelstas veikimas pajudant. Taip pat galime pagirti tiksliai veikiančią vairo sistemą su puikiai suderintu pasipriešinimu sukimui. Bandomasis Santa Fe turėjo sumontuotus 19 colių ratlankius (standartinė „Premium“ komplektacija), bet neturi reguliuojamos pakabos, tad automobilis dideliais ratais su žemo profilio padangomis kelio nelygumus įveikia labiau purtydamas keleivius nei Škoda.
Mūsų teste bandytas Kodiaq turėjo 18 colių ratlankius ir adaptyvią DCC pakabą (1065 eurai), tad kelyje jis yra ne tik vikresnis, bet ir komfortiškesnis už Hyundai.
Jo 2.0/190 AG variklis komplektuojamas tik su visų ratų pavara ir septynių greičių DSG pavarų dėže. Ir, kaip ir kiti TDI motorai, šis variklis energingai imasi darbo ir sukasi žvaliau nei Hyundai. Ir nors jo garsas nėra taip gerai izoliuotas kaip bendrą platformą turinčiame Volkswagen Tiguan modelyje, vis dėlto motoras dirba tyliai. Kaip ir kituose modeliuose DSG pajudant veikia nervingai, bet važiuojant jos darbui priekaištų nebelieka.
Kodiaq su 190 AG varikliu, septynių greičių DSG greičių dėže, visų ratų pavara, septyniomis sėdynėmis ir papildoma įranga kainuoja 42 506 eurus. Jo priežiūrą reikia atlikti kasmet – gerai bent tiek, kad, kitaip nei „Volkswagen“ grupės automobiliams, jam taikoma ne dvejų, o ketverių metų garantija.
Hyundai savo modeliui taiko net septynerių metų garantiją, o ir priežiūros centre jam reikės apsilankyti tik kas dvejus metus. Prabangios „Premium“ komplektacijos automobilis su 200 AG varikliu, „automatu“, visų ratų pavara ir septyniomis sėdynėmis atsieis 48 990 eurų. Tokia kaina tikrai dera savimi pasitikinčiam modeliui. Įspūdingas automobilis, bet šįkart jis nebus pirmas.
**Ekoindekso vertinimo kriterijai:
Šio indekso vertinimas suskirstytas penkių taškų skalės principu – nuo 5 (daugiausiai) iki 1 (prasčiausiai). Taip pat galutiniame vertinime kiekvieno kriterijaus svarba yra skirtinga (pažymėta procentais). Ekoindeksas atskleidžia, koks iš tiesų aplinkai nekenksmingas yra automobilis ir kokias pažangias aplinką tausojančias technologijas jis turi. Šį vertinimą sudaro keturi kriterijai:
1. IŠMETAMŲJŲ DUJŲ VALYMAS. 5 taškai: Euro 6d, elektromobiliai; 4 taškai: Euro 6D temp; 3 taškai: SCR+LNT1*, prie variklio sumontuotas SCR filtras, GPF2**; 2 taškai: SCR filtras/varomi dujomis (LPG arba CNG); 1 taškas: visi kiti. (*LNT: NO2 dalelių surinkimas; **GPF: benzininių variklių kietųjų dalelių filtras).
2. SĄNAUDOS TESTUOJANT/CO2. 5 taškai: iki 100 g/km CO2; 4 taškai: 130 g/km; 3 taškai: iki 150 g/km; 2 taškai: iki 170 g/km; 1 taškas: daugiau kaip 170 g/km.
3. APKROVA EISME (ilgis x plotis x svoris). 5 taškai: iki 6; 4 taškai: iki 12; 3 taškai: iki 15; 2 taškai: iki 18; 1 taškas: visi kiti.
4. SALONO KONDICIONAVIMAS. 5 taškai: CO2 (bazinė įranga); 4 taškai: CO2 (papildoma įranga); 3 taškai: R1234yf su saugumo įranga/elektromobiliai; 2 taškai: R1234yf (su atmosferiniais benzininiais ir turbodyzeliniais motorais); 1 taškas: visi kiti.
Išvada
Naujojo Santa Fe debiutas tikrai įspūdingas. Puiki išvaizda, galingi varikliai, gausi įranga. Bet jo varžovas yra labai stiprus – Kodiaq važiavimo savybės yra labiau subalansuotos, jis erdvesnis ir kainuoja maždaug 6500 eurų mažiau.
Autoplius.lt platformoje parduodamų tokių automobilių pasiūlymai: