Šie automobiliai reikalauja didesnės algos: palyginamasis universalų testas

Šešių cilindrų dyzeliniai varikliai, daug galios ir dar daugiau vietos – šie kilmingi universalai yra tiesiog nuostabūs! Bet jų kainos…

Pirmiausia prisiminkime, koks buvo šio Audi modelio prosenelis, debiutavęs dar 1968 metais. Tuomet jis vadinosi Audi 100, turėjo 100 AG pasiekiantį keturių cilindrų variklį ir priekinių ratų pavarą. O štai po daugiau kaip pusės šimto metų jo proanūkis A6 Avant 50 TDI, dalyvaujantis pirmajame palyginamajame teste, yra su trijų litrų V6 motoru, visų ratų pavara ir maksimalios įrangos – tokio modelio kaina gali siekti net 100 000 eurų!

Bet juk mes lyginsime aukščiausios klasės universalus, prabangius ir neprilygstamus! Šiame teste Audi universalui teks susirungti su Mercedes E 350 d universalu ir BMW 530d Touring. Iškart atskleisime svarbiausią paslaptį – Audi laimėti nepavyko. Ir tam buvo itin svarios priežastys.

Beveik penkių metrų ilgio milžinai

Pirmiausia susipažinkime. Jie tikri milžinai! Mercedes ilgis siekia 4,93 m – tai centimetru mažiau už abu jo konkurentus, bet viduje jis neįtikėtinai erdvus. Žinoma, populiariausias Vokietijos taksi automobilis yra tikras erdvės išnaudojimo specialistas, todėl turi didžiausią bagažinę. Jos talpa siekia iki 1820 litrų – net 140 l daugiau nei gali pasiūlyti Audi. Kai elektra valdomi antros eilės sėdynių atlošai nulenkiami, bagažinės grindys lieka visiškai lygios, o į ją telpa net dviejų metrų ilgio daiktai. Tačiau prašome čia dėti tik prabangius krovinius, kitaip išpurvinsite šį nuostabų kilimą, kuris yra kaip geriausiuose viešbučiuose! Deja, sėdėjimas ant galinių sėdynių labiau primena… pensionatą. Na, norime pasakyti, kad vietos kojoms yra per mažai – Audi ir BMW universaluose jos yra daugiau. O dabar pakalbėkime apie bavarišką automobilį. Jis – sportiškiausias. Tai norėjome paminėti vėliau, bet kad jau prakalbome… Taip, 5 serijos BMW vis dar yra automobilis vairuotojui – prietaisų skydelis pakreiptas į vairuotoją, centrinis ekranas akių aukštyje, priekyje sumontuotos itin komfortiškos, bet ir gerą prilaikymą turinčios sėdynės, o gale sėdėti patogiausia. Už sprendimą bagažo skyriaus uždangalą padalinti į dvi dalis ir tai, kad jį galima įdėti po bagažinės dugnu, mūsų aplodismentai ir po dvejų metų.

Su aplodismentais pasitinkame ir Audi, kuris tarp šios klasės atstovų yra tikras gražuolis. Avant universalas siekia būti stilingas automobilis, todėl pro pirštus žvelgiame į 565–1680 litrų talpos bagažinę, kuri yra mažiausia tarp šio testo dalyvių ir atitinka Ford Focus klasės atstovų lygį. O štai kokybės trūkumas yra nedovanotinas aplaidumas. Tad pastarųjų metų kokybės čempioną mums teko nubausti – jam skyrėme tik 18 balų iš 20 galimų, vienu mažiau nei gavo BMW ir Mercedes. Štai trūkumai, dėl kurių teko priimti tokį sprendimą. Pirmiausia, kaip ir Passat, Audi antros eilės sėdynių nugarėlės nulenkiamos rankenėle su trosu, o ne elektriniais jungikliais kaip konkurentų automobiliuose. Antra, galinių sėdynių atlošų nulenkimo mechanizmai nėra paslėpti, tad laikui bėgant uždangalas ties šia vieta susidėvės. Trečia, durelių ir prietaisų skydelio apdaila nėra gerai pritvirtinta ir juda. Ketvirta, nors vidinė variklio dangčio dalis nudažyta, konkurentų automobiliuose ji padengta tokiais pačiais dažais kaip ir iš išorės.

Mažiausias yra erdviausias: Mercedes (4,93 m) bagažinės talpa siekia iki 1820 litrų, BMW ir Audi (abu 4,94 m) – atitinkamai 1700 ir 1680 litrų.

BMW myli posūkius, Mercedes sklendžia keliu

Kuris automobilis buvo pats smagiausias? Žinoma, BMW! 530d turi šešių viena eile išdėstytų cilindrų turbodyzelinį 265 AG motorą, kuris leidžia automobiliui iki 100 km/h įsibėgėti per 5,8 s (tokius duomenis pateikia gamintojas). Mums šį rezultatą pavyko pagerinti dar 0,3 s! Iki 100 km/h – per 5,5 s su dyzeliniu varikliu?! Vos prieš kelerius metus tuo galėjo pasigirti tik M3, o čia juk 5 serijos universalas. Be to, jis, per mūsų palyginamąjį testą sudeginęs 7,1 litro dyzelino, yra gana ekonomiškas – už jį taupesnis tik Mercedes, sunaudojęs 6,8 litro. Bet jus juk norite žinoti, kodėl sportiškiausias yra BMW? Plieninės spyruoklės priekyje, pneumatinė pakaba gale ir visi vairuojamieji ratai sukuria jausmą, kad važiuoji gerokai mažesniu automobiliu. O kur dar smagumo pridedantys galiniai varantieji ratai. Kartu su puikiai veikiančia aštuonių pakopų ZF automatine transmisija toks automobilis yra vienas malonumas vairavimą mėgstantiems žmonėms. Nors ir sveria mažiausiai 1844 kilogramus, jis atrodo kaip dydžiu mažesnis automobilis, tad meistriškai ir taip greitai įveikia posūkius, kad net nesuveikia stabilumo sistema. Ir nors Mercedes taip pat smagus universalas, įveikiant tą pačią atkarpą E klasės projekciniame ekrane nuolatos mirksi trikampis signalas, įspėjantis apie aktyviai veikiančią stabilumo kontrolės sistemą. Rezultatas – automobilis sumažina greitį ir vėl pradeda įsibėgėti tik tada, kai ratai vėl sukimba su kelio danga. Žinoma, nieko keisto, kai maksimalus 600 Nm sukimo momentas pasiekiamas esant vos 1200 aps./min., bet elektronikos kontrolė visada juntama. Tačiau nemanykite, kad Mercedes nėra malonus važiuoti, ypač jei turi sumontuotą pneumatinę „Active Body Control“ pakabą – ji tikrai verta papildomų 1815 eurų. Nė vienas kitas automobilis neamortizuoja taip švelniai ir subalansuotai kaip E klasės Mercedes, riedėdamas skirtingo pločio (245 priekyje, 275 gale) padangomis. Be to, į jį taip pat montuojamas šešių viena eile išdėstytų cilindrų motoras, kurio subtilus veikimas tiesiog užburia. Dar Mercedes papildomų balų gauna už vietoje nuodingų reagentų kondicionavimo sistemoje naudojamą CO2.

Audi taip pat norėtų neatsilikti, bet mūsų nepasitenkinimą sukelia pajudėjimo greitis, kuris tiesiog nuvilia! Praeina beveik dvi sekundės nuo akceleratoriaus paspaudimo iki akimirkos, kol automobilis pajuda – V6 motorui pirmiausia reikia giliai įkvėpti ir tik tada kažkas pradeda vykti. Tai ne tik erzina, bet ir pavojinga kai, pavyzdžiui, važiuodami 80 km/h greičiu norite aplenkti sunkvežimį ir tam jums prireikia išvažiuoti į priešpriešinę eismo juostą – ši delsa jaučiama kiekvieną kartą kai tik nuspaudžiamas akceleratorius. Be to, visų ratų pavarą turintis A6 sveria 2101 kg, o tai net 257 kg daugiau už BMW! Tai tas pat, lyg ant galinės sėdynės visą laiką vežioti tris ne pačius mažiausius kolegas.

Verta palaukti kelis metus

Šiame teste suskaičiavome visų bandytų automobilių trūkumus ir privalumus. Kadangi Audi kainuoja 81 606, o BMW – 72 570 eurų, Mercedes, įkainotas 67 924 eurais, yra pats pigiausias. Bet kol dar nesikreipėte į vadovą dėl algos padidinimo, norime jums priminti: po trejų metų ir nuvažiuotų 120 000 kilometrų šie automobiliai grįžta iš lizingo bendrovių ir kainuoja net iki 60 proc. mažiau.

Techniniai gamintojo duomenys

Įvertinimas

Išvada

Mercedes pelnytai nugalėjo vertinant komfortą ir erdvę, taip pat jis pigesnis už BMW. Bet šiandien tai yra du geriausi verslo klasės automobiliai universalo kėbulu. Apdovanojimą už dizainą skiriame Audi A6 Avant, nors kitose rungtyse prieš BMW ir Mercedes jis neturi jokių galimybių.

**Ekoindekso vertinimo kriterijai:
Šio indekso vertinimas suskirstytas penkių taškų skalės principu – nuo 5 (daugiausiai) iki 1 (prasčiausiai). Taip pat galutiniame vertinime kiekvieno kriterijaus svarba yra skirtinga (pažymėta procentais). Ekoindeksas atskleidžia, koks iš tiesų aplinkai nekenksmingas yra automobilis ir kokias pažangias aplinką tausojančias technologijas jis turi. Šį vertinimą sudaro keturi kriterijai:

1. IŠMETAMŲJŲ DUJŲ VALYMAS. 5 taškai: Euro 6d, elektromobiliai; 4 taškai: Euro 6D temp; 3 taškai: SCR+LNT1*, prie variklio sumontuotas SCR filtras, GPF2**; 2 taškai: SCR filtras/varomi dujomis (LPG arba CNG); 1 taškas: visi kiti. (*LNT: NO2 dalelių surinkimas; **GPF: benzininių variklių kietųjų dalelių filtras).

2. SĄNAUDOS TESTUOJANT/CO2. 5 taškai: iki 100 g/km CO2; 4 taškai: 130 g/km; 3 taškai: iki 150 g/km; 2 taškai: iki 170 g/km; 1 taškas: daugiau kaip 170 g/km.

3. APKROVA EISME (ilgis x plotis x svoris). 5 taškai: iki 6; 4 taškai: iki 12; 3 taškai: iki 15; 2 taškai: iki 18; 1 taškas: visi kiti.

4. SALONO KONDICIONAVIMAS. 5 taškai: CO2 (bazinė įranga); 4 taškai: CO2 (papildoma įranga); 3 taškai: R1234yf su saugumo įranga/elektromobiliai; 2 taškai: R1234yf (su atmosferiniais benzininiais ir turbodyzeliniais motorais); 1 taškas: visi kiti.