Šiais metais į Lietuvą atkeliavo penktosios kartos hibridinis „Subaru Forester“ su naujausiu galios agregatu – „e-BOXER“. Vyriausiasis žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius ne tik išbandė jį mieste ir bekelėje, bet ir atliko taupumo eksperimentą.
Kompaktinis „Subaru“ SUV debiutavo dar 1997 metais. Nuo pat pasirodymo pradžios jam sekėsi neblogai – iš viso parduota per 3,8 mln. „Forester“. Nors šis modelis niekada nepretendavo į nominacijas už geriausią dizainą, jį pirkėjai visame pasaulyje pamilo už tik jam vienam būdingas savybes. Patikimumas ir daug geresnis pravažumas nei kitų miesto visureigių pavertė jį puikiu darbininku atokiuose JAV, Kanados, Australijos regionuose bei buvo pamėgtas Lietuvos žvejų, medžiotojų ar atokesnėse vietose esančių sodybų savininkų.
Puikus pasirinkimas visiems, mėgstantiems išvykas į gamtą
Nors blogų kelių sparčiai mažėja, bet žmonės, mėgstantys išvykas į gamtą, vis dar susiduria su sunkumais įveikiant net ir lengvą bekelę. „Forester“ yra išskirtinis SUV, turintis didelę prošvaisą (220 mm) ir prastiems keliams suderintą pakabą. Vitoldas Milius pabrėžia, jog važiuojant nelygiais žvyrkeliais jis jautėsi saugiau, nei važiuojant su dauguma kitų SUV modelių. „Pakaba puikiai atlieka savo darbą ir sugeria smūgius, o keturių varančių ratų sistema leidžia leistis į nuotykius įveikiant net upių brastas.“
Žurnalistą taip pat sužavėjo ir labai geras apžvalgumas. „Dauguma gamintojų, vardan dizaino, aukoja šią savybę. Automobiliuose, ypač sėdint gale, nieko nesimato, o vairuotojas negali manevruoti atbulomis be papildomų vaizdo kamerų. „Forester“ – ne veltui toks pavadinimas – net ir sėdint ant galinės sėdynės galima gėrėtis miško grožiu“, – džiaugėsi keliautojas.
Gali būti ir taupus
„Subaru Forester e-BOXER“ sudaro 2 l opozicinis variklis, veikiantis kartu su elektriniu varikliu, integruotu „Lineartronic“ pavarų dėžėje. Nors varomas vien elektra „Forester“ nuvažiuoja labai nedaug, kur kas svarbiau, jog „e-BOXER“ sistema padidina varomųjų ratų galią 17 AG, o sukimo momentą – 65 Nm ir padeda taupyti degalus. Pasak gamintojų, naujasis modelis vidutiniškai turėtų naudoti 8,1 l/100 km benzino.
Nors „Forester“ niekada nebuvo taupumo čempionas ir net nepretendavo į šį titulą, Vitoldas Milius atliko eksperimentą, kurio metu stengėsi važiuoti kiek įmanoma taupiau. „Švelniai elgiantis su akceleratoriaus pedalu ir prognozuojant eismo situacijas, pavyko pasiekti 5,4 l/100 km rezultatą. Važiuojant mieste, jautėsi automatinis hibridinės sistemos įsijungimas ir elektrinio variklio pagalba vidaus degimo agregatui. Šio eksperimento rezultatai parodė, jog net ir „Forester“ gali būti taupus“, – įspūdžiais dalinosi vyr. redaktorius.
Sistema, neleidžianti žvalgytis į mobiliuosius įrenginius
Naujasis „Forester“ šiemet buvo giriamas už įvairius technologinius sprendimus, o vienas jų ypač patiko Vitoldui. Tai išskirtinė vairuotojo stebėjimo sistema, kuri, naudodamasi veido atpažinimo technologija, fiksuoja sumažėjusią vairuotojo dėmesio koncentraciją ir perspėja jį, kad susikauptų. „Žinant vairuotojų pomėgį važiuojant žvalgytis į mobiliuosius įrenginius ir nukreipti dėmesį nuo kelio, ši sistema atlieka svarbią funkciją užtikrinant bendrą automobilio saugumą“, – pastebėjo V. Milius.