Palyginamasis „Auto Bild“ testas: Ford Kuga, Mazda CX-5 ir Renault Koleos – kas nugalėjo?

Naujas Ford Kuga gatvėje tikrai neliks nepastebėtas, o pirmajame teste jo varžovais tapo Mazda CX-5 ir Renault Koleos.

Kitų automobilių vairuotojai yra akivaizdžiai susidomėję nauja Kuga, o vienas jų, net ir supratęs, kad tai Ford, pasidaro prie automobilio asmenukę. Oho, kuklioji Kuga pirmtakė tikrai nebūtų sulaukusi tiek dėmesio. Bet nieko keisto – didelės priekinės grotelės, aukštai sumontuoti žibintai ir veržlus siluetas tikrai kažkiek primena prabangius SUV iš Vokietijos.

Vis dėlto, norint sėkmingai konkuruoti itin didelį pasirinkimą siūlančioje kompaktinių SUV klasėje, vien tik dailios išvaizdos tikrai neužteks. Į varžovus jam parinkome Mazda CX-5 ir Renault Koleos. Visi trys yra pačios geriausios komplektacijos, turi nuo 184 AG (Mazda) iki 190 AG (Ford, Renault) pasiekiančius dyzelinius variklius ir visų ratų pavarą. Jie siūlo itin daug prabangos ir komforto, apjungto su praktiškomis savybėmis. Ir visa tai – už gana patrauklią kainą.

Ford Kuga:

Mazda CX-5

Renault Koleos:

Būdamas dešimt centimetrų ilgesnis už pirmtaką ir turėdamas net 1,88 m pločio saloną, Kuga yra erdviausias šios trijulės SUV. Ir net nepasakytum, kad jis pagamintas kompaktinio Focus platformos pagrindu – taip meistriškai viskas užmaskuota. O štai apie salono patogumą tiek daug pagyrų pasakyti nepavyks. Vairo reguliavimo diapazonas galėtų būti ir didesnis – jo nepavyks prisitraukti, kad būtų gana patogu vairuoti, o labiausiai dėl to reikėtų kaltinti elektrinį reguliavimą, kuris yra standartinė „ST-Line“ komplektacijos įranga. Renault vairas taip pat yra gana toli nuo vairuotojo. Prabangioms „Initiale Paris“ versijos sėdynėms šiek tiek trūksta viršutinės dalies atlošų reguliavimo galimybių, taip pat erzina per daug atsikišusios galvos atramos. O štai Mazda sėdynės, išskyrus per daug trumpą sėdimąją dalį, yra patogios, o pati sėdėjimo padėtis geriausia. Japonai netaupė ir kurdami salono apdailą. Tik apačioje prie pedalų, deja, matosi atviras metalas – šiek tiek daugiau kiliminės dangos tikrai būtų pravertę. Kuga salonas linkęs patriukšmauti, kai važiuojama nelygiu keliu, o štai kokybiška Koleos apdaila tarp konkurentų atrodo geriausiai.

Laikantis geriausių prancūziškų tradicijų sunkus Koleos važiuojant deramai rūpinasi savo keleiviais – minkštai suderinta pakaba sugeria net ir didžiausius nelygumus, nors čia sumontuoti įspūdingi 19 colių ratlankiai. Be to, tolygiai veikiančiam dyzeliniam varikliu tinka bepakopė CVT transmisija su švelniai imituojamu pavarų perjungimu. Bet jei tik nuspręsite važiuoti energingiau, visa tai greitai pradės varyti į neviltį. Didelis ir sunkus Koleos nuo šviesoforo pajuda lėčiausiai, tik po sekundės sureagavęs į nuspaustą akceleratoriaus paminą, o mieguista automatinė transmisija, regis, „suvalgo“ apie 30 AG. Be to, itin kruopščiai besidarbuojančios saugos sistemos greitai nutraukia bet kokį bandymą važiuoti azartiškiau, ko neskatina ir netiksliai veikianti vairo sistema.

Ford Kuga yra visiškai kitokia. Vairo stiprintuvas suderintas pernelyg aštriai, todėl važiuojant tiesiai automobilis elgiasi nervingai. Išties gaila, nes inžinieriai iš Kelno, kur buvo kurtas šis automobilis, puikiai padirbėjo ties važiuokle – tinkamai suderinus nustatymus galima apsieiti ir be reguliuojamos pakabos. Prie tokios šaunios važiuoklės dera ir variklis. Važiuojant negreitai, dviejų litrų variklis veikia maloniai tyliai, palaiko mažiausius sūkius ir užtikrina geriausią dinamiką. O kai testuojamas dinamiškumas, Ford konkurentams nepalieka jokių galimybių. Tiesa, važiuojant greitai, motoras salone pradeda visai neelegantiškai triukšmauti.

Tai pažįstama ir Mazda vairuotojams. Kol veikia nedideliais sūkiais, CX-5 motoras murkia tyliai ir švelniai. Bet kai tik apsukos padidinamos, salone iš karto tampa triukšminga. Bet tai, galima sakyti, išties tinka sportišką įvaizdį turinčiam automobiliui. Jis niekada nepalieka keleivių nežinioje apie tai, kas vyksta šio SUV išorėje. Iš teigiamų dalykų galime paminėti tiksliai suderintą vairo sistemą ir energingai veikiančią bei pranašesnę nei konkurentų automatinę pavarų dėžę, nors ir turinčią tik šešias pavaras. Taip pat dar atkreipėme dėmesį į standžiai suderintą pakabą. Vis dėlto, jei su tuo susitaikysite, CX-5 taps patikimu ir nuspėjamu partneriu kiekvienai dienai.

Tik štai Mazda yra brangiausias šio testo SUV – iš dalies dėl to, kad čia pateikėme jo kainas Vokietijoje, nes dyzelinėmis šio modelio versijomis Lietuvoje neprekiaujama. Tiesa, ne ką mažiau Lietuvoje kainuoja ir šio testo nugalėtoja Kuga (44 102 eurus) – palyginimui galime pasakyti, kad Vokietijoje šios komplektacijos modelio kaina yra 42 700 eurų, o su jam taikoma nuolaida Lietuvoje – tik 38 140. Labai panašiai mūsų šalyje kainuoja ir Renault Koleos. Bazinės versijos prancūzų SUV kaina yra 34 086 eurai, o geriausios „Initiale Paris“ komplektacijos automobilis atsieis tik 37 958 eurus – šis modelis yra akivaizdus šio testo kainos ir kokybės nugalėtojas.

Techniniai gamintojo duomenys

Įvertinimas

Užimta vieta

Išvada

Bravo, „Ford“ – Kuga nugalėjo! Nepaisant to, dar yra ties kuo padirbėti. Pirmiausia, reikėtų tobulinti vairo ir sėdėjimo padėtį. Labiausiai mūsų širdis pavergė Mazda, išsiskirianti ryškiu charakteriu ir tiksliai suderintomis važiavimo savybėmis. O niekur neskubantiems patiks originalus ir ramaus charakterio Koleos, kuriam jie atleis visus trūkumus.