„Regitra“, siekdama B kategorijos praktikos egzaminus dar labiau priartinti prie realaus vairavimo, kitais metais juose planuoja įdiegti papildomą savarankiško vairavimo užduotį. Jos esmė – būsimi vairuotojai 10-15 minučių kelyje vadovausis navigacija, o ne egzaminuotojo instrukcijomis, rašoma pranešime.
Ši užduotis į praktikos egzaminą įtraukiama tam, kad vairuotojas, išlaikęs egzaminą, jaustųsi tvirčiau ir kiek įmanoma labiau būtų pasiruošęs realioms situacijoms kelyje.
„Norime, jog būsimų vairuotojų patirtis būtų kuo tikroviškesnė. Šiandien navigacijos įrenginys yra tapęs kasdieniu vairuotojų pagalbininku, kurį naudojame važiuojant į naujas vietas, ieškodami trumpesnio kelio ar norėdami išvengti spūsčių. Įtraukdami šią užduotį į praktikos egzaminą skatinsime būsimus vairuotojus išmokti teisingai paskirstyti savo dėmesį ir savarankiškai planuoti kelionę, kai šalia nėra mokymo instruktoriaus ar egzaminuotojo“, – teigia „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.
Savarankiško vairavimo užduotis jau kurį laiką taikoma kitose šalyse
Savarankiško vairavimo užduotis yra tarsi tęsinys to, kuomet dar 2017 m. „Regitra“ atsisakė egzaminavimo aikštelių ir visi parkavimosi manevrai buvo perkelti į realų eismą. Na, o dabar, remiantis kitų šalių gerųjų praktikų pavyzdžiais, žengiamas dar vienas žingsnis į priekį. Šis metodas jau ne pirmus metus sėkmingai taikomas Olandijoje, Švedijoje, Norvegijoje, Suomijoje, Jungtinėje Karalystėje ir kitur.
„Šis sprendimas jau yra patikrintas laiko. Specialistai teigia, jog savarankiško vairavimo metodas padeda dar geriau įvertinti, kaip būsimas vairuotojas geba vienu metu atlikti keletą užduočių, t. y. ne tik kaip mechaniškai valdo automobilį, stebi aplinką, tačiau kaip čia ir dabar geba priimti savarankiškus sprendimus“, – sako „Regitros“ atstovas, kuris taip pat yra ir tarptautinės vairuotojų egzaminavimo komisijos (CIECA) ekspertų patarėjų grupės pirmininko pavaduotojas.
Įdiegus naujovę, vertinimo sistema išlieka tokia pati
Kaip ir buvo minėta, naujoji savarankiško vairavimo užduotis truks nuo 10 iki 15 minučių, išlaikant panašią kaip iki šiol bendrą egzamino trukmę. Įprastai egzaminas vyksta apie 45-50 minučių. Svarbu pastebėti, kad užduotis prasidės ne anksčiau kaip po 10 minučių pradėjus važiavimą eisme. Dar prieš jai prasidedant, egzaminuotojas į navigaciją įves kelionės tikslą. Taip pat užduoties metu egzaminuotojas gali paprašyti atlikti ir specialųjį važiavimo manevrą, jei pakeliui pasitaiko tam tinkama vieta.
Pastebėtina ir tai, jog įtraukus naują užduotį, praktikos egzamino vertinimo sistema išlieka tokia pati. Kaip ir viso egzamino metu, egzaminuojamasis turi stebėti aplinką, kitų eismo dalyvių elgesį, laikytis Kelių eismo taisyklių.
„Jei per egzaminą vairuotojas netyčia pasuka ne ten arba nuvažiuoja kitu keliu nei kad nurodė egzaminuotojas, tai tikrai nelaikoma klaida ir tai neturi įtakos galutiniam egzamino rezultatui. Mes suprantame, kad taip gali nutikti net ir patyrusiam vairuotojui. Lygiai tų pačių principų bus laikomasi ir vairuojant pagal navigaciją. Tokiais atvejais tiesiog reikia nepasimesti ir vadovautis kelio ženklais iki kol navigacijos įrenginys perskaičiuos maršrutą iš naujo“, – pasakoja S. Šuminas.
Kada tiksliai kitais metais bus įdiegta savarankiško vairavimo užduotis, „Regitra“ būsimus vairuotojus informuos papildomai. Tai priklausys nuo teisės aktų pakeitimų, navigacijos įrenginių įsigijimo ir testavimo, vairavimo mokyklų pasirengimo naujovėms bei kt.