Prasidėjus žiemos sezonui keliuose, AB „Kelių priežiūra“ didžiausią dėmesį sutelkia į prevenciją: nepertraukiamai stebima Lietuvos meteorologinė prognozė bei kelių dangos būklė, technika parengta bet kurią akimirką išvažiuoti į kelius, rašoma pranešime.
Pasirengimas žiemos sezonui po Kelių tarnybų sustambinimo į 21 padalinį buvo lengvesnis – suvienodinti Kelių tarnybų prižiūrimų kelių atstumai: dabar kiekvienai tarnybai priklauso apie 1000 km ilgio kelių atkarpos. Tai padės užtikrinti vienodai kokybišką priežiūrą visuose valstybinės reikšmės keliuose ir sklandžiau organizuoti darbus.
Medžiagos ir technika jau pasiruošti pirmam snygiui
„Šįmet atsinaujinome: įsigijome druskos tirpalo laistymo techniką, taip pat 46 naujus barstytuvus. Keliams valyti iš viso paruoša per 600 sunkiasvorių transporto priemonių. Kaip ir prieš kiekvieną žiemą sukalibravome druskos barstytuvus, kad būtų galima tiksliau prisitaikyti prie rekomenduojamų druskos barstymo normų“, – tvirtina AB „Kelių priežiūra“ atstovas Petras Džervus.
Bendrovė ypač daug dėmesio skiria slidumo susidarymo prevencijai aukščiausio priežiūros lygio keliuose. Šią žiemą kelio A1 ruože tarp Vilniaus ir Kauno bei dalyje kelio A5 Kaunas – Marijampolė – Suvalkai bus naudojama Lietuvoje iki šiol mažai taikyta druskos tirpalo laistymo technologija. Jei šis efektyvesnis ir mažiau sąnaudų reikalaujantis kelio dangos slidumo susidarymo prevencijos būdas pasiteisins, kitais metais jis bus taikomas plačiau.
P. Džervaus tvirtinimu, valstybinės reikšmės kelius prižiūrinti bendrovė yra apsirūpinusi pakankamu kiekiu priežiūros medžiagų ir jų pritrūkti neturėtų. Šiuo metu 65 sandėliuose yra 69 tūkst. tonų druskos ir virš 37 tūkst. tonų smėlio ir druskos mišinio, pastarojo kiekis sandėliuose nuolat pildomas.
Tobulinama prognozavimo sistema
Užtikrinti saugias sąlygas keliuose priežiūros specialistams ypač padeda kelių būklės informacinė sistema (KBIS), kurią bendrovė įsidiegė dar 2018 m. Nustatyti kelio būklei naudojamos pačios naujausios technologijos, KBIS yra nuolatos tobulinama ir atnaujinama.
„Labai svarbu turėti kuo tikslesnius duomenų šaltinius: skaitmeninę orų prognozę, kelių oro sąlygų stočių duomenis, mūsų atliekamų darbų duomenis, mobilių kelio būklės matuoklių bei automobilių srauto duomenis. Taip pat keičiame turėtus senus mobilius kelio būklės matuoklius naujais“, – teigia atstovas.
AB „Kelių priežiūra“ pasiruošusi įvairiausiems žiemos scenarijams, kurie nebūtinai yra susiję su oro sąlygomis. Įvertinus COVID-19 riziką, parengti tarpusavio pagalbos planai, jei viena iš Kelių tarnybų ar meistrijų turėtų stabdyti veiklą dėl viruso protrūkio, kelių priežiūros darbai toliau vyktų sklandžiai.
Bendrovė primena, kad iki lapkričio 10 d. automobilių padangos turėjo būti pakeistos į žiemines. Taip pat šaltuoju sezonu, net jei nėra sniego ar ledo, reikėtų atsargiau vairuoti ant tiltų, viadukų bei kituose pavojinguose kelio ruožuose. Būkite atidūs.