Prieš keletą dešimtmečių gaminto sportiško kupė „Puma“ vardą šiemet atgaivinusi kompanija „Ford“ automobilių rinką kiek nustebino laukine kate pakrikštijusi iš pirmo žvilgsnio gerokai mažiau azartišką, tačiau neabejotinai mados šauksmą atliepiantį mažą miesto visureigį. Vis dėlto „Lietuvos metų automobilio 2021“ rinkimų komisijos nariai siūlo neapsigauti – naujasis Kelno inžinierių kūrinys savo vardą gavo pelnytai.
Nors į finalinį praėjusią savaitę finišavusių rinkimų septynetą „Ford Puma“ nepateko, tačiau kone visiems komisijos nariams paliko didelį įspūdį skirtingomis savo savybėmis – kai kuriems įsiminė jo valdymas, kitiems – praktiškumas ir universalumas.
Vairuotojui, kuris mėgsta vairuoti
Bene daugiausiai simpatijų rinkos naujokui atiteko už išskirtinį tarp šio segmento modelių charakterį ir tikram vairuotojui svarbių dalykų iškėlimą aukščiau kitų savybių. „Jis skirtas vairuotojui, kuris mėgsta vairuoti“, – taip trumpai „Pumą“ apibūdino „Lietuvos metų automobilio 2021“ rinkimų komisijos narys Linas Butkus.
Anot jo, būtent automobilio valdymas paliko vieną ryškiausių ir geriausių įspūdžių juo pasivažinėjus.
„Iš visų šiemet rinkimuose dalyvavusių mažųjų miesto visureigių „Puma“ itin išsiskyrė sportišku charakteriu. Dinamiškas variklis, gerai veikianti automatinė pavarų dėžė, tikslus valdymas – viskas sukuria sportiškos ir azartiškos mašinos charakterį. O šiame segmente tai gana retas savybių derinys“, – teigė L. Butkus.
Panašios nuomonės laikėsi ir komisijos narė Dina Sergijenko, pažymėjusi kasdieniams poreikiams mieste subalansuotas automobilio galimybes.
„Puma“ paliko labai dinamiško automobilio įspūdį. Vairuojant atrodo, kad važiuoji nedideliu hečbeku, kuris žavi savo žvitrumu. „Ford“ į „Pumą“ montuoja itin žvitrius variklius, kurie net ir būdami labai nedidelio darbinio tūrio smagiai sukasi ir leidžia patirti vairavimo malonumą. Be to, „Puma pradžiugina ir savo mažyčiu apsisukimo spinduliu – bus patogu net itin siaurose vietose. Atrodo, kad automobilis tiesiog sutvertas miestui. Jo žvitrumas ir pasukamumas, sakyčiau, yra jo pagrindiniai konkurenciniai išskirtinumai“, – vertino D. Sergijenko.
Gamintojo galimybių demonstravimas
„Metų automobilio 2021“ komisijos narys Žilvinas Pekarskas taip pat nuodugniai išbandė „Ford“ krosoverį. Jis priminė, jog „Ford“ kompanijos inžinieriai istoriškai giriami dėl gebėjimo surasti ypatingą automobilių valdymo balansą, jo atskiras savybes, pasiūlyti pasiteisinančių konstrukcinių sprendimų, tad „Puma“ iš esmės tapo dar vienu gamintojo sugebėjimų demonstravimu.
„Teko bandyti šį automobilį kalnuose – jo valdymo savybės yra nuostabios. Jis perėmęs visą „Ford“ DNR – gamintojas garsėja sugebėjimu sukonstruoti itin tikslų vairo mechanizmą, tad „Puma“ savo klasėje yra vienas geriausiai valdomų modelių“, – teigė Ž. Pekarskas.
„Lietuvos metų automobilio 2021“ komisijos narys taip pat pažymėjo, kad nevertėtų baimintis dėl trijų cilindrų benzininio variklio dinamikos, nes jo energijos kartu su sklandžiai veikiančia automatine pavarų dėže „Pumos“ azartą patenkinti pakanka. Vieno litro darbinio tūrio benzininė „Ecoboost“ jėgainė išvysto 125 AG galią ir 170 Nm sukimo momentą, taip pat galima rinktis dalinės hibridinės technologijos 125 ar 155 AG galios agregatus arba dyzelinį 1,5 litro ir 120 AG galios motorą.
Be praktiškumo aukos
Dinamiška „Puma“ dizaino kalba reflektuoja jos charakterį ir kiek išskiria šį modelį iš visos gamintojo SUV gamos. Specifiniu bruožu tapo ir tai, kad šie miesto visureigiai siūlomi iš karto gausesnio įrangos komplektacijos lygio. Tai lemia, kad automobiliuose gali būti montuojamos masažuojančios sėdynės, o standartiškai integruotas modemas ir automobilio greitėjimą, stabdymą bei valdymą apimančių vairuotojo pagalbinių sistemų paketas.
„Automobilio dizainas traukia dėmesį – spėju, kiekvienas, žiūrėdamas į „Pumą“, ras su kuo jį palyginti ir pasakyti, ką modelis jam primena. Patinka, kad gamintojas sugalvojo išskirtinį žibintų braižą, todėl atpažinti „Pumą“ lengva net ir tamsoje“, – pažymėjo D. Sergijenko.
Anot L. Butkaus, ne mažiau svarbu ir tai, kad kurdami vieno iš karščiausių rinkos segmentų Europoje atstovą „Ford“ inžinieriai neužsižaidė stiliaus paieškose ir nepaaukojo praktiškumo kitų įspūdžių vardan. Atvirkščiai – kai kurios detalės signalizuoja apie ypatingai apgalvotą šiuolaikinio automobilio funkcionalumą.
„Bagažinės gylis palieka gilų įspūdį. Jos dydis – 456 litrai – yra vienas įspūdingiausių klasėje ir jau beldžiantis į aukštesnio segmento duris, be to ir jos išplanavimas labai funkcionalus. Bagažo skyriaus dugne yra išsukamas kamštis – matyt, iš anksto apgalvotas sprendimas automobilio plovimui“, – pastebėjo L. Butkus.
Komisijos narių teigimu, automobilio įvairiapusiškumas ir tuo pačiu ryškaus charakterio demonstravimas užtikrino jam ne vieną balą rinkimuose ir leis pelnyti ne vieno pirkėjo simpatiją.
„Mano akimis, „Puma“ labiausiai tiktų jaunam vairuotojui arba jaunai dviejų asmenų šeimai, galbūt su kūdikiu. Automobilis nedidelis, patogiausias naudoti mieste, žvitrus, todėl tiems, kas dar „nedirba“ šeimos taksistais ir nevežioja vaikų po mokyklas ir būrelius, daugiausiai laiko praleidžia miesto gatvėse, toks modelis labai tiks“, – samprotavo D. Sergijenko.