Vairavimo akiniai suteikia daugiau naudos nei eilinis aksesuaras

Į priekį palinkęs ir antakius suraukęs vairuotojas – pasitikėjimo nekeliantis vaizdas. Keleiviai supranta, kad jis taip daro ne ant kažko supykęs, o besistengdamas įžiūrėti, kur važiuoja, rašoma pranešime. Situacijos, kuomet taip nutinka gali būti įvairios – rūkas, stiprus lietus, intensyvi saulės šviesa ar prieblanda. Bene geriausia išeitis tuomet – turėti po ranka vairavimui skirtus akinius. 

Vieni iš lyderių šioje srityje – Japonijos kompanija „HOYA“. Jų sukurti lęšiai „EnRoute“ pagerina matomumą ir daro tai efektyviausiu būdu – sumažina šviesos perteklių ir atspindžius nuo salono apdailos detalių ar priešinga kryptimi judančių automobilių. 

Profesionaliems vairuotojams – nepakeičiami

Vairavimui skirtus akinius kai kuriose savo rekordinėse kelionėse naudoja ir vyriausiasis žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius. Anot pašnekovo, kiekvienoje tokioje išvykoje per parą kartojasi du kritiniai momentai – saulei leidžiantis ir jai kylant.

„Kai pradeda temti tu jau nematai to, ką apšviesdavo saulė, bet dar nematai to, ką turėtų apšviesti žibintai. Ta pati situacija, tik atvirkščiai, kartojasi auštant – žibintų efektyvumas sumažėja, bet saulė aplinkos taip pat dar neapšviečia. Vairavimo akiniai labai padeda tokiais kritiniais momentais“, – kalbėjo V. Milius. 

Jo manymu, specialūs akiniai daugiausia naudos atneša tolimųjų reisų ir kitiems vairuotojams, kuriems tenka ilgas valandas praleisti automobilyje.

Sustiprina kontrastą ir naikina atspindžius

„HOYA“ lęšių ekspertė Eglė Rimkevičienė paaiškino, kad „EnRoute“ lęšių gamyboje naudojama unikalios kompozicijos plastiko medžiaga sustiprina kontrastą, o atspindžius naikinti padeda speciali antirefleksinė danga. Anot pašnekovės, tai itin aktualu lyjant lietui, kai šviesa išsisklaido į tūkstančius spindulių. 

„Tai leidžia vairuotojams aiškiau matyti eismo juostų žymėjimą, kelkraščius ir šalia esančius objektus. Be to, pro šalį pravažiuojant automobiliui nereikia prisimerkti“, – dėstė specialistė. 

Vairavimo akinius pasirinkti gali ir tie, kuriems reikalinga regėjimo korekcija. E. Rimkevičienė pasakojo, kad daugiausiai ir gaminami būtent korekciniai lęšiai su dioptrijomis. Visgi tiems, kurie įprastai akinių nenešioja, gali būti užsakomi ir regėjimo nekoreguojantys lęšiai. 

Kiekvienas gali išsirinkti sau patinkančius

E. Rimkevičienė atkreipė dėmesį, kad vairavimui skirti akinių lęšiai gali būti pritaikomi įvairiausiems rėmeliams. 

„Akiniai su „EnRoute“ lęšiais, visų pirma, skirti vairavimui, tačiau puikiai tinka ir kitoms veikloms – pavyzdžiui, aktyviam laisvalaikiui. Jie puikiai tiktų anksti ryte miglose ir ūkanose juos supančią aplinką geriau įžiūrėti norintiems žvejams“, – kalbėjo pašnekovė. 

Vairavimui skirti akiniai V. Miliui labiausiai pravertė praėjusiais metais startavus iš šiauriausio Europos taško Nordkapo Norvegijoje link piečiausios žemyninės dalies vietos – Ispanijoje esančios Tarifos. Nemažą dalį maršruto įveikė šiaurėje, kur itin trumpas, vos trijų valandų trukmės, šviesus paros metas labiau primena prieblandą. 

„Aš ir šiaip visuomet vairuoju su akiniais. Jei šviečia saulė – su tamsintais, o jei prieblanda – su specialiais skirtais vairavimui. Man taip daug patogiau“, – komentavo keliautojas.

Specialistai atkreipia dėmesį, kad dėl vairavimo prieblandoje, atspindžių ar ryškių priešpriešinio transporto šviesų pavargus akims suprastėja galimybė įvertinti atstumą, skirti spalvas ir sutrinka periferinis matymas, o tai turi įtakos vairuotojo reakcijos laikui. Dirgiklius pašalinantys specialūs akiniai padeda pastebimai sumažinti nuovargį.