Ar patekus į eismo įvykį turite teisę prašyti pakaitinio automobilio?

Pasak automobilių ekspertų, patekę į eismo įvykį vairuotojai dažnai nežino savo teisių. Kaip tokiose situacijose nepasimesti ir nepridaryti klaidų?

Nors Kelių eismo taisykles vairuojantys asmenys gerai žino, tačiau informacijos apie tai, kas iš tiesų priklauso nukentėjusiajam per eismo įvykį – stokojama. Dažnas patekęs į tokią padėtį, dėl patirto streso ir užplūdusių emocijų, susiduria su keblumais ne tik pildydamas deklaraciją, bet ir besirūpindamas tolimesniais transporto priemonės tvarkymo darbais. Automobilių ekspertas dalijasi patarimais ir įspėja, kad patekus į eismo įvykį svarbiausia išlikti apdairiems, neatlikti skubotų veiksmų, o prireikus – pagalbos kreiptis tik į specialistus.

Net menkiausias eismo įvykis gali apkartinti kiekvieno asmens kasdienybę ir visai nesvarbu, kurioje barikados pusėje jis atsidūrė – kaltininko ar nukentėjusiojo. Anot „Autoįvykis.lt“ direktoriaus Ernesto Jankovičiaus, nutikus eismo įvykiui, žmonėms gali būti sunku elgtis racionaliai – užplūsta emocijos, vairuotojai pasimeta, nebežino nei ką daryti, nei kur kreiptis.

„Pasitaiko situacijų, kai ištikti šoko vairuotojai pamiršta, kaip atlikti įprastus veiksmus: kaip pildyti eismo įvykio deklaraciją, kaip tinkamai pasirūpinti žalos administravimu, automobilio transportavimu ir remontu. Tai sukelto šoko padariniai“, – aiškina automobilių specialistas.

Kaip teigia E. Jankovičius, situaciją neretai dar labiau apsunkina ir savo, kaip vairuotojo, teisių ir pareigų nežinojimas. Apie tai, kad patekus į eismo įvykį asmuo turi teisę prašyti pakaitinio automobilio arba kompensuoti transporto išlaidas tuo laikotarpiu, kai automobilis yra remontuojamas, gali nepriminti ir patys draudimo specialistai.

„Deja, tik nedaugelis vairuojančių asmenų yra išsamiai susipažinę su savo teisėmis įvykus eismo įvykiui, o ir draudimo specialistai retai kada žmogų informuoja apie suteikiamą galimybę persėsti į pakaitinį automobilį“, – sako E. Jankovičius, pridurdamas, kad „Autoįvykis.lt“ komanda, atsižvelgdama į vis augančią eismo įvykių kreivę ir siekį atliepti šioje situacijoje sutrikusių klientų lūkesčius, didžiuosiuose Lietuvos miestuose ėmėsi teikti nemokamą techninę ir teisinę pagalbą. 

Pasak eksperto, į įmonę, teikiančią kompleksines paslaugas nukentėjusiems kelyje, dažniausiai kreipiamasi dėl profesionalios, trečiųjų šalių pagalbos trūkumo. 

„Dažnai aplinkybės nepriklauso nuo paties vairuotojo, nes net ir labiausiai patyrusiems išlieka grėsmė suklysti. Matydami realią situaciją šalyje, nusprendėme teikti kompleksinę paslaugą – prireikus klientams padedame pildyti dokumentus, atvykstame į įvykio vietą, paimame apgadintą automobilį, mainydami jį į pakaitinį“, – dėsto E. Jankovičius, pabrėždamas, kad minimos paslaugos yra teikiamos išskirtinai tik nukentėjusiesiems.

Specialistas atkreipia dėmesį ir pabrėžia tai, kad kompleksinės paslaugos vairuotojams, nukentėjusiems eismo įvykio metu, tampa tarsi pirmąja pagalba, sutaupančia laiką ir papildomus kaštus. Vairuotojai automobilio remontą mieliau patiki profesionalams, laisvą laiką skirdami įprastam darbui ar šeimai.  

„Ne paslaptis, kad šiuolaikiniai vairuotojai nori mėgautis visais patogumais, negaišdami laiko keliaujant į autoservisus ar ieškant kitos transporto priemonės, kol nuosava yra remontuojama. Siekdama, kad nukentėjęs asmuo jaustųsi patogiai ir saugiai, „Autoįvykis.lt“ komandos siūlomi pakaitiniai automobiliai yra nauji. Asmuo gali ne tik nepertraukiamai mėgautis jam įprastu gyvenimo rėžimu, bet ir būti ramus, žinodamas, kad jo paties automobilis yra patikimose rankose“, – akcentuoja specialistas, pridurdamas, jog pagal susitarimą, apgadintas automobilis gali būti ne tik paimamas iš eismo įvykio vietos, bet ir suremontuotas pristatomas į asmens pasirinktą vietą – namus ar darbovietę.

__

Nuotraukos autorius: „Auto Bild“/F. Stange nuotr.