„Fenix Rally“ – nemalonūs nutikimai trasoje jau pirmąją dieną

Sekmadienio popietę Douz mieste prasidėjo pirmoji „Fenix Rally“ diena – dalyviai šiandien turėjo įveikti net 135 kilometrus Sacharos smėlynais, rašoma pranešime. Organizatoriai žadėjo, kad šiandien dalyviams teks susipažinti su viskuo, ką gali pasiūlyti Sacharos dykuma: mažas bei dideles kopas, smėlio takus bei itin sudėtingos kelio dangos atkarpas. Prie viso to minėjo, kad navigacija taip pat turėtų būti sudėtinga ir klaidinanti. 

Nesklandumai įpusėjus pirmąjį greičio ruožą

Pasiekę pirmosios dienos finišą „Specialist Racing Team“ moto bagio ekipažo nariai pasidalino visiškai skirtinga patirtimi nei organizatorių žadėta. Pasak sportininkų kopos šiandien nebuvo didelės ir siekė vos 5-6 metrus, o žadėtos smėlio atkarpos dažniausiai driekėsi per jau pravažinėtus keliukus. Ir nors organizatorių paruošti iššūkiai pirmąją dieną ekipažui nepasirodė labai sudėtingi – situaciją apsunkinti sugalvojo technika.

„Startavome iš trečios pozicijos bagių klasėje ir pirma dalis, iki maždaug septyniasdešimto kilometro, ėjosi puikiai. Nebuvo didelių kopų, o kuo jos didesnės, tuo važiuoti, atrodo, sekėsi geriau – mažos kopos labai aštrios ir tankios, tad ganėtinai sudėtinga rinktis kelią per jas. Viskas ėjosi puikiai, bet įpusėjus maršrutui išgirdome kažkokį garsą, sklindantį iš priekio. Sustojus pažiūrėti paaiškėjo, kad priekinis reduktorius labai smarkiai įkaitęs, o kai kurios apsauginės gumos net pradėjo rūkti“, – apie nuotykius pirmąją dieną pasakojo vairuotojas Dalius Olechnavičius.

Vyrai lyg sutardami pasakoja, jog tą akimirką jau buvo minčių apie tai, kad čia ralis ir baigsis. Paskutinė viltis buvo važiuoti atjungus priekinį tiltą ir palikus tik galinius varančiuosius ratus. Deja, bet dėl šios situacijos teko aukoti dalį greičio: važiuojant tik su dviem varančiaisiais ratais neišvengiamai kenčia tempas, bet ekipažas dar ir sąmoningai nusprendė patausoti techniką. 

„Atjungus priekinį tiltą daug didesnė apkrova lieka galiniam, o ypatingai kai važiavimo sąlygos tokios sudėtingos. Nežinodami kas nutiko priekiniam reduktoriui ir tausodami tiek priekį, tiek galą, turėjome važiuoti šiek tiek lėčiau“, – kalbėjo D. Olechnavičius.

Organizatorių pasakojimai apie klaidinančią navigaciją, taip pat kaip ir apie sudėtingas sąlygas, ekipažui nepasiteisino. Aidas Bubinas pasakojo, kad pirmąją dieną pavyko finišuoti nepadarius nei vienos navigacinės klaidos, o pati trasa taip pat nebuvo labai paini.

„Viską pavyko atlikti tiksliai ir gerai. Tikrai tikėjausi, kad bus sudėtingiau ir blogiau, bet trasa nebuvo labai paini. Sudėtingesnėse sekcijos buvo labai daug kontrolinių taškų, o pagal juos orientuotis yra pakankamai lengva. Visa kita trasa driekėsi keliukais. Greičiausiai, kad ateinančiomis dienomis trasos tik sunkės, gal organizatoriai nenorėjo išgąsdinti jau pirmąją dieną“, – įspūdžiais dalinosi šturmanas A. Bubinas.

„Specialist Racing Team“ ekipažas vos grįžę į bivaką kartu su komandos mechaniku pradėjo ardyti gedimus patyrusius techninius mazgus ir aiškintis šiandien nutikusio gedimo priežastis. Pagal preliminarius rezultatus komanda užima 10-ąją pozicija SSV klasėje ir yra pirmieji tarp lietuvių. 

Sunkumų netrūko ir kitiems

Nors „Specialist Racing Team“ moto bagio ekipažas ir patyrė nesklandumų, jie buvo pirmieji SSV klasės atstovai, fiziškai kirtę finišo liniją. Trasoje juos buvo aplenkęs vienas iš varžovų, bet neilgai trukus ir šiam teko stoti trasoje dėl technikos gedimo. Į bivaką kai kurie bagiai grįžo ir be ratų – vienas jų buvo parvežtas evakuacinio automobilio, mat po virtimo visi keturi ratai išlūžo. 

„Trasoje teko matyti ir degantį keturratį. Iš toli jau pastebėjau rūkstantį dūmelį, kuris artėjant vis didėjo ir privažiavus keturratis degė atvira liepsna, sproginėjo padangos. Lenktynininkas buvo sveikas ir mojavo, kad važiuotume toliau, jam pagalbos nereikia. Teko sutikti ir dėl techninių gedimu sustojusį motociklininką“, – apie sutiktus varžovus, kuriems, deja, ralis jau baigėsi, pasakojo A. Bubinas.

Rytoj laukia net du greičio ruožai

Rytoj dalyvių laukia beveik 250 kilometrų, iš kurių greičio ruožai sudarys net 189. Dalyviams per dieną teks įveikti du greičio ruožus: 115 kilometrų „Park Drive“ ir 74 kilometrų „Sahara Toaster“. Tarp greičio ruožų dalyviai turės valandą ir dešimt minučių nuotolinio serviso zonoje, kurioje galės atlikti reikalingus remonto darbus. Pirmasis sportininkas startuoja 9 val 43 min Lietuvos laiku.