Palyginamasis testas: Mazda MX-30, Peugeot e-2008 ir Kia e-Niro – kas nugalėjo?

Maži SUV yra labai populiarūs, o dabar jie siūlomi ir su elektros varikliais. Ar dėl to jie tapo dar geresni? Tai išsiaiškinti padės šis elektromobilių testas.

Ar šiuolaikinis SUV vis dar yra nerangus ir lyg šilumvežis orą teršiantis automobilis? Akivaizdu, kad šiandien, kai taip kruopščiai skaičiuojama CO2 tarša, taip nebėra. Tad šiame teste mes bandysime ne tiesiog madingus šiuolaikinius SUV, o tuos modelius, kurie turi elektros variklius. Kaip rodo Mazda MX-30 pavyzdys, jie gali būti ne tik praktiški, bet ir elegantiški bei originalūs. Pavyzdžiui, japono galinės durelės atsidaro į priešingą pusę, akumuliatorius parinktas vadovaujantis šūkiu „mažiau yra daugiau“, o kupė stiliaus kėbulas ir naujoviško dizaino salonas užtikrina, kad Mazda yra ir efektyvus, ir išraiškingas, ir nenuobodus automobilis.

Mazda MX-30
107 kW, 204 km – vienu įkrovimu nuvažiuotas atstumas

Peugeot e-2008
100 kW, 318 km – vienu įkrovimu nuvažiuotas atstumas

Kia e-Niro
150 kW, 407 km – vienu įkrovimu nuvažiuotas atstumas

Mazda MX-30, kurio galingumas siekia 107 kW, Lietuvoje kainuoja nuo 33 990 eurų, o jį (ir bet kurį kitą naują elektromobilį) įsigiję dar turėtumėte atgauti 4000 eurų – toks pasiūlymas gali sugundyti net aršiausių benzingalvių jausmus, nes Mazda pasiūlymas išties patrauklus. „Kia“ gamintojas šioje klasėje siūlo e-Niro modelį – kompaktinis modelis su 64 kWh talpos akumuliatoriumi ir 150 kW (204 AG) varikliu kainuoja nuo 44 490 eurų (modelio su 39 kWh akumuliatoriumi kaina yra nuo 39 990 eurų). Prancūzams šiame teste atstovauja mums gerai žinomas SUV Peugeot 2008, kuris galimas ir su elektrine 100 kW pavara ir kainuoja nuo 33 300 eurų. Tai taip pat viliojantis pasiūlymas. Vis dėlto mus labiau domina, o kaip bus su tradiciniais kompromisais, kai įsigyjamas elektromobilis. Per pirmąjį trijų kompaktinių elektrinių SUV palyginamąjį testą aiškinsimės, kaip toli jais galima nuvažiuoti, kaip greitai įmanoma juos įkrauti ir kurio jų savybės geriausios. Tad pirmyn prie elektromobilių testo starto linijos!


Mazda MX-30

Norėdami būti objektyvūs, pasakysime, kad MX-30 turi tik vieną didelį trūkumą. Tai – per trumpas nuvažiuojamas atstumas. Net jei „Mazda“ gamintojas taip buvo numatęs ir į SUV specialiai sumontavo mažą akumuliatorių, kad automobilio svoris ir kaina būtų mažesni, kasdieniame gyvenime tai yra esminis trūkumas. Gamintojo nurodomas vienu įkrovimu įveikiamas 204 kilometrų atstumas reiškia, kad jį „maitinti“ reikės beveik kasdien. O namuose įkrauti 35,5 kWh talpos akumuliatorių užtruks nuo keturių valandų. Nepaisant visų kitų šaunių Mazda savybių, tai prastas sprendimas. Elektromobilis važiuoja komfortiškai, persirikiuoja užtikrintai, o dėl gerai suderintos vairo sistemos įveikti posūkius juo yra vienas malonumas. Priekinės sėdynės labai patogios (išskyrus trumpas sėdimąsias jų dalis), ant jų sėdima patogiai ir ne pernelyg aukštai. Bet to nepasakysi apie antros eilės sėdynes, kurias, sakytume, labiau tiktų įvardyti atsarginėmis. Sėdantis ant jų galima lengvai pasitempti nugarą, o galvą prasiskelti į viršuje (!) sumontuotą durelių užraktą. Be to, vietos čia ne daugiau nei pačiuose mažiausiuose automobiliuose. Bet galime pagirti kokybišką salono apdailą, logišką valdymo sistemą ir gerai išdėstytus prietaisų skydelio rodmenis.

Išskirtinė detalė: durelės neturi centrinio statramsčio.
Ankšta: ant antros eilės sėdynių beveik nėra vietos, o ir aplinka slogi.
Prabangus „kiautas“ – sėdynėms būdingas geras prilaikymas.
Aukštis: 705 mm
Plotis: 1015 mm
Maks. gylis: 1505 mm
Min. gylis: 750 mm


Peugeot e-2008

Peugeot 2008 gali būti visoks, taip pat – ir elektrinis. Jo vienu įkrovimu nuvažiuojamas atstumas labai priklausys nuo jūsų kojos sunkumo. Jei važiuosite negreitai ir vasarą, tada pavyks įveikti beveik 400 kilometrų. Bet jei važinėsite agresyviai, lauke bus šalta ir daug laiko „skrisite“ greitkeliu, tada nuo vieno įkrovimo iki kito nenuvažiuosite nė 130 kilometrų. Reikia pripažinti, kad tai gana logiška ir išties sąžininga. O vadovaujantis mūsų sąnaudų matavimo metodika, su elektriniu Peugeot galima įveikti 318 kilometrų. Ir tą atstumą galima važiuoti tikrai komfortiškai. Mūsų pagyrimo nusipelno standžiais apmušalais aptrauktos sėdynės. Pats automobilis valdomas tiksliai – apima jausmas, kad jis lengvesnis už savo konkurentus. Tačiau e-2008-asis tikrai nėra labai sportiškas. Jis pasižymi nepakankamu pasukamumu, tad reikalus taisyti imasi ESP sistema. Jis išsiskiria elektromobiliams būdinga šaunia dinamika, vis dėlto ji ne tokia efektinga ir kvapą gniaužianti kaip konkurento vardu Kia e-Niro. Be to, pradedant važiuoti automobilis iš Prancūzijos atrodo vangus – mums labiau patiktų greitesnė reakcija į pedalo paspaudimą. Ir galiausiai, labai jau neįprasta į spalvingą prietaisų skydelį žiūrėti virš mažo vairo. O multimedijos sistema čia tikrai gera.

Privalumas: energiją taupančios padangos pasiteisina.
Jungtis: greitas įkrovimas trunka tik 30 minučių.
Nepriekaištinga: išvaizdžios sėdynės su geru prilaikymu.
Aukštis: 540 mm
Plotis: 1010 mm
Maks. gylis: 1525 mm
Min. gylis: 710 mm


KIA e-Niro

Didžiausias Kia pranašumas – galia ir akumuliatoriaus talpa. Išties, e-Niro yra klase aukštesnis automobilis, jei vertinami tik elektriniai parametrai. Akumuliatoriaus talpa, siekianti 64 kWh ir net 150 kW (204 AG) galingumas elektromobilio iš Korėjos konkurentams nepalieka jokių galimybių. Ir tai pasakytina ne tik apie skaičius. Subjektyviai vertinant automobilis elgiasi labai užtikrintai ir itin greitai įsibėgėja. Pasak gamintojo, vienu įkrovimu e-Niro gali nuvažiuoti net iki 600 kilometrų. Matuodami pagal savo metodiką, t. y. važinėjant įprastais maršrutais ir greitkeliais, užfiksavome 407 kilometrų nuvažiuojamą atstumą. „Kia“ gamintojas tikrai gerai atliko namų darbus. Rekuperavimo galia nustatoma skirtingais lygiais, vairuotojas gali pasirinkti skirtingus važiavimo režimus, o mūsų testo metu energijos sąnaudos buvo nedidelės ir siekė 15,7 kWh 100 km kelio. Pavyzdžiui, toje pačioje trasoje Mazda elektromobilis 100 kilometrų įveikti sunaudojo beveik 2 kWh daugiau.

Tiesa, Kia galėtų važiuoti komfortiškiau, jo vairo sistema suderinta ne itin tiksliai, o ir stabilizacijos sistema veikia gana grubiai, kai įveikiant posūkį yra didinamas greitis. Bet užtat ant galinių sėdynių sėdintys keleiviai e-Niro automobilyje jausis patogiausiai.

Visai neankštas: ant galinių sėdynių daug vietos.
Pakylėti: aukšta sėdėjimo padėtis.
Greitojo įkrovimo jungtis.
Aukštis: 680 mm
Plotis: 1055 mm
Maks. gylis: 1575 mm
Min. gylis: 735 mm


Techniniai gamintojo duomenys

Įvertinimas

Užimta vieta

Išvada

Kia yra visapusiškas elektromobilis. Jis šaunus kaip SUV modelis ir dar geresnis kaip elektra varomas automobilis, tad užtikrintai laimi šį testą. Peugeot viską daro gerai ir yra sąlyginai nebrangus. O kaip Mazda? Įspūdingas modelis su (per) mažu akumuliatoriumi. Bet jei važinėjate nedaug, jį galime drąsiai rekomenduoti.