Prisimindami savo įspūdingus pasiekimus žymiausių lenktynių trasose, „Aston Martin“ išleido riboto leidimo atviro kokpito modelį „V12 Speedster DBR1“. DBR1 specifikacijos modelių bus išleista tik 88 vienetų, todėl automobilių kolekcionieriai visame pasaulyje laukia savo šanso jį įsigyti.
Istorija prasideda trasoje
Naujasis „Aston Martin“ kūrinys tobulai atspindi didingą gamintojo patirtį lenktynėse ir pirmąjį jų sukurtą lenktyninį automobilį – DBR1. Iki šios dienos tai yra sėkmingiausias „Aston Martin“ lenktyninis automobilis. 1959 metais jis laimėjo 24 valandų lenktynes Le Mane ir 1000 kilometrų lenktynes Niurburgringe. Pastarosiose lenktynėse pergalė buvo trečia iš eilės, nes DBR1 taip pat čia neturėjo lygių 1957 ir 1958 metais. Automobilį tada vairavo legendinis seras Stirlingas Mossas ir Jackas Fairmanas.
Nepaisant to, kad DBR1 buvo sukurtas išskirtinai elitinėms lenktynėms visame pasaulyje, DB raidės persikėlė ir ant pačių rafinuočiausių „Aston Martin“ modelių, kurie gaminami iki šiol. Ties jo linijomis dirbo talentingas dizaineris Frankas Feeley’us, o vyriausiasis lenktynių komandos inžinierius Tedas Cuttingas prižiūrėjo, kad kiekviena liniją automobilį spaustų prie kelio ir padėtų laimėti lenktynes. Rezultatas – DBR1 laikomas vienu gražiausių lenktyninių automobilių pasaulyje. Jis svėrė tik 800 kilogramų, todėl 6 cilindrų 3 litrų variklis leido jam pasiekti didesnį nei 250 km/val. greitį. Tuo laiku tai buvo įspūdingas greitis.
Dizainas pagal lenktynių taisykles
Akivaizdu, kad tokia istorija įkvepia kurti išties išskirtinius automobilius. Būtent taip „Aston Martin“ sukūrė naująjį „V12 Speedster“, kuris kaip ir DBR1 turi atvirą kokpitą. Vairuotojas ir keleivis čia turi tik mažą stikliuką, kuris nukreipia vėją nuo salono. Nepaisant to, šį automobilį galima vairuoti tik su šalmu.
Toliau viskas slypi detalėse. Unikalūs dizaino elementai nukelia į laikus, kai „Aston Martin“ triumfavo sunkiausiose pasaulio lenktynėse Le Mane. „Aston Martin V12 Speedster DBR1“ nudažytas ta pačia spalva kaip DBR1 – British Racing žalia. Taip pat jis turi baltus apskritimus, kurie tais laikais buvo neatskiriama lenktyninių automobilių dizaino dalis. Tuo tarpu juodus agresyvaus dizaino ratus bus galima pamatyti tik su DBR1 laidos „V12 Speedster“. Visai kaip lenktyniniame automobilyje tvirtinami – per vidurį. Salone keleivius pasitinka tik tiek patogumų, kiek reikia. Anglies pluošto sėdynės derinamos su rudos odos dėtuvėmis. Gamintojas atvirauja, kad vien „V12 Speedster DBR1“ dažymo procesas užtrunka 50 valandų.
Vienas galingiausių „Aston Martin“
Po variklio dangčiu – vienas galingiausių variklių, montuojamų į „Aston Martin“. 5,2 litro V12 variklis išvysto 700 AG ir pasiekia maksimalų 753 Nm sukimo momentą. Šie skaičiai kelyje virsta jaudinančia V12 simfonija ir staigia reakcija į kiekvieną vairuotojo komandą. Iki 100 km/val. šis modelis įsibėgėja per 3,4 sekundės ir greitėja, kol pasiekia didžiausią 320 km/val. greitį. Tiesa, ši užduotis ne iš lengvųjų, nes automobilis neturi stogo ir stiklo. ZF 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė sumontuota gale, todėl „V12 Speedster DBR1“ pasižymi tobula svorio pusiausvyra.
Neabejotinai „V12 Speedster DBR1“ patrauks ne vieno praeivio žvilgsnį, tačiau šiame modelyje svarbu ne tik tai. Kaip sako, vyriausiasis „Aston Martin“ dizaineris Marekas Reichmanas, čia svarbiausia emocija ir išskirtinumas. Jis primena meno kūrinį, tačiau kaip ir DBR1, kiekviena jo linija sukurta greičiui. Todėl DBR1 leidimo „Aston Martin V12 Speedster“ puikiai atspindi, ką prieš kelis dešimtmečius reiškė aistra greičiui, grožiui ir lenktynėms.