Į „driftą“ sugrįžo po 7 metų pertraukos ir iškart ant podiumo: nenoriu būti vien tik dalyvis

Kęstutį Petronį prisimena tie, kurie Lietuvos šonaslydį stebi bent jau dešimtmetį. Mat sportininkas prieš septynerius metus padėjo tašką savo, kaip „drifterio“, karjeroje, nes, kaip sakė pats, nusibodo viskas. Tačiau taškas, pasirodo, buvo tik kablelis, mat šiemet sugrįžęs į varžybas Kuršėnų autodrome parodė, ką reiškia intensyvios treniruotės, ir iš karto užlipo ant pirmosios vietos „Semi PRO“ lygos nugalėtojo pakylos, rašoma pranešime.

Pasakodamas apie savo sugrįžimą ir tai, kas pasikeitė Lietuvos šonaslydyje, K. Petronis juokiasi, kad esminis pokytis tas, jog nieko nebepažįsta. Surimtėjęs pratęsia, kad pirmiausia mato, jog dauguma „drifterių“ renkasi BMW markės automobilius – prieš kelerius metus įvairovė varžybose buvo didesnė.

„Kalbant apie lygį, anksčiau nieko panašaus nebuvo į dabar egzistuojančias tris sportininkų lygas. Buvo viena, bendra, kurioje važiavo visi: ir stiprūs, ir vidutiniški, ir visai silpni vairuotojai. Ir būdavo tikrai nepatogu, kai stovėdavau apsivilkęs homologuotais rūbais ir laukdavai savo eilės vairuoti, o priekyje sukiojasi kokia nors „kregždė“ ir vaikinas bando antrą kartą įveikti trasą“, – prisiminė K. Petronis.

Pasak jo, dabar net ir vadinamoje silpniausioje, „Street“, lygoje „lekia“ visi. Sportininkas prisipažino, kad jį nustebino tas, jog net šioje lygoje važiuojantys „drifteriai“ visiškai negaili automobilių.

„Anksčiau būdavo, kad šiek tiek bando pasisaugoti, pagailėti mašinų, o dabar važiuoja gerokai drąsiau ir siekia rezultatų“, – lygino jis.

Du mėnesiai pasiruošimo

Pasakodamas apie pasiruošimą pirmosioms varžyboms šį sezoną, K. Petronis minėjo, kad jo naujai suburta „Burbi Burbi Team“ komanda įsigijo treniruočių automobilių – trečios serijos BMW. Su juo sportininkas du mėnesius kone kiekvieną savaitgalį po dvi dienas negailėdamas jėgų treniravosi ir gerino sportinę formą.

„Ruošiausi beprotiškai stipriai. Kitaip tariant, nebūčiau dalyvavęs, jei nebūčiau pajutęs, kad esu geros sportinės formos. Aš toks žmogus – jeigu dalyvauju, tai eisiu iki tiek, kad laimėčiau. Toks mano charakterio bruožas“, – pabrėžė pašnekovas, neslėpdamas, kad jeigu prireiktų, siekdamas pergalės jis galėtų ir sportinį automobilį be gailesčio sudaužyti.

Galbūt dėl tokio kruopštaus pasiruošimo ir nusiteikimo pergalei, vos sugrįžus į šonaslydį lipti ant apdovanojimų pakylos K. Petroniui nebuvo keista.

„Varžybos man nebuvo naujiena, tik su BMW nesu dalyvavęs, tad tai pirmas pasiekimas su šiuo modeliu. Tačiau ant podiumo nebuvo keista – atrodė, kad viskas taip ir turėjo būti“, – šypsojosi pašnekovas.

PRO planus sustabdė karantinas

Paklaustas, ar svarsto apie varžymasi į PRO lygoje, K. Petronis neslėpė, kad toks planas buvo nuo pat pradžių, tačiau koją pakišo koronavirusas ir karantino ribojimai Lietuvoje.

„Visi valstybiniai apribojimai šią žiemą sugriovė planus. Mano pagrindinė duona yra maitinimo sektorius ir maisto paslaugos, tai mes priverstinai buvome uždaryti pusmetį. Ne tik, kad netekau pajamų, bet įsivaizduokite, kiek tą pusę metų kainavo pragyventi“, – dalinosi šonaslydininkas.

Tad varžytis teko su treniruočių BMW ir startuoti „Semi PRO“ lygoje, o PRO lygai ruošiamas to paties ženklo bavariškas modelis tebestovi kieme.

„Jis toks pradėtas ir nebaigtas. Tai grįžimas į PRO lygą bus, tik reikia sulaukti, kol viskas grįš į savo vėžes ir bus galima tęsti darbus“, – sakė K. Petronis, išdavęs, kad PRO lygai skirta technika turėtų būti gerokai galingesnė.

Jei dabartinis vyro vairuojamas BMW turi apie 250 AG, tai naujai konstruojamas modelis sieks 800 AG, turės sekvencinę pavarų dėžę, V8 formos variklį ir daugybę kitų patobulinimų. Anot jo, tai skaičiai, kurių turėtų užtekti tam, kad galėtų pasivaržyti su pajėgiausiais Lietuvos „drifto“ čempionato sportininkais.

„Žinau, kad reikia gerai pasiruošti automobilį, nes aš nenoriu būti vien tik dalyvis – noriu būti nugalėtojas“, – akcentavo pašnekovas.

Galios trūkumas dabartiniame BMW, anot K. Petronio, yra pagrindinė priežastis, dėl kurios sportininkas greičiausiai turėsi praleisti birželio 18-19 dienomis vyksiantį „Liqui Moly UpHill Drift“ renginį „Nemuno žiedo“ trasoje. Nors Kačerginėje esanti žiedinė trasa jam pažįstama iki skausmo, savo galimybes užkopti ant nugalėtojų podiumo jis vertina skeptiškai.

„Su šiuo automobiliu turiu gal tik 2 proc. tikimybę kažką laimėti, nes jis per daug silpnas, kad kažką nuveikčiau toje trasoje. Joje būsiu daugiau kliūtis kitiems nei realus oponentas, ypač tiems, kurie turi V8 ar turbininius automobilius. Manau, nugalėtojų pavardės „Nemuno žiede“ bus visai kitokios nei matėme Kuršėnų autodrome“, – prognozavo K. Petronis.

Laukia aštrios kovos

„Liqui Moly UpHill Drift“ organizatorius Linas Ramoška pasakojo, kad birželio 18-19 dienomis „Nemuno žiedo“ trasoje varžysis dviejų lygų – „Semi PRO“ ir PRO – dalyviai. Anot jo, atvažiavus į Kauno pašonėje esančią trasą žiūrovai gaus geriausią progą išvysti stipriausius Lietuvoje šonaslydininkus, itin didelį greitį išvystančius automobilius ir gausybę gerų pasirodymų.

Pavyzdžiui, sakė jis, „Nemuno žiede“ turėtų susiremti du bene pajėgiausi Lietuvos pilotai, besivaržantys ir Europos „drifto“ čempionate – Andrius Vasiliauskas ir Benediktas Čirba. Šių dviejų sportininkų kovą kai kurie jau matė Kuršėnų autodrome.

„Manau, kad šiuo metu judviejų dvikova yra rimčiausia, kokią galima pamatyti autosporte Lietuvoje. Abu pilotai važiuoja BMW E92 ir yra pasiruošę rizikuoti viskuo, kad įrodytų savo pranašumą. Tiesą sakant, tokios konkurencijos dar nesu matęs“, – sakė L. Ramoška.

„Liqui Moly UpHill Drift“ vyks „Nemuno žiedo“ trasoje birželio 18-19 d. Renginio treniruotės startuoja birželio 18 d., penktadienį, popiet, birželio 19 d., šeštadienį, šonaslydžiui skirta visa diena: laukia treniruotės, kvalifikaciniai važiavimai ir varžybos. Platesnė informacija ir renginio bilietai – www.drifting.lt.