Nomeda Marčėnaitė ekstremalų važiavimą siūlytų įtraukti į vairuotojų mokymus

Nomeda Marčėnaitė daugelio žinoma, kaip menininkė ar nuolat besišypsanti televizijos laidų vedėja, tačiau jos širdyje dega ir dar viena aistra. Žinoma moteris yra prisiekusi automobilistė ir neatsispiria pagundai laikas nuo laiko sudalyvauti automobilių sporto iššūkiuose, rašoma pranešime. Vienu tokių tapo ir paskutinį gegužės savaitgalį jau 26-ą kartą surengtas tradicinis „Press ralis“, kuriame N. Marčėnaitė prie specialiai varžyboms neruošto „Mazda3“ modelio vairo užėmė penktąją vietą automobilių su varikliais iki 2000 kub. cm klasėje.

„Varžybomis likau labai patenkinta. Važiavau ne dėl rezultato, bet dėl džiaugsmo, kurį patiria mėgstantis vairuoti žmogus lenktyniaudamas. Tas adrenalinas yra nuostabus, nes man kitaip atsikratyti streso ir nepavyksta. Manau, kad tą patį išgyveno dauguma ten važiavusių žmonių. Ir man nepaprastai smagu matyti vis daugiau lenktynėse vairuojančių moterų“, – po varžybų džiaugėsi N. Marčėnaitė.

Su automobiliu susidraugavo greitai

TV laidų vedėja nėra žurnalistų ralio naujokė. 2012 m. šiame tarptautiniame renginyje ji vairavo lietuvių paruoštą elektromobilį.  N. Marčėnaitė pažymėjo, kad jai įdomus sportiškas vairavimas, nors į šią veiklą aktyviai ir neįsitraukia.

„Automobiliai yra mano aistra dar nuo vaikystės. Jeigu mane būtų mokę nuo mažens, esu tikra, kad būčiau labai nebloga lenktynininkė. Gaila, kad kasdieniame gyvenime tuo rimčiau užsiimti neturiu kada. Bet kai taip sukrenta aplinkybės, kad man pasiūlo ir tas savaitgalis kaip tik neužimtas, tai važiuojam!“, – šypsojosi pašnekovė.

Tik lenktynių išvakarėse „Press raliui“ pradėjusi ruoštis N. Marčėnaitė sakė, kad pasirengimas užtruko trumpai, tačiau su automobiliu pavyko „susidraugauti“ greitai ir pasiektas rezultatas įrodė, kad net specialiai nerengtas modelis gali būti tinkamas azartiškam vairavimui.

Dar treniruotėse išbandydama „2020 m. Pasaulio automobilių dizaino apdovanojimą“ pelniusį „Mazda3“ ji pastebėjo, kad tai labai komfortiškas automobilis. Tiesa, įsibėgėjimas, anot N. Marčėnaitės, užtrunka, tačiau varžybų įkarštyje išryškėjo kiti privalumai. 

„Automobilis yra fantastiškai manevringas. Pasuka net tada, kai atrodo, kad to jau nepavyks padaryti, todėl slalomo užduotis pavyko įvykdyti visas. Be to, jis labai paklusnus – ypač tai pasakytina apie vairo mechanizmą. Labai gerai laikosi ant kelio, nesimėto ir neslidinėja. Važiuoja saugiai, patikimai ir prognozuojamai“, –  pasakojo N. Marčėnaitė.

Japonijos gamintojų modelyje įdiegta judėjimo kontrolės sistema, kuri nuolat perskaičiuoja važiavimo dinamikos parametrus ir nejuntamai reguliuoja varomiesiems ratams perduodamą galią įveikiant posūkius. Taip užtikrinamas didesnis važiavimo stabilumas.

Anot N. Marčėnaitės, kasdieniam važinėjimui „Mazda3“ turi ir daugybę kitų pranašumų, kurių šį kartą neprireikė varžybose.

„Joje tiek įvairių pagalbinių vairuotojui sistemų, kad aš tiesiog turėjau atsidaryti valdymo meniu ir eiti per sąrašą bei jas visas išjunginėti. Vėliau grįždama namo autostradoje tas funkcijas sugrąžinau ir išbandžiau, tai mano išvada – automobilis turi tikrai daug galimybių: mato eismo ženklus, įspėja apie galimus pavojus, savarankiškai laikosi eismo juostoje ir pan.“, – apibendrino N. Marčėnaitė.

Ekstremalų važiavimą siūlytų įtraukti į vairuotojų mokymus

TV laidų vedėja pasakojo nemėgstanti važiuoti visu greičiu greitkeliu – daug labiau traukia vingiuoti keliai, kuriuose galima išmėginti įvairias trajektorijas, įvertinti automobilio elgesį. Jos teigimu, kuo daugiau vairuotojų turėtų galimybes išmėginti savo sugebėjimus kontroliuoti automobilį ekstremaliomis sąlygomis tam skirtuose autodromuose ar trasose, tuo geresnė būtų bendra eismo padėtis Lietuvoje.

„Kaip vaikai išmokę plaukti baseine be jokios baimės neria į jūrą, kuri turi ir sroves, ir traukas, ir duobes, ir vėliau skęsta, taip ir su automobiliais. Jeigu žmogus tiesiog važinėja „gazas dugnas“ ir galvoja, kad viską moka, tai toks mąstymas yra labai naivus. Tikram suvokimui reikėtų pabandyti vairavimą ant ledo, ant žvyrkelių, nes neturintis ekstremalaus vairavimo patirties žmogus ekstremaliose situacijose dažniausiai ir elgiasi neteisingai. 

Aš tikrai už tai, kad būtų mokoma vairuoti ne tik 30 km/val. greičiu, bet ir tikruose greičio ruožuose, kad vairuotojai nebūtų tokie nepagrįstai užtikrinti. Be to, tai labai geras būdas išsikrauti ir suvokti, kad to geriau nedaryti bendro naudojimo keliuose“, – linki N. Marčėnaitė.