Pirmųjų elektromobilių varžybų nugalėtojai ruošiasi šių metų startui: tikrai turime ką įrodyti

Prieš šešerius metus Lietuvoje įvyko pirmosios Baltijos šalyse elektromobilių varžybos, per kurias reikėjo atlikti, atrodytų, paprastą užduotį – kuo įmanoma greičiau nuvykti iš Vilniaus į Palangą. Šių varžybų nugalėtojai Gintaras Kaukėnas ir Karolis Judzentavičius, vairuodami „Kia e-Soul“, atstumą įveikė per beveik penkias su puse valandos. Šiemet jie priima naują iššūkį, nes kardinaliai pasikeitė ne tik elektromobilių galimybės, bet ir varžybų formatas, rašoma pranešime.

Stulbinanti elektromobilių evoliucija

Pirmosiose elektromobilių lenktynėse nugalėtojų taurę kėlęs „Kia Vilnius“ direktorius Gintaras Kaukėnas atkreipia dėmesį į stulbinamą progresą, palyginus elektromobilių galimybes prieš šešerius metus ir jų įveikiamą atstumą šiandien.

„Palyginti su pirmosiomis elektromobilių varžybomis, kurios vyko 2015-aisiais, matome, kiek per santykinai trumpą laiką evoliucionavo patys elektromobiliai. Tuo metu važiuojant į Palangą teko sustoti įsikrauti du kartus – mūsų „Kia Soul EV“ maksimalus įveikiamas atstumas buvo vienas iš didžiausių ir siekė apie 200 km, o šiandien elektromobiliu nestoviniuojant nulėkti į pajūrį nebėra toks didelis iššūkis.

Netrukus tikriausiai nebestebins 500 ar 700 km viena įkrova įveikiamas atstumas, todėl labai svarbu, kaip evoliucionuos infrastruktūra, kad stotelėse būtų galima ypač greitai įkrauti savo transporto priemonę“, – mano G. Kaukėnas.

Pirmąsias tradicinėmis tapusias lenktynes puikiai pamena ir ilgametis G. Kaukėno kolega Karolis Judzentavičius. Jis taip pat akcentuoja, jog per ganėtinai trumpą laiką smarkiai pagerėjo elektromobilių galimybės su viena įkrova nukakti ilgus atstumus ir džiūgauja, kad infrastruktūra nepalyginti geresnė, nei pajudėjus iš pirmųjų lenktynių starto.

„Per pirmąsias lenktynes, traukiant greitkeliu, buvo galima įveikti apie 150 km, o dabar drąsiai galima nuvažiuoti ir 300 ar 400 kilometrų. Taip pat labai išplėtota infrastruktūra. Ji vis dar nėra tobula, ją reikia stipriai gerinti, bet, palyginti su tuo, kas buvo pirmųjų lenktynių metu, pokyčiai – kardinalūs. 

Tuomet net nebuvo fizinės galimybės iš Vilniaus nurūkti į Palangą nepastačius laikinosios krovos stotelės Kryžkalnyje, o  šiandien be didesnių problemų galima keliauti po visą Lietuvą, net ir ne su pačiais naujausiais elektromobiliais“, – visapusį progresą pastebi K. Judzentavičius.

Didesnis konkurentų skaičius negąsdina

Šiemet į elektromobilių varžybas „Ignitis ON: Pažink Lietuvą!“ ekipažas atvyks su „Kia e-Niro“, kuriuo varžėsi praėjusiais metais, todėl automobilio galimybės jau žinomos.

„Viena įkrova šis elektromobilis maksimaliai gali įveikti daugiau nei 450 km, o tai atstumas, panašus į kitų konkurentų. Šio automobilio įkrovimo greitis ganėtinai didelis, tačiau per pastaruosius metus atsirado galybė naujų konkurentų, bet dėl to varžybos bus tik dar įdomesnės“, – sako G. Kaukėnas.

Praeitais metais didžiausius akumuliatorius turinčių elektromobilių klasėje šis ekipažas užėmė trečią vietą ir nusileido tik žymiai brangesniems „Porsche“ ir „Tesla“ modeliams, o nugalėti, kaip sako Karolis, nepavyko tik todėl, kad reikėjo labiau pasitikėti savo transporto priemonės galimybėmis.

„Pernai neįvertinome, kad „e-Niro“ toks našus. Mes tiesiog per ilgai jį krovėme, realiai devyniomis minutėmis – tiek tetrūko iki pirmosios vietos. Finišą pasiekėme su kur kas didesniu energijos kiekiu, nei reikėjo. Todėl galiu teigti, jog padarėme klaidą per mažai pasitikėdami šiuo elektromobiliu. 

Šiemet viską stengsimės išnaudoti maksimaliai, tačiau negalime nekreipti dėmesio į aršesnę konkurenciją. Laimei, mūsų komandos automobilis yra vienas taupiausiai energiją naudojančių elektromobilių, todėl net ir didesnes baterijas turintys konkurentai nebūtinai turi pranašumą“, – pabrėžia K. Judzentavičius. 

Naujas lenktynių formatas – nauji ir iššūkiai

Net ir lenktynių senbuviams šių metų lenktynėse gali kilti nemažų iššūkių, nes organizatoriai radikaliai pakeitė varžybų formatą. Šiemet reikės įveikti ne iš anksto numatytą maršrutą, o per šešias valandas stengtis nuvažiuoti kuo didesnį atstumą. 

„Kiek pavyko susipažinti su varžybų reglamentu, sustojimai įkrovos stotelėse bus įtraukti į bendrą varžybų laiką, todėl daug kas priklauso nuo to, ar pavyks rasti neužimtą stotelę ir per kiek laiko joje bus galima papildyti energijos atsargas. Be sustojimo galima važiuoti visas šešias valandas, bet tuomet tai reikės daryti ganėtinai lėtai arba galima važiuoti greičiau, bet stoti įsikrauti. Čia ir prasideda varžybų strategija“, – būsimus iššūkius apžvelgia G. Kaukėnas.

„Manau, šiemet labai daug kas priklausys nuo to, ar pavyks rasti laisvą stotelę, nes dalyvių bus nemažai. Tikėtina, jog laimės tie, kurie gerai susidėlios maršrutą ir kuriems šypsosis sėkmė“, – priduria K. Judzentavičius.

Abu ekipažo nariai sutaria, kad visada į šias lenktynes vyksta ne tik dalyvauti, bet ir kovoti dėl prizinių vietų bei pergalės. Nepaisant gerokai padidėjusios konkurencijos, šiemet komanda mėgins pademonstruoti visą „Kia e-Niro“ potencialą, bet tuo pat metu mintyse svarstys apie kitus metus.

„Kitąmet vairuosime elektromobilį, kuris neturėtų kelti klausimo, ar su juo įmanoma nugalėti, ir labai stipriai galvosime apie pirmąją vietą. Turėsime visiškai naują, nuo pagrindų būti elektromobiliu sukurtą „Kia EV6“ – neabejoju, kad jis bus vienas geriausių pasirinkimų rinkoje. 

Todėl šiemet spausime maksimumą iš „e-Niro“ ir bandysime pademonstruoti, kad jis gali ne ką mažiau nei kur kas brangesni elektromobiliai, o kitąmet nusiteikę išplėšti pergalę“, – komandos tikslus apibendrina K. Judzentavičius.