Daugelis lenktynininkų teigia, jog starto pozicija didesnės įtakos tokių maratoninių varžybų, kaip „Aurum 1006 km lenktynės“, baigčiai neturi.
Tačiau šiuose žodžiuose nemaža bravūros. Užtenka pažvelgti, su kokia atsakomybe ir kokiu didžiuliu ryžtu sportininkai pradėjo kvalifikacines, o ypač po jų sekusias TOP 10 varžybas, kad įsitikintum, jog taip kaunamasi ne vien dėl garbės.
Įtemptą ir įdomią penktadienio treniruočių programą užbaigė kvalifikacinės varžybos ir tikra jų puošmena tapusi „Super Pole“ (arba TOP 10) atranka, lėmusi, kuriai ekipai – atrankos varžybų laimėtojai – atiteks ne tik Susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio įsteigta taurė, bet ir galimybė šeštadienio „Aurum 1006 km lenktynes“ pradėti iš pirmosios starto pozicijos.
Pirmojoje kvalifikacijos dalyje sportininkai buvo suskirstyti į dvi grupes. Pirmojoje dėl kelialapio į tolimesnį atrankos etapą varžėsi 21 komanda, o antrojoje – 20.
Varžybų komisarai šias grupes suskirstė pagal penktadienio treniruočių rezultatus. Į pirmą pateko lėtesni, į antrą – greitesni automobiliai.
Į TOP 10 teisėjai delegavo 10 geriausius rezultatus pasiekusių komandų, susumavę dviejų lenktynininkų greičiausių ratų laikus.
O per penkiolika TOP 10 kvalifikacijai skirtų minučių kiekviena komanda turėjo nuspręsti, kuris lenktynininkas turi daugiau potencialo ir patirties pasiekti trokštamą rezultatą, o gal kurio paprasčiausiai – forma – tądien buvo geriausia.
Orientyras buvo aiškus. Tai 2019 metais kvalifikaciją laimėjusio Konstantino Calko trasos rekordas – 1 min. 08,907 sek.
Į išganingąjį dešimtuką pateko penki iš šešių greitųjų „Porsche“ automobilių, „Mercedes AMG GT3“, „Lamborghini Huracan Super Trofeo Evo“, „Volkswagen Golf GTI TCR“ ir du BMW.
Devynetas Lietuvos komandų pasirodė svetingas vienintelei užsienio – Nyderlandų „JR Motrosport“ ekipai ir jos atstovams Ted van Vliet, Bas Schouten ir pergalės skonį šioje trasoje jau dukart pažinusiam Steve Vanbellingen, su „BMW E92 M3“ radusiems vietą geidžiamajame dešimtuke.
Tačiau visi patekę į TOP 10 nebuvo linkę taikstytis su antra, trečia ar penkta pozicijomis, o susigrūmė dėl vienintelės – pirmosios.
Ja ir nusišypsojusia sėkme po finišo džiaugėsi „Circle K MilesPlus Racing Team“ komanda, o labiausia – šį laimėjimą jai su „Porsche GT3 Cup II“ užtikrinęs estas Ralf Aron, kuriam pirmąją starto poziciją garantavo naujas trasos rekordas – 1 min. 08,396 sek.
Tai antros paeiliui šios komandos laimėtos atrankos varžybos. Beje, pernai startavusi iš pirmosios vietos „Circle K MilesPlus Racing Team“ komanda laimėjo ir „Aurum 1006 km lenktynes“.
Ankstesnįjį K.Calko priklausiusį trasos rekordą pagerino ir „Gera dovana – Šiauliai by RD Signs Reimpex“ komandos atstovas Paulius Paškevičius, su „Lamborghini Huracan Super Trofeo Evo“ vieną 2682 metrų ilgio trasos ratą nuvažiavęs per 1 min. 08,865 sek.
Trečiąją poziciją prie starto linijos užims „Balpol-SPS Automotive Performance“ komanda, kuriai šią vietą su Lietuvoje debiutavusiu „Mercedes AMG GT3“ užtikrino Deividas Jocius, greičiausiąjį ratą apsukęs per 1 min. 09,357 sek.
Kvalifikacinių varžybų TOP 10-tukas:
1. „Circle K MilesPlus Racing Team“ 1:08.396
2. „Gera dovana – Šiauliai by RD Signs Reimpex“ 1:08.865
3. „Balpol-SPS Automotive Performance“ 1:09.315
4. „Porsche Club by LD OLED“ 1:09.967
5. „Efekt and Ignera by Dynami:t Energy“ 1:10.285
6. „ES Motorsport by Čapkauskas Autocentras“ 1:10.878
7. „JR Motorsport“ 1:11.147
8. „Vytautas Gazuotas“ 1:11.659
9. „Telšių statyba“ 1:13.033
10. „Noker Racing Team“ 1:13.343
__
Arno Strumilos nuotrauka