Naujasis „Mercedes-Benz Citan“: komfortas atėjo ir į komercinių automobilių rinką

„Mercedes-Benz“ pristato savo naująjį lengvąjį komercinį automobilį „Citan“, kuris, nepaisant kompaktiškos išorės, pasižymi erdviu salonu ir yra puikus pasirinkimas dirbantiems mieste. Kurdami „Mercedes-Benz Citan“, inžinieriai bandė geriau įsijausti į komercinių automobilių vairuotojų darbo dieną ir sukūrė darbui skirtą, tačiau itin patogų automobilį.

Jame sumontuotos patogios sėdynės, papildoma garso izoliacija bei kiti praktiški sprendimai, leidžiantys ramiai reaguoti į situacijas kelyje. Naujoji „Citan“ versija turi automatinę klimato kontrolę THERMOTRONIC, beraktę užvedimo sistemą ir elektra valdomą stovėjimo stabdį.

Be krovininės versijos, klientai galės rinktis ir keliavimui skirtą „Tourer“ versiją su patogesnėmis sėdynėmis bei platesne standartine įranga. 2022 metais planuojama pristatyti ir elektra varomą modelį. Užsisakyti naują „Mercedes-Benz Citan“ Lietuvoje galima jau nuo spalio mėnesio. 

Tikras „Mercedes-Benz“

Iš pirmo žvilgsnio naujasis „Mercedes-Benz Citan“ yra tikras šio gamintojo šeimos narys. Jis išsiskiria subalansuotomis proporcijomis ir elegancija. Automobilio ilgis siekia beveik 4,5 metro, todėl modelis galės lengvai manevruoti miestų gatvėse ir mažose aikštelėse. Tačiau tokio kėbulo dydžio užtenka, kad gamintojas galėtų pasiūlyti skirtingas komercinio automobilio versijas, kurios geriausiai tinka klientų darbo pobūdžiui. 

Visi modeliai turės vieną arba dvi slankiojančias duris, kurios leidžia lengviau įlipti ar paimti krovinį ankštose stovėjimo aikštelėse. Šalia krovininės ir keleivinės „Mercedes-Benz Citan“ versijos vėliau prisijungs modelis su ilgesne ratų baze bei „Mixto“ modelis.

Tiesa, naujasis „Mercedes-Benz Citan“ šį gamintoją atspindi ne tik savo dizainu. Inžinieriai šio modelio pakabą sukūrė taip, kad net važiuodamas su sunkiu kroviniu, automobilis būtų patogus, lengvai valdomas ir saugus. Krovininė „Citan“ versija yra pritaikyta vežti sunkius daiktus, tuo tarpu keleivinėje „Tourer“ versijoje daugiau dėmesio skirta komfortui ir kelionėms.

Naujausi saugumo sprendimai

Tvirta ir standi naujojo „Mercedes-Benz Citan“ konstrukcija leidžia ne tik patikėti jam bet kokią užduotį, tačiau ir užtikrina visapusišką saugumą vairuotojui bei keleiviams. Be to, jau standartinėje įrangoje sumontuotos 7 oro pagalvės, o vairuotojui talkina naujausi aktyvaus saugumo sprendimai.

Čia sumontuotas radaras, ultragarsiniai jutikliai ir kameros nuolat stebi eismą bei aplinką ir perspėja vairuotoją apie pavojingas situacijas ir, jei reikia, saugumo sistemų pagalba bando išvengti kliūties. 

Standartinėje krovininio „Mercedes-Benz Citan“ versijoje be privalomų ABS ir ESP sistemų veikia važiavimo įkalne ir šoninio vėjo asistentai bei vairuotojo nuovargio stebėjimo sistema ATTENTION ASSIST. Tuo tarpu keleivinėje „Tourer“ versijoje standartinę aktyvaus saugumo įrangą papildo automatinis stabdymas, eismo juostų palaikymo asistentas, aklosios zonos stebėjimo ir kelio ženklų atpažinimo sistemos. 

Naujos kartos krovininis automobilis

Kaip ir didysis brolis „Sprinter“ ar bet kuris kitas komercinis „Mercedes-Benz“ modelis, naujasis „Citan“ papildomoje įrangoje turės MBUX (angl. Mercedes-Benz User Experience) informacinę sistemą ir 7 colių jutiklinį ekraną. Ši sistema turi galingą procesorių, nuolat mokosi ir gali atpažinti net 28 kalbas. MBUX leidžia balsu nustatyti važiavimo tikslą, pateikia naujausią eismo informaciją ir net leidžia mobiliuoju ryšiu sekti automobilio techninę būklę bei artėjančius aptarnavimus. Be to, čia veiks „Apple Car Play“ ir „Android Auto“ paslaugos.

Įdomūs faktai apie „Mercedes-Benz Citan“:

  • Krovininis „Mercedes-Benz Citan“ turi 2,9 m3 tūrio krovinių skyrių, kuriame telpa du europadėklai.
  • Jis gali tempti 1,5 tonos krovinį. Tuo tarpu žemiau sumontuotas kablys leidžia galines duris atidaryti net su priekaba.
  • „Mercedes-Benz Citan Tourer“ standartinėje įrangoje turi oro pagalvę tarp keleivio ir vairuotojo visai kaip „S-Class“ modelyje.
  • Papildomai užsakomi LED žibintai skleidžia 5500 kelvinų šviesą, kuri savo spalvos spektru yra artimiausia dienos šviesai. Tyrimai parodė, kad kuo apšvietimas yra dirbtinesnis, tuo jis labiau vargina akis.
  • Standartinėje „Tourer“ ir papildomoje krovininio „Citan“ įrangoje veikiantis stabdžių asistentas gali žymiai sutrumpinti stabdymo kelią. Važiuojant 120 km/val. greičiu ši sistema leidžia sustoti 6 metrais arčiau nei su įprasta stabdymo sistema.