Išsirinkti labiausiai sau tinkantį modelį naujausiomis technologijomis ir tvariu mobilumu intriguojančiame elektromobilių segmente nėra itin lengva. Tai dar sudėtingiau tuomet, kai greta įprastų prioritetų norisi kažko originalaus ir netradicinio.
Palankumo rebusus sprendžia ir kiekvienas automobilių gamintojas, ieškodamas kelių į elektromobilių gerbėjų širdis. Anot įtakingo britų leidinio „Auto Express“, vienas šviežių pavyzdžių yra „Citroën“ bendrovė, debiutui elektromobilių rinkoje pritaikiusi universalų receptą ë-C4 hečbeke.
Šį modelį išbandę britų žurnalistai pabrėžė, kad ë-C4 žymi sveikintiną sugrįžimą prie to, ką „Citroën“ visuomet sugebėjo geriausiai: rafinuoto, akį traukiančio dizaino, komforto ir praktiškumo. Taip pat atkreipiamas dėmesys, jog modelio kaina patrauklesnė nei konkurentų. Galutinis britų įvertinimas: elektrinė C4 hečbeko versija – geriausias pasirinkimas visoje šio modelio gamoje.
Ne važiuoja, o plaukia
Vilnietis elektromobilių entuziastas Robertas Molis nuo praėjusios vasaros gali pagrįstai patvirtinti arba paneigti britų žodžius, nes jo garaže taip pat puikuojasi naujasis ë-C4.
„Taip, jis turi to tik „Citroën“ modeliams būdingo žavesio, tačiau jo konstrukcija gerokai paprastesnė nei legendinių senųjų automobilių. Anksčiau šią markę vairuotojai dievindavo dėl hidropneumatinės pakabos, kuri veikdavo fantastiškai, tačiau po 100 tūkst. kilometrų subyrėdavo, o remontas būdavo itin brangus. Šio modelio pakaba kur kas paprastesnė, tačiau taip pat veikia puikiai“, – komentuoja elektromobilio savininkas.
R. Molio žodžiais, paprasta pakabos konstrukcija lemia automobilio ilgaamžiškumą ir nebrangią eksploataciją. Be to, dėl įmontuotos hidraulinės pagalvės ji pasižymi išskirtiniu efektyvumu kraštutiniuose amortizatorių eigos taškuose.
Šis sprendimas užtikrina visai markei būdingą aukšto lygio komfortą – juo ë-C4 hečbekas nenusileidžia didesniems prašmatniems modeliams. R. Molio teigimu, tokia konstrukcija nuteikia ramiam važinėtis, o ne agresyviai vairuoti.
„Pakaba veikia itin minkštai, o automobilio vairavimas primena plaukimą laivu. Taip, galbūt jis nėra toks stabilus kelyje esant didesniam greičiui, kokie buvo senieji modeliai su hidraulinėmis pakabomis, tačiau važiuojant ramiai kratymo salone visiškai nejusti“, – įspūdžiais dalijasi vairuotojas.
Stebina originaliais sprendimais
R. Molis atkreipė dėmesį į keletą ë-C4 detalių, kurių jam neteko matyti jokiame kitame automobilyje. Viena iš jų – planšetinio kompiuterio laikiklis keleivio pusėje: šalia vairuotojo įsitaisęs žmogus kelionės metu gali naršyti internete, žiūrėti filmus ar atsakinėti į elektroninius laiškus.
Kitas įdomus sumanymas – į keleivio pusę perkeltas centrinėje konsolėje esantis garso reguliatorius.
„Vairuotojas gali reguliuoti garsą spaudydamas ant vairo įrengtus mygtukus, tačiau keleiviui irgi kartais norisi jį sumažinti ar padidinti. Tokių subtilių ergonomikos sprendimų šiame automobilyje yra ir daugiau“, – pastebi vilnietis.
Ieškodamas naujo elektromobilio, R. Molis išbandė ir kitų gamintojų modelius. „Mazda MX-30“ neįtiko dėl pernelyg lėto įkrovimo ir senos kartos modelius primenančio menko nuvažiuojamo atstumo, o „Fiat 500e“ nebuvo šildomo vairo ir pats automobilis šeimą turinčiam vyrui – pernelyg mažas. Domėjosi ir „Volkswagen ID.3“, tačiau šis modelis, pasirinkus visą norimą įrangą, tapo neįkandamas.
„Už patrauklią kainą įsigijęs ë-C4, gauni viską: šildomą vairą, šildomas sėdynes, erdvų saloną ir minkštai veikiančią pakabą. Nuvažiuojamas atstumas taip pat labai padorus, o įkrovimo greitis – daugiau nei pakankamas“, – komentuoja elektromobilių entuziastas.
Vyras atkreipia dėmesį, kad ë-C4 išsiskiria patraukliomis komplektavimo sąlygomis. Skirtumas tarp bazinės komplektacijos ir aukščiausio įrangos lygio – tik 5 tūkst. eurų, todėl nereikia ilgai sukti galvos sprendžiant, ko atsisakyti ir ką pasilikti.
Viena įkrova – daugiau nei 300 km
„Citroën ë-C4“ sumontuotos 50 kWh talpos baterijos energijos užtenka viena įkrova įveikti iki 350 km. Tai – vartotojams pateikiamas orientacinis rodiklis, gautas atlikus testus pagal naujausią matavimo standartą WLTP, tačiau R. Molis pažymi, kad šiltuoju sezonu užmiesčio keliuose neviršijant maksimalaus leistino 90 km/val. greičio realus nuvažiuojamas atstumas siekia apie 320 km. Naudojantis 100 kW galios viešąja stotele, įkrauti bateriją iki 80 proc. trunka 30 minučių.
Vilniečio šeima turi ir antrą transporto priemonę, varomą benzinu, tačiau dažniausiai abu su žmona naudojasi naujuoju elektromobiliu. Vyras su ë-C4 jau ne kartą lankėsi pajūryje, taip pat buvo nukeliavęs ir iki Rygos. 380 litrų tūrio bagažinė ir erdvus salonas su minkštomis sėdynėmis visiškai tenkina komforto poreikius ilgesnėse išvykose.
R. Molis pažymi, kad įvertinti ë-C4 privalumus itin lengva, lyginant elektromobilį su vidaus degimo variklį turinčia to paties įrangos lygio šio modelio versija. Kainų skirtumas siekia apie 10 tūkst. eurų, tačiau pusę tos sumos galima atgauti kaip kompensacinę išmoką iš Aplinkos projektų valdymo agentūros.
„Realus kainų skirtumas – 5 tūkst. eurų. Skaičiuojant eksploatacijos išlaidas, įskaitant degalus, techninį aptarnavimą ir remontą, per penkerius metus galima sutaupyti daugiau. Važinėjant mieste juntami ir kiti privalumai – nemokamas parkavimas ir galimybė važiuoti viešojo transporto eismo juostomis“, – konstatuoja pašnekovas.