Net ir renkantis tokį brangų pirkinį kaip naujas automobilis, anaiptol ne visuomet žiūrima vien į kainos ir kokybės santykį, kuris, nustatant daikto vertę, turėtų būti vienas svarbiausių veiksnių. Perkant naują automobilį būtų racionalu nemokėti už įrangą, kurią galima gauti standartinėje komplektacijoje, tačiau gamintojai taiko skirtingą praktiką ir tai, ką vieni siūlo beveik visuose automobiliuose, kiti įkainoja papildomai.
Strategijos skirtumus galima iliustruoti „Kia“ bendrovės pavyzdžiu. Remiantis kasmetiniais vartotojų vertinimais, Pietų Korėjos gamintoja jau ilgą laiką išsiskiria dideliu patikimumu ir suteikiama 7 metų garantija, o bazine įranga jau pasivijo ir neretai lenkia prabangius automobilius, į kuriuos anksčiau lygiavosi.
Todėl tokia markės strategija lemia, kad liaudiškai „plikais“ vadinamų modelių pardavimo salonuose jau nebeišvysime, o bėgant metams ir tobulėjant technologijoms į standartines komplektacijas įtraukiama vis daugiau įrangos. „Audi“, BMW ar netgi „Volvo“ prekių ženklai vilioja prabanga, bet pragmatiškam pirkėjui visuomet verta atkreipti dėmesį į skirtingos komplektavimo strategijos pavyzdžius.
Komforto įrangos skirtumai
Apie pirkėjų poreikius galvojantys automobilių importuotojai skirtingose rinkose stengiasi pasiūlyti tai, ko vartotojams reikia labiausiai. Galbūt šildomas vairas ir priekinės sėdynės nėra trokštama įranga saulėtoje Ispanijoje, tačiau sužvarbusiais pirštais šaltą žiemos rytą dažniausiai į nepašildytus automobilius lipantys lietuviai tai labai vertina. Būtent todėl ši įranga standartiškai montuojama visuose „Kia“ modeliuose.
Šildomas vairas ir sėdynės užtikrina komfortą įveikiant neilgus kasdienius maršrutus. Šiais privalumais leidžia lepintis kiek daugiau nei 15 tūkst. eurų kainuojantis „Kia Ceed“. Palyginimui, vienas pigiausių „Audi“ gamoje „A3 Sportback“ hečbekas atsieina daugiau nei 27 tūkst. eurų, tačiau už šildomas priekines sėdynes papildomai teks pakloti dar 380 eurų.
Vokietijos gamintojas šildomų sėdynių standartiškai nesiūlo ir didesniuose savo modeliams. Pavyzdžiui, jos įtrauktos į A6 sedano papildomą įrangą.
Nuostatos, kad prašmatnų automobilį besirenkantys pirkėjai mažiau save varžo komplektuodami būsimą pirkinį, linkusios laikytis ne tik didžiojo Vokietijos trejeto įmonės, bet ir švedų bendrovė „Volvo“. Beveik 65 tūkst. eurų kainuojantis bazinės komplektacijos „Volvo XC90“ yra brangus miesto visureigis, tačiau, neinvestavus į jį papildomai, viduje netgi nebus elektra valdomų priekinių sėdynių. Galimos dvi išeitys – rinktis aukštesnį įrangos lygį arba siūlomą sėdynių paketą, kurio kaina viršija 1 300 eurų.
Vis dažniau su „Volvo XC90“ lyginamas didžiausias Europoje parduodamas „Kia“ miesto visureigis „Sorento“ kainuoja mažiau nei 54 tūkst. eurų, o standartinėje automobilio įrangoje, kaip ir pridera, montuojamos elektra valdomos vairuotojo ir priekinio keleivio sėdynės. Abi sėdynės taip pat yra vėdinamos, o vairuotojo – turi ir atminties funkciją.
Galinio vaizdo kameros – net ir mažiausiuose modeliuose
Eismo saugumas turėtų būti pagrindinis visų automobilių gamintojų prioritetas, o viena paprasčiausių sistemų, užtikrinančių gerą matomumą vairuotojui ir saugančių nuo akinimo kitus eismo dalyvius, – automatinė tolimųjų šviesų perjungimo sistema. Ji įtraukta į daugumos naujos kartos „Kia“ modelių standartinę įrangą, todėl dabar už tai papildomai nereikėtų atverti piniginės kad ir renkantis miesto visureigį „Niro“, kurio kaina prekybos salonuose prasideda nuo 22 tūkst. 490 eurų.
Tuo metu mažiausiai 35 tūkst. eurų atsieinančiame sportiškų sedanų etalonu iki šiol laikomame naujos kartos 3-ios serijos BMW automatiškai perjungiamos tolimosios šviesos siūlomos už papildomus 200 eurų.
Kol galinio vaizdo kameros automobiliuose taps privalomos, renkantis kai kurių gamintojų modelius už jas dar kurį laiką reikės mokėti papildomai. Dalis įmonių šią kasdienį manevravimą automobiliu palengvinančią įrangą jau montuoja ir pačiuose mažiausiuose miesto modeliuose. Pavyzdžiui, „Kia“ gamoje kokybišką galinio vaizdo kamerą su judėjimo trajektorijos projekcijomis turi visi modeliai, įskaitant ir kompaktiškąjį „Picanto“.
Kita vertus, galinio vaizdo kamera neįtraukta į ištaigingo „Audi A6“ sedano standartinę komplektaciją. Pigiausias bazinės įrangos modelis kainuoja mažiausiai 39 tūkst. eurų, tačiau už galimybę centriniame ekrane matyti už automobilio esančias kliūtis teks primokėti dar mažiausiai 530 eurų.
Siūlomi ir paketai su apšvietimo įranga bei garso sistemomis, tačiau tuomet bendra kaina išsipučia kone keturis kartus.
Panaši situacija ir su salono šildymo bei vėdinimo įrangos komplektavimu. Daugeliui vartotojų tapo įprasta tiesiog sėsti į automobilį, nustatyti norimą temperatūrą ir daugiau niekuo nesirūpinti. Atrodo, kad šią svarbią komforto įrangą į standartinę komplektaciją turėtų įtraukti daugumą gamintojų, tačiau kol kas taip anaiptol nėra.
Gera žinia ta, jog automatinė dviejų zonų klimato kontrolės sistema įdiegta daugumoje naujų „Kia“ modelių, įskaitant ir „Kia Niro“ bei 25 tūkst. eurų vertės kupė stiliaus universalą „Proceed“.
Už tokį minimalų komforto lygį mažiausiai su 620 eurų tektų atsisveikinti išsirinkus kone 34 tūkst. eurų kainuojantį bazinės komplektacijos „BMW X1“ visureigį. Tuomet pirkėjas gauna automatinį kondicionierių su papildomomis funkcijomis, tačiau tam reikia atidžiai peržvelgti papildomos įrangos sąrašą.