Trečioji Maroko ralio diena pažymėta puikiais rezultatais

Trečioji Maroko diena lietuviams prasidėjo nuo blogų žinių. Paryčiais organizatoriai iš vakar dienos greičio ruožo pargabeno Laisvydo Kanciaus keturratį. Išardžius motorą paaiškėjo, kad sutaisyti jo neįmanoma, o nauju, paruoštu Dakarui Laisvydas nutarė nerizikuoti, todėl šiandien jau susikrovė daiktus ir išvyko į Marakešą iš kur parskris namo.

Tuo tarpu likusių dviejų lietuviškų ekipažų laukė 603 km kelias. Nuo bivuako iki greičio ruožo starto reikėjo važiuoti 76 km, greičio ruožo ilgis 340 km – septyniais daugiau negu vakar, o parvažiuoti atgal į nakvynės vietą teko nuvažiuoti dar 187 km.

Kartais tie ilgi parvažiavimai tampa nemenku iššūkiu – vakar Rokas Baciuška turėjo beveik šimtą kilometrų po greičio ruožo važiuoti su kreivu ratu – linkusi galinė ašis tapo iššūkiu ne tik lenktynėse, bet ir pakeliui namo – ratas galėjo nulūžti bet kuriuo metu. Laimei, Roko bagis per naktį buvo sutvarkytas ir šiandien jis skrieja toliau.

Šios dienos greičio ruožas yra beveik be smėlio kopų, tad naujokams smėlyje, tokiems kaip Tomas Mickus ir Rokas Baciuška tai kažkuria prasme atokvėpio diena. Kopų šiek tiek yra, bet tik epizodiškai ir jos nedidelės.

Tačiau lenktynininkų laukė labai akmenuotos vietos – itin aštriais akmenimis nusėtos dykvietės – anot lenktynių organizatoriaus Davido Casteros , naviguoti šiose vietovėse yra labai sudėtinga, tad daug darbo laukė šturmanų, ar tiksliau navigatorių, kaip tuos, kurie sėdi šalia vairuotojų vadina ralio reidų dalyviai.

Anot organizatorių, greičio ruožas driekėsi vaizdingomis Tassilis regiono vietovėmis, visiškai šalia kalnų, tačiau pasiklysti čia – labai lengva.

Rokas Baciuška su Oriol Mena startavo pirmas iš lietuvių ir iš karto ėmė greitėti. Lietuviui teko lenkti daugiau kaip dešimt konkurentų, o daryti tai akmenuotoje dykynėje nėra lengva – menkiausias išvažiavimas iš trajektorijos gresia mažų mažiausiai prakirstu ratu. Vienu metu taip ir atsitiko – sportininkai prarado apie tris minutes keisdami ratą, tačiau finišavo ketvirti savo klasėje ir kilstelėjo bendroje lentelėje aukštyn.

„Šiandien buvo mano diena – Oriolis neklydo, tiksliai navigavo, nors prieš startą organizatoriai sakė, kad bus labai sunki navigacija. Man, kadangi nebuvo kopų, irgi nebuvo didelio vargo, galėjau lėkti geru tempu tik dulkės labai trukdė – prisivijus konkurentą niekaip negali jo lenkti nes nieko nesimato. Bet nieko, šiandien buvo gera diena,“ – po finišo sakė rokas Baciuška.

Tomas Mickus ir Darius Leskauskas šiandien kiek netikėtai važiavo gerokai mažiau negu tikėtasi. Pravažiavus du šimtus kilometrų organizatoriai nutraukė atviros, „Open“ klasės dalyvių greičio ruožą dėl avarijų gausos – tiesiog neliko pagalbos sraigtasparnių, todėl lenktynių tęsti dėl saugumo buvo nebeįmanoma.

Lietuviai važiavo savo tempu ir pasirodė puikiai – trečia vieta klasėje.

„Neturėjom didesnių incidentų, tik neutralizacijos zonoje Darius pastebėjo, kad vieno rato diskas sulūžęs, nors padanga kažkaip stebuklingai vis dar išlaikė orą. Turėjom dar septynias minutes iki lenktynių restarto, tai greitai pasikeitėm ratą ir išvažiavom nieko nepraradę. Mums gera diena – saugiau išlaikome savo tempą ir savo poziciją,“ – po finišo sakė Tomas Mickus.

Šiandien sportininkų laukia skirtingi greičio ruožai – Rokas Baciuška važiuos 367 km ilgio greičio ruožą, o Tomas ir Darius – trisdešimčia kilometrų mažiau.

Baciuška greičio ruožą pradeda 13:45 Lietuvos laiku, o Tomas Mickus – 14:54.