Naudotų automobilių importas į Lietuvą: carVertical tyrimas

Naudotas automobilis, nepriklausomai nuo jo amžiaus, vis dar yra vienas pagrindinių Lietuvos gyventojų pirkinių. 

Kiekvieno naudoto automobilio pirkėjas turi specifinių reikalavimų, tačiau daugeliui vairuotojų, be abejonės, didžiulę įtaką turi ne tik automobilio markė, modelis ar variklis, bet ir šalis, iš kurios jis buvo atvežtas. 

Tarp naudotų automobilių pirkėjų vyrauja nusistatymas, jog automobiliai atvykę iš Skandinavijos šalių turės problemų su korozija, automobiliai atvykę iš Italijos turės užslėptų istorijos ir kėbulo defektų. 

Kadangi automobilių pirkėjai labai dažnai yra linkę ieškoti rekomendacijų, carVertical atliko tyrimą, kurio metu buvo siekiama išsiaiškinti, iš kurios Europos šalies (ar bet kurio kito pasaulio kampelio) naudoti automobiliai atvyksta į Lietuvą.   

Tyrimo metodika

carVertical specialistai, siekdami sudaryti šalių, iš kurių automobilių į Lietuvą atkeliauja daugiausiai, sąrašą, išanalizavo tūkstančius skirtingų automobilių istorijos ataskaitų. 

Kadangi vienas svarbiausių punktų carVertical automobilių istorijos ataskaitose yra šalis (arba šalys), kuriose dominantis automobilis buvo užregistruotas, duomenys šiam tyrimui buvo gauti būtent tokiu būdu. Šią informaciją gali matyti ne tik carVertical specialistai, bet ir kiekvienas vartotojas, turintis automobilio ataskaitą. 

Svarbu paminėti, kad tyrimas įtraukia tik tuos naudotus automobilius, kurie per pastaruosius dvejus metus buvo patikrinti per carVertical sistemą. 

5 populiariausios šalys, iš kurių naudoti automobiliai atvyksta į Lietuvą

Lietuva labai dažnai vadinama vokiškų automobilių tvirtove – juk Vokietijos automobilių gamintojų gaminiai vertinami dėl prestižo, aukštai iškeltos kokybinės kartelės, tačiau Vokietija šiame tyrime atlieka dar vieną, ypatingai svarbų vaidmenį. 

Net 36,3% naudotų automobilių į Lietuvą importuojami iš Vokietijos – šalies, kurioje kruopštumas ir sąžiningumas nėra tik išgalvotos vertybės. Atsakingas Vokietijos vairuotojų požiūris į automobilių eksploataciją reiškia, jog šioje šalyje yra didesnis šansas surasti tvarkingą naudotą automobilį, kurį vėliau galima parduoti arba eksploatuoti pačiam. 

Vokietija gerokai lenkia Jungtines Amerikos Valstijas. Iš šios milžiniškos šalies atvykstantys automobiliai sudaro 21,1% naudotų automobilių Lietuvoje. Tokį didžiulį procentą galima paaiškinti ypatingai didžiule pigių ir daužtų automobilių pasiūla bei lengva tokių automobilių įsigijimo tvarka. 

Populiariausių šalių penketuką užbaigia Belgija, Nyderlandai ir Danija. Šios šalys tampa populiaria automobilių pirkimo stotele dėl ypatingai aktyvių naudotų automobilių aukcionų, kuriuose už patrauklią kainą galima įsigyti skirtingų markių, skirtingų modelių automobilius, kurių vidutinis amžius siekia 3-4 metus. 

Vien Europoje naudotų automobilių rinką kasmet papildo milijonai skirtingų modelių, tad net ir turint išskirtinių poreikių, Europoje galima surasti sau tinkamą egzempliorių. 

Vokietija šiame tyrime akivaizdžia lydere yra ne veltui. Ši šalis jau daugelį metų laikoma didžiausia ir svarbiausia automobilių rinka Europoje. 

Vis dėlto, nepriklausomai nuo to, iš kurios šalies atvyksta naudotas automobilis, kiekvienas pirkėjas turėtų patikrinti dominančio automobilio istoriją ir tokiu būdu įsitikinti, jog ji – švari ir nekelianti abejonių.