Galia ir taupumas: „Mercedes-Benz Trucks“ pristatė inovatyvų sunkiojo transporto variklį

Galingi, patikimi, taupantys degalus, dinamiški ir atsiperkantys – krovinių pervežimo įmonės sunkvežimiams kelia daug reikalavimų, nes būtent tai leidžia veikti pelningai. Šiuos reikalavimus atlieps „Mercedes-Benz Trucks“ sukurtas inovatyvus variklis, kuris bus montuojamas „Actros“ ir „Arocs“ modeliuose.

Šiuo metu visoje Europoje labai trūksta sunkvežimių vairuotojų, todėl transporto bendrovėms svarbu turėti daug stiprių kozirių juos prisivilioti. Vienas jų yra transporto priemonės, kurias vairuotojams patiktų vairuoti. Sunkvežimių valdymo komfortui itin svarbus vaidmuo tenka transmisijai – skaičiuojama, kad jos ypatybės sudaro didžiąją dalį – apie 50 proc. sunkvežimių pridėtinės vertės.

Nuo 2022 m. spalio į sunkvežimius bus montuojamas trečiosios kartos „Mercedes-Benz Trucks“ variklis OM 471. Kaip ir anksčiau, jis bus idealiai suderintas su transmisija ir dar labiau pagerins kokybiško vairavimo patirtį.

Aukštosios technologijos pasiteisina

Naujasis „Mercedes-Benz“ sunkvežimių variklis pasižymi daugybe aukštosiomis technologijomis paremtų inovacijų. Jos buvo diegiamos įdėmiai įsiklausant į transporto bendrovių ir vairuotojų nuomonę, kartu laikantis griežtų aplinkosaugos reikalavimų.

„Kurdami šį variklį sunkvežimiams orientavomės į klientų poreikius. Mūsų tikslas buvo sumažinti sunkvežimių eksploatacijos kainą ir degalų sąnaudas, todėl naudą pajus ne tik mūsų klientai, bet ir aplinka“, – teigė Karin Rådström, „Daimler Truck Holding AG“ valdybos narė. 

Mažesnės degalų sąnaudos

Trečiosios kartos OM 471 variklio efektyvumo padidėjimą lėmė kelios inovacijos. Pavyzdžiui, buvo optimizuota stūmoklio forma, įpurškimo purkštuko konstrukcija ir dujų apykaitai svarbūs cilindrų galvutės parametrai. Tokiu būdu šešių cilindrų variklio suspaudimo laipsnis buvo padidintas nuo 18,3:1 iki 20,3:1. Tai lemia efektyvesnį degalų degimą.

Vienas svarbiausių aspektų, lemiantis dyzelinių vidaus degimo variklių efektyvumą, yra oro padavimo optimizavimas. Į naujuosius „Mercedes-Benz Trucks“ variklius bus montuojami du nuosavos konstrukcijos ir gamybos turbokompresoriai, kurie yra tikslingai pritaikyti skirtingiems klientų poreikiams. 

Pirmasis variantas optimizuotas 350 kW (476 AG) galią pasiekiančiams varikliams. Jis visų pirma skirtas klientams, kuriems aktualu kuo mažesnės degalų sąnaudos. Tokie varikliai bus montuojami į automobilius, vežančius krovinius dideliais atstumais. Antrasis turbokompresoriaus variantas skirtas didelio našumo darbams, pavyzdžiui, statybų sektoriuje. Jis pritaikytas varikliams, pasiekiantiems 390 kW (530 AG) galią.

Palyginti su ankstesnėmis kartomis, sunkvežimiai su naujuoju varikliu suvartos iki 3,5-4 proc. mažiau degalų (priklausomai nuo jų galingumo klasės). Dėl mažesnių sąnaudų sumažėja tiek eksploatacinės išlaidos, tiek išmetamo CO2 kiekis.

Be degimo ir oro padavimo proceso optimizavimo, papildomas faktorius, dėl kurio buvo sumažintos degalų sąnaudos, yra variklio vidinės trinties nuostolių sumažinimas. Tai buvo pasiekta patobulinus variklio tepalo slėgio ir aušinimo kontrolės sistemą bei pritaikius naujai sukurtus žemo klampumo tepalus – taip aptarnavimo intervalai išliko nepakitę.

Naujai sukurta išmetamųjų dujų apdorojimo sistema 

Išmetamųjų dujų apdorojimo sistema, kuri buvo visiškai atnaujinta ir pritaikyta prie naujos OM 471 degimo ir valdymo sistemos, taip pat padeda padidinti degalų efektyvumą. Sistema riboja priešslėgį ir padidina „AdBlue“ tolygumo indeksą, todėl pagerėja azoto oksidų (Nox) konversija bei sumažėja degalų sąnaudos. 

Ši sistema atitinka griežčiausius išmetamųjų teršalų standartus, pavyzdžiui, „Euro Vie“, pagal kuriuos reikalaujama riboti išmetamųjų dujų emisiją per visą transporto priemonės eksploatavimo laikotarpį.

Įspūdinga važiavimo dinamika

Greta ekonominės naudos, tvirtumo ir patikimumo „Mercedes-Benz Trucks“ trečiosios kartos OM 471 variklis vėl atkreipė dėmesį į dar vieną klientams svarbų veiksnį – vairavimo dinamiką. Naujoji „PowerShift Advanced“ automatinės transmisijos valdymo sistema dėl tikslaus pavarų parinkimo leidžia greičiau ir sklandžiau pajudėti iš vietos ar pagreitėti daugelyje situacijų. Greitesnis pavarų perjungimas sumažina sukimo momento pertraukimo laiką iki 40 proc. viršutiniame pavarų diapazone. 

Taip pat praplėstas „Top Torque“ funkcijos veikimas, kuris apims diapazoną nuo 7 iki 12 pavaros – sukimo momentas padidės iki 200 Nm, o tai itin svarbu atliekant lenkimo manevrą greitkelyje. Net ir su šiomis papildomomis funkcijomis bus tausojamas kiekvienas dyzelino lašas, sukuriama daugiau naudos vairuotojams ir savininkams.