Ne paslaptis, kad daugelis sportinio bolido agregatų pritaikyti tik vienerioms lenktynėms, tad keičiami itin dažnai, o variklio alyva – kone prieš kiekvieną startą. Be to, rėmėjai turi išskirtinių spalvinių pageidavimų savo produktų reklamai. Norime to ar ne, tačiau tenka pripažinti – šis sportas, o ir automobiliai apskritai yra susiję su aplinkosauginiais iššūkiais. Reikalavimai, kaip deramai pasielgti su kenksmingais aplinkai transporto priemonių komponentais nuolat kinta ir yra griežtinami, o įpareigojimai prisidėti prie tvaraus nebetinkamų mazgų, alyvų ir kitų cheminių junginių tvarkymo priskiriami vis platesniam ratui ūkio subjektų. Šiandien utilizavimas – tai ne tik kokybiškas perdirbimas, bet ir inovatyvūs, pažangūs, aplinkai draugiški galutiniai produktai, kurie uždaro žiedinės ekonomikos ciklą.
Ir nors masinės gamybos transporto priemonės nuo sportinių labai skiriasi, tačiau jos sukonstruojamos praktiškai tose pačiose gamyklose, o techninė priežiūra beveik identiška. Pagrindinis skirtumas – aptarnavimo intensyvumas.
Dėl vis didėjančio automobilių skaičiaus ir įvairios mūsų su tuo susijusios veiklos gamtos apsauga daugeliui tampa kasdien vis aktualesnė.
Autogamintojų ir importuotojų asociacija (AGIA) kviečia nelikti abejingais ir rūpintis aplinka jau dabar. Organizacijos atstovai padeda įvykdyti aplinkosauginius reikalavimus, supažindina su svarbiausiomis atliekų tvarkymo naujienomis, organizuoja aktualius mokymus, seminarus, pasirūpina auditu. Gyventojams ir verslams patariama, kaip teisingai ir paprasčiausiu būdu sutvarkyti nebenaudojamus automobilius ar pavojingas gamtai ir žmonių sveikatai jų dalis. Taip pat transporto priemonių savininkus skatina rinktis tik aplinkosauginius reikalavimus atitinkančius licencijuotus autoservisus, kurie dirba atsakingai ir prisideda prie viso transporto sektorius tvarumo.
„Dar turime daug ką nuveikti, šviesdami verslininkus ir visuomenę, kaip tvarkyti nebetinkamas naudojimui automobilių dalis ir tai padaryti nekeliant jokio pavojaus gamtai ar žmonių sveikatai. Kaip žinia, automobiliuose ir jų agregatuose tikrai netrūksta nedraugiškų aplinkai detalių ar kenksmingų medžiagų. Automobilių gamintojų ir importuotojų asociacija AGIA pagal aplinkos ministro nustatytą tvarką kaip tik veikia taip, jog verslininkams padeda spręsti visas problemas, susijusias su tvarkų ir reglamentų išmanymu bei jų įgyvendinimu. Savo asociacijos nariams suteikiame visą būtiną informaciją, konsultuojame, o daugelį privalomų reikalavimų dėl automobilių importuotojų atsakomybių sprendžiame kolektyviai. Būtent dėl to mūsų asociacijos nariai taupo tiek įvairius resursus, tiek laiką. Tai yra, nes mes tiesiogiai rūpinamės nebeeksploatuojamų automobilių surinkimo tinklu ir tinkamu utilizavimo procesu“, – sako AGIA vadovė Rita Zdanevičienė.
AGIA padeda visais automobilinių atliekų rūšiavimo klausimais – nuo atsakingo automobilio remonto iki tinkamo su tuo susijusio atliekų rūšiavimo ir utilizavimo. Tinkamai tvarkytis nėra sudėtinga – tereikia noro, žinių ir tinkamo jų pritaikymo. Be to, daugeliu atvejų tai net pigiau, nei atliekas šalinti, nusikalstamai teršiant pamiškes ir kitas atokesnes vietoves. Į Lietuvą kasmet įvežama maždaug 200 tūkst. naujų ir naudotų lengvųjų automobilių. Sunaikinimui atiduotų transporto priemonių išregistruojama maždaug 10 proc. nuo įvežamų skaičiaus.