Būdų turėti automobilį tampa vis daugiau – kurį pasirinkti?

Prieš kurį laiką galvojant apie transporto parko papildymą įmonėms pirmiausia reikėdavo atidžiai susiskaičiuoti savo sąskaitose sukauptus pinigus – automobilio turėjimas buvo lygus nuosavybės teisei į jį. Laikui bėgant, rinkoje atsirado vis naudingesnių pasiūlymų, o bene įprasčiausias – automobilių įsigijimas lizingu. 

Tačiau vien juo neapsiribojama. Atliepiant skirtingų verslų įvairius poreikius, paslaugų teikėjai siūlo dar patogesnius bei lankstesnius transporto priemonių turėjimo būdus, tokius kaip automobilių veiklos nuoma ar net abonementas.

Automobilių veiklos nuoma – kas lemia jos populiarumą?

Nors daugelis vis dar įpratę matyti automobilį ilgalaikio įmonės turto eilutėje, ilgalaikė automobilių nuoma turi nemažai privalumų, dėl kurių vis daugiau bendrovių renkasi būtent šią paslaugą. 

Išsirinkus automobilį ir nusprendus, kiek laiko įmonė jį naudos, užtenka su nuomos bendrove sutarti dėl papildomų paslaugų. Tuomet nuo sutarties pasirašymo iki pat automobilio grąžinimo įmonei automobilis bus tik fiksuota suma išlaidų lentelėje. 

Tokie rūpesčiai kaip nenumatyti automobilio remontai, KASKO draudimas ar net sezoninės padangos ir jų keitimas dažniausiai būna įtraukti į mėnesinį fiksuotą mokestį, o tai ne tik palengvina buhalterijos darbą, bet ir leidžia tiksliai numatyti būsimas autoparko išlaidas. Vienintelis kintamasis lieka degalai arba elektromobilio įkrovimo išlaidos. 

Lizingas vis dar populiarus

Tiesa, automobilio veiklos nuoma kartais vis dar gretinama su automobilio lizingu. Jos turi panašumų, bet galima rasti ir nemažai skirtumų, sako Autoplius.lt portalo komunikacijos specialistas Gintenis Dauparas, puikiai susipažinęs su automobilių įsigijimo būdais bei jų subtilybėmis. 

„Atsakymas paslėptas pavadinime. Vienas yra lizingas, kitas – nuoma. Norint kelerius ateinančius metus važinėti nauju automobiliu, galima pasinaudoti tiek vienu, tiek kitu būdu. Jeigu įsivaizduotume situaciją, kad įmonė penkeriems metams perka naują automobilį su likutine verte, būtų keli esminiai skirtumai“, – dėsto pašnekovas.

Juos vardindamas G. Dauparas pamini, jog pasirinkus lizingą su likutine verte, pasibaigus mokėjimų laikotarpiui, klientas gali iš anksto sutartomis sąlygomis įsigyti transporto priemonę.

„Jei automobilis buvo pirktas lizingo būdu, įmonė gali susimokėti likutį bankui ir automobilis tampa jos nuosavybe. Jei to nenorima, galima atiduoti atpirkėjui arba parduoti už didesnę nei likusią mokėti sumą“, – sako specialistas.

Norintys automobilį įsigyti lizingu gali pastebėti, kad kai kuriais atvejais mėnesinės įmokos būna mažesnės, bet tai yra tik dalis išlaidų. Skirtingai nei naudojantis automobilių veiklos nuoma, prieš gaudamas automobilį klientas turi sumokėti pradinę įmoką, o per visą naudojimo laikotarpį bet koks ne garantinis gedimas, automobilio draudimas, padangų keitimai ir kiti su eksploatacija susiję rūpesčiai gula ant jo pečių. 

Automobilių abonementas skirtas norintiems patogumo

Automobilių veiklos nuoma, kaip kadaise lizingas, taip pat evoliucionuoja, ir ją teikiančios bendrovės siūlo įmonėms dar patogesnių būdų turėti automobilį. Štai bendrovė „WeFleet“ pirmoji Lietuvoje suteikė galimybę verslo atstovams įsigyti automobilių veiklos abonementą. Ši įmonė siūlo ne tik naujausius automobilius, bet ir lanksčias jų naudojimo sąlygas.

Žodis „abonementas“ dabar aptinkamas kone visose gyvenimo srityse – gyventojai prenumeruoja vaizdo turinį, kompiuterinius žaidimus ar net kasdien šviežiai paruoštus maisto patiekalus. Visa tai vartotojams leidžia gerokai paprasčiau ir patogiau gauti tam tikrą produktą ar paslaugą, tad automobilių veiklos nuoma abonementu iš esmės veikia taip pat. 

„Automobilį galima pasiimti sezonui arba ilgesniam ar trumpesniam laikotarpiui, ir jį panaudojus grąžinti, o mėnesio kaina yra žinoma iš anksto. Žinoma, dar prisideda išlaidos degalams“, – pasakoja G. Dauparas.

Įmonėms, kurioms reikalingas automobilis, tereikia užpildyti užklausą „WeFleet“ internetinėje svetainėje, per vieną darbo dieną gauti patvirtinimą bei papildomą informaciją, elektroniniu būdu pasirašyti sutartį ir laukti automobilio prie savo biuro. 

Kaip ir naudojantis kitokiomis abonementinėmis paslaugomis, čia neteks rūpintis nieku kitu – į fiksuotą mėnesinę įmoką įtrauktas KASKO draudimas, sezoninės padangos bei jų keitimas, kelių mokesčiai bei techninis aptarnavimas. Automobilių abonemento naudotojai gali keisti turimą transporto priemonę į kitą, tokią pačią naujesnę ar net kitos klasės, labiau patinkančią. 

Taigi, visada galima naudotis tuo automobiliu, kuris labiausiai atitinka tiek įmonės, tiek darbuotojų poreikius. Taip pat tai gali tapti efektyviu darbuotojų motyvavimo įrankiu.

Abonementas ir veiklos nuoma: ateityje skirtumų neliks

Nors ilgalaikė automobilių nuoma vis dar populiari ir mėgstama paslauga, savo lankstumu ir patrauklumu vartotojui ją jau lenkia abonemento paslauga. Pasaulinės tendencijos sufleruoja, kad veiklos nuomą teikiančios bendrovės pamažu pradeda siūlyti mobilumą kaip paslaugą (angl. Mobility as a service, MaaS) – tai yra tai, kuo jau naudojasi ir bendrovės Lietuvoje.

Šios paslaugos aktualumą ir populiarėjimą ateityje iliustruoja ir tai, kad ją jau teikia ir patys automobilių gamintojai. Automobilių abonementą galima užsisakyti tiesiogiai iš tokių gamintojų kaip antai „Hyundai“, „Volvo“ ar „Jaguar Land Rover“. Net prabangių sportinių automobilių gamintojas „Porsche“ siūlo turėti automobilį už mėnesinį mokestį. 

Ir nors tokiu būdu, tiesiai iš gamintojo, užsiprenumeruoti automobilį kol kas galima tik keliose šalyse, transporto rinką apžvelgiantis Didžiosios Britanijos portalas „The Car Expert“ rašo, kad artimiausiu metu ši veikla turėtų plėstis, gamintojams vis ieškant pelningesnių veiklos modelių ir taikantis prie naujos kartos klientų poreikių.

Patogumas, lankstumas ir aiškus išlaidų numatymas verslui yra itin svarbūs kriterijai, tad ateityje abonemento paslauga naudosis vis daugiau įmonių. Tai leidžia lanksčiai reaguoti į darbuotojų kiekio ar darbo krūvio pokyčius, o naujas automobilis įmonėje netampa papildomu galvos skausmu.

„Ši paslauga gali būti palanki, pavyzdžiui, įmonėms, kurioms automobilis reikalingas tik sezono metu ir tai gali būti pinigų sutaupanti alternatyva“, – pastebi G. Dauparas.