50 metų su „Volkswagen Passat“: kaip keitėsi šio modelio automobiliai?

„Volkswagen“ – bene didžiausias vokiečių automobilių gamintojas, kuriam šiandien priklauso net dešimt skirtingų automobilių prekinių ženklų. Tokie pasiekimai yra akivaizdus milžiniškų pastangų bei daugybę metų vykdomos puikių automobilių gamybos rezultatas, kuriuo „Volkswagen“ tikrai gali didžiuotis. Nepaisant dabartinės sėkmės, „Volkswagen“ ne visuomet buvo laikomas automobilių rinkos lyderiu. Reikšmingiausias šio gamintojo laikotarpis prasidėjo maždaug 1970 metais, kuomet kartu su keliais kitais automobilių modeliais buvo pristatytas ir garsusis „Volkswagen Passat“.

Pirmieji „Volkswagen Passat“ automobiliai pasirodė dar 1973 metais. Iš karto po jų pasirodymo jie jau susilaukė nemažai dėmesio bei buvo laikomi vienu iš moderniausių bei patikimiausių pasirinkimų, skirtų visai šeimai. Tuo metu rinkoje buvo vos keli gamintojai, taip pat gaminantys panašaus dydžio automobilius, varomus priekine ratų ašimi. Pirmasis „Volkswagen Passat B1“ turėjo keturių cilindrų bei 1.3 l. arba 1.5 l. darbinio tūrio variklius. Galingiausia tuometinio benzinu varomo „Passat“ variklio versija turėjo 84 arklio galias. Netrukus variklių gamą papildė ir naujieji dyzeliniai varikliai, kurių galia siekė vos 46 arklio galias. Šiuos dyzelinius variklius turintys „Volkswagen Passat“ automobiliai 100 km/h greitį pasiekdavo tik per 20 sekundžių. 

1981 metais pasirodė ir antrosios kartos „Volkswagen Passat B2“ modeliai. Nors atnaujintos versijos dizainas išliko praktiškai nepakitęs, tačiau atsirado galimybė pasirinkti galingesnius ir technologiškai pažangesnius variklius. Verta paminėti ir tai, jog iki pat šio modelio automobilio gamybos pabaigos 1988 metais, jų buvo pagaminta net apie 4,5 mln.

Nemenku žingsniu naujų technologijų bei modernesnio dizaino link buvo laikomas 1988 metais pasirodęs „Volkswagen Passat B3“. Šie automobiliai turėjo gerokai platesnę komplektaciją ir galėjo pasiūlyti vairuotojams platų pasirinkimą skirtingų dyzelinių ar benzinu varomų variklių, šildomas sėdynes, kruizo kontrolę, naujos kartos saugos sistemas ar net atidaromus stoglangius. Tuo tarpu netrukus pristatyta „Passat B4“ versija technologiškai išliko be galo panaši – pakito tik automobilio išorės dizainas.

Volkswagen Passat B5

Didesnių naujovių gamintojas rinkai nepristatė iki pat 1997 metų, kuomet pasirodė iki šiol gatvėse dažnai matomas „Passat B5“. Tai buvo visiškai atsinaujinusi „Passat“ versija, pasižyminti apvalesniu kėbulo dizainu, kuris buvo pritaikytas siekiant pagerinti automobilio aerodinamiką bei įsitvirtinti sparčiai modernėjančioje automobilių rinkoje.

Nuolatinės pagrindinių „Volkswagen“ gamintojo konkurentų modernaus dizaino paieškos pačioje XXI a. pradžioje tapo pagrindine priežastimi, kodėl buvo pristatytas „Volkswagen Passat B6“. Šiame modelyje buvo galima rasti visas pagrindines bei kokybiškam kasdieniam automobiliui būtinas savybes. Panaši situacija išliko iki pat naujausiojo „Volkswagen Passat B9“ pasirodymo. Vos pasirodžiusi naujausia „Passat B9“ versija iškart tapo vienu iš labiausiai geidžiamų pasirinkimų visoje automobilių rinkoje. Tenka pripažinti, jog gamintojui iš tiesų pavyko sukurti puikų kainos bei kokybės santykį, kuris yra laikomas ypač didelę svarbą turinčia savybe automobilių rinkoje.

Net ir patys naujausi automobiliai kartais reikalauja remonto darbų atlikimo, kurių metu senos dalys būna keičiamos naujomis. Žinoma, keičiant šias dalis yra be galo svarbu įsitikinti, jog naujosios dalys yra originalios. AVKParts – puiki vieta, kurioje galima rasti, išsirinkti ir įsigyti tik originalias „Volkswagen“ automobilių dalis. Daugiau informacijos apie automobilių dalis rasite čia: https://www.avkparts.lt/volkswagen-dalys/