„Dacia“ neslepia ambicijų įspausti ryškų pėdsaką automobilių sporto metraščiuose, todėl dar praėjusių metų pabaigoje paskelbė apie savo planus startuoti sunkiausiomis pasaulio lenktynėmis tituluojamame Dakaro ralyje, taip pat pasaulio ralio maratono čempionate (W2RC). Į šias lenktynes minėtas automobilių gamintojas atvyks ne tuščiomis. Sausio 30-ąją, antradienį, „Dacia“ atskleidė savo kozirius ir viešai pristatė prototipą „Sandrider“, sutvertą sudėtingiausioms ir atšiauriausioms pasaulio vietovėms įveikti.
Įkvėptas koncepcinio automobilio „Manifesto“, kurį dar 2022 m. pademonstravo „Dacia“, „Sandrider“ yra visiškai naujas automobilis, suprojektuotas specialiai ralio maratono lenktynėms. Kuriant jį pasitelkta „Renault Group“ ir Jungtinės Karalystės bendrovės „Prodrive“, besispecializuojančios automobilių sporto srityje, patirtis.
Išlaikant pamatines „Dacia“ vertybes bei filosofiją, „Sandrider“ buvo kuriamas siekiant sutelkti dėmesį į esminius automobilių sporto elementus, t. y. našumą ir pergalę. Šis prototipas sumaniai išnaudoja visas „Ultimate T1+“ kategorijos taisyklių teikiamas galimybes, bet daugiausia dėmesio jame skiriama manevringumui ir svoriui.
Jis visiškai atitinka vairuotojų ir šturmanų, kurie nuo pat pradžių aktyviai dalyvavo kūrimo procese, poreikius. Nuo pat projekto pradžios ir po daugybės bandymų sesijų vairuotojai bei šturmanai su projektuotojais ir inžinieriais dalijosi savo patirtimi ir žiniomis.
Viskas, ko reikia
„Dacia“ projektuotojų sukurtas „Sandrider“ išorinis dizainas yra paprastas ir be jokių įmantrybių, iš karto pabrėžiantis esminius dalykus. Ypač daug dėmesio skirta aerodinamikai, todėl automobilyje sumontuotos tik absoliučia būtinybe laikomos kėbulo detalės ir čia nėra jokių dekoratyvinių ar nereikalingų elementų.
Sekant prekės ženklo filosofiją, orientuotą į pilotų ir šturmanų poreikius, automobilis išlaiko praktišką vidaus dizainą. Viršutinėje prietaisų skydelio dalyje naudojami antirefleksiniai dažai – iš aviacijos pramonės pasiskolinta detalė – kurie optimizuoja matomumą. „Dacia“ dizaineriai ir inžinieriai ypač daug dėmesio skyrė vairuotojų ir šturmanų poreikiams. Todėl „Sandrider“ modulinis prietaisų skydelis leidžia kiekvienam ekipažo nariui pritaikyti tam tikrų funkcijų ergonomiką ir išdėstymą pagal savo poreikius.
Subalansuotas atšiaurioms sąlygoms
Dakaro ir kiti ralio maratonai yra vieni sunkiausių automobilių sporto renginių pasaulyje. Dėl šios priežasties „Sandrider“ reikėjo filosofijos, kuri atspindėtų tvirtą ir aktyviam laisvalaikiui pritaikytą „Dacia“ koncepciją.
Rėminę konstrukciją papildo sutvirtinta priekinė apsauga, anglies pluošto kėbulo detalės, važiuoklė su dviguba nepriklausoma pakaba ir visų varančiųjų ratų pavara, sukurta atsižvelgiant į alinančius Dakaro ralio reikalavimus. Novatoriška elektros sistema užtikrina optimalų visų transporto priemonėje esančių priedų aprūpinimą net ir sudėtingiausiomis sąlygomis.
Neapsiribojant tik šiomis pagrindinėmis konstrukcijos savybėmis, „Sandrider“ tvirtas ir lauko sąlygoms pritaikytas dizainas apima aspektus, kurie gali atrodyti kaip smulkmenos, tačiau iš tikrųjų gerokai palengvina ekipažų užduotį.
Pavyzdžiui, „Sabelt“ sėdynės aptrauktos specialiu antibakteriniu audiniu, kuris lengviau išgarina drėgmę. Atsarginiai ratai yra neuždengti, kad juos būtų lengviau ir greičiau panaudoti. Taip pat ekipažas gali greitai pasiekti salone esančius įrankius, nereikia atidaryti daiktadėžės. Negana to, į „Sandrider“ kėbulą įmontuotos magnetinės panelės ratų tvirtinimo varžtams laikyti, kad šie nepasimestų smėlyje. Šį patarimą įkvėpė komandos vairuotojų patirtis.
„Sandrider“ sumontuotos naujos kartos „BF Goodrich“ padangos, užtikrinančios optimalų sukibimą su bet kokio tipo paviršiumi ir maksimalų atsparumą smūgiams ir pažeidimams.
Tvarus požiūris
„Dacia“ yra pasiryžusi būti lydere tvarumo srityje. Todėl inžinieriai kūrė lengvesnį automobilį, kad jis suvartotų mažiau degalų sąnaudos. Bendras „Sandrider“ svoris, lyginant su panašiais prototipais, mažesnis maždaug 15 kg. Šis rezultatas pasiektas naudojant lengvesnę vamzdinę rėmo konstrukciją, atsikratant visų nereikalingų kėbulo elementų, o kitoms panaudojant anglies pluoštą. Projektuotojai taip pat pašalino visus dekoratyvinius elementus, o inžinieriai pasirinko kompaktiškesnį ir lengvesnį variklį. Siekiant optimizuoti sukibimą ir dinamines savybes bei gerinant svorio paskirstymą tarp ašių, buvo padidintas svoris tenkantis priekiniai ašiai.
Ekstremaliomis Dakaro ir kitų ralio maratonų sąlygomis šilumos valdymas yra labai svarbus. Siekdami išlaikyti žemą temperatūrą salone, „Sandrider“ projektuotojai panaudojo nuo infraraudonųjų spindulių apsaugančius pigmentus, tiesiogiai integruotus į automobilio kėbulo plokštes. Šią technologiją netgi siekiama užpatentuoti.
„Sandrider“ variklis varomas sintetiniais degalais, kuriuos tiekia kompanija „Aramco“. Tai paprastas, nebrangus sprendimas, leidžiantis sumažinti poveikį aplinkai. „Aramco“ sukurtuose sintetiniuose degaluose atsinaujinantis vandenilis derinamas su sekvestruojamu CO2, todėl gaunami mažiau anglies dioksido į aplinką išskiriantys degalai, suderinami su šiuolaikiniais varikliais.
Debiutas – jau spalį
Ką tik pristatytas „Sandrider“ pradės ilgą bandymų seriją skirtingose šalyse. Debiutas automobilių sporte įvyks 2024 m. spalio 5–11 d. Maroko ralyje „Rallye du Maroc 2024“, kuris yra pasaulio ralio maratono čempionato dalis.
„Dacia“ oficiali W2RC komanda „Dacia Sandriders“ 2025 m. dalyvaus savo pirmajame Dakare ir kituose pasaulio ralio reido čempionato etapuose. „Dacia Sandriders“ subūrė tris ekipažus, kuriuose dera patirtis, talentas ir entuziazmas.
49 metų prancūzų ralio lenktynininkas Sébastienas Loebas 2004–2012 m. devynis kartus iš eilės laimėjo pasaulio ralio čempionatą. Jis yra sėkmingiausias automobilių sporto lenktynininkas ir dažnai laikomas geriausiu visų laikų ralio lenktynininku. Sébastienas Loebas Dakaro ralyje dalyvauja nuo 2016 m. Jo partneris bus antrasis vairuotojas Fabianas Lurquinas.
32 metų ralio vairuotoja Cristina Gutierrez Herrero yra viena iš žinomiausių moterų autosporto pasaulyje. Ji jau dalyvavo aštuoniuose Dakaro raliuose 2017–2024 m. Cristina 2021 m. laimėjo Pasaulio cross-country ralių taurę („World Cup for Cross-Country Rallies“) T3 kategorijoje. 2024 m. sausį ji tapo antrąja moterimi, laimėjusia Dakaro ralį („Challenger“ kategorijoje), po Juttos Kleinschmidt, ir bendroje įskaitoje užėmė pirmąją vietą. Cristinos šturmanas bus Pablo Moreno Huete.
Nasseras Al-Attiyah yra penkis kartus laimėjęs Pasaulio ralio-kroso taurę ir du kartus Pasaulio cross-country ralių čempionatą. Tikra Dakaro legenda, jis penkis kartus laimėjo šį įspūdingą renginį. Kiekviename ekipaže dėl to, kas bus šturmanas, sprendžia pilotas. Nasseras paskelbs apie savo pasirinkimą artimiausiu metu.
Pagrindinės „Sandrider“ savybės:
FIA klasė: „Ultimate T1+“
Važiuoklė: vamzdinė
Kėbulas: anglies pluošto
Variklis: V6, 3 l, su dviem turbinomis, tiesioginiu įpurškimu
Didžiausia galia: 265 kW/360 AG, esant 5000 aps./min.
Didžiausias sukimo momentas: 539 Nm, esant 4250 aps./min.
Transmisija: 4X4
Pavarų dėžė: 6 greičių sekvencinė
Priekinė ir (arba) galinė pakaba: dviguba nepriklausoma
Pakabos eiga: 350 mm
Ratai: 17 colių aliuminio
Padangos: „BF Goodrich“, 37 colių
Ilgis x plotis x aukštis: 4 140 x 2 290 x 1 810 mm
Ratų bazė: 3 000 mm
Priekinė / galinė iškyša: 590 / 550 mm