Jaunystės eliksyras automobilio varikliui: kas yra revitalizantai ir kaip jie veikia?

Daugybę amžių žmonės ieško recepto, kaip pagaminti jaunystės eliksyrą, kuris grąžintų grožį, jėgas ir protą. Deja, iki šiol jokios stebuklingos priemonės dar neišrastos. Tačiau kiek kita situacija, kalbant apie automobilių variklius. Jiems sukurtos specialios priemonės – revitalizantai, kurie padeda atkurti natūraliai nusidėvėjusius ar šiek tiek pažeistus pagrindinius variklių komponentus. Ir iš tikrųjų šios priemonės atrodo kaip tikri eliksyrai.

MEDŽIAGA, KURI ATJAUNINA VARIKLĮ

Variklis yra pats brangiausias ir svarbiausias automobilio komponentas, todėl natūralu, kad pagrindinis tikslas – jog jis veiktų kaip įmanoma ilgiau. Tačiau dėl natūralių priežasčių, o kartais ir neatsargaus ar neatsakingo naudojimo, variklio viduje, ant velenėlių, stūmoklių, cilindrų bei kitų komponentų, atsirandą įrėžimų ar kitų efektyvumą, patikimumą ir ilgaamžiškumą mažinančių defektų. Jei tokių pažeidimų yra ypač daug arba jie ganėtinai stiprūs, gali nepadėti net ir kapitalinis variklio remontas, arba jis gali būti toks brangus, kad tai daryti tiesiog nebeverta. Būtent išspręsti tokias problemas ir grąžinti varikliui jo pirmines savybes padeda revitalizantai.

„Per pastarąjį pusmetį naudojant šias priemones pavyko padėti šešiems automobiliams, kurių variklius jau buvo planuojama keisti arba kapitaliai remontuoti. Panaudojus revitalizantą, šiuose varikliuose susibalansavo tepalo sunaudojimas, tai yra jis sumažėjo ir grįžo prie gamintojo numatytų normų. Taip pat, kadangi užpildomi įvairūs įrėžimai ir įtrūkimai, dėl nusidėvėjimo atsiradę tarpai, variklis pradeda dirbti tolygiau, sumažėja vibracijos, pagerėja degalų ekonomija ir išmetamų teršalų kiekis“, – pasakoja „Xado“ klientų vadybininkas Ramūnas Kieras.

Revitalizantas naudojamas jį tiesiog įpilant į variklį per tepalo užpylimo angą. Ši priemonė susimaišo su tepalu ir taip per tepimo sistemą patenka ant visų svarbiausių variklio komponentų. Revitalizantas užpildo akimi nematomus mikro įtrūkimus ir nelygumus ant metalo paviršiaus ir esant aukštai temperatūrai ir trinčiai pradeda kietėti – taip susiformuoja metalo-keraminis sluoksnis, dėl to metalų paviršiai tampa itin lygūs. Ilgainiui susiformavusį sluoksnį savaime apdirba judančios variklio detalės. Ši priemonė būna efektyvi, kol automobilis nuvažiuoja apie 100 tūkst. kilometrų, todėl proceso nereikia kartoti nuolat arba, pavyzdžiui, kiekvieną kartą keičiant tepalus.

Dar viena naudinga revitalizanto savybė ta, kad jis padeda išvalyti variklio vidinius komponentus. Tai taip pat prisideda prie variklio efektyvumo ir ilgaamžiškumo padidinimo, sumažinama suodžių susikaupimo galimybė.

„Turime pavyzdį, kai su stetoskopu buvo patikrinti variklio stūmokliai ir akivaizdžiai matėsi, kad jie yra juodi, labai nešvarūs. Pats nustebau, kad po revitalizanto panaudojimo ir variklio išvalymo stūmokliai vėl buvo švarūs, matėsi metalo blizgesys. Iki šiol tas variklis įveikė apie tris tūkstančius kilometrų ir vis dar puikiai veikia“, – pasakoja R. Kieras.

Tokios priemonės gali būti ypač naudingos ir aktualios naujų automobilių su mažalitražiais varikliais savininkams. Dėl ypač didelių apkrovų ganėtinai greitai gali nusidėvėti jų cilindrų sienelės ar stūmoklių žiedai. Tai nulemia tokių neigiamų pasekmių, kaip tepalo deginimas, galios sumažėjimas, degalų sąnaudų padidėjimas, atsiradimą. Kai kurių gamintojų varikliams šie negalavimai gali pasireikšti jau po 150 tūkst. kilometrų. Taigi automobilis gali būti dar apynaujis, tačiau jau turėti rimtų variklio problemų, bet revitalizantas padeda to išvengti ir leidžia prailginti jo naudojimo laiką.

NAUDOTI GALI BET KAS

Norint naudoti revitalizantą, jokių specialių įrankių ar techninių žinių nereikia. Taip pat šios priemonės yra pritaikytos tiek benzininiams, tiek ir dyzeliniams varikliams. Tačiau labai svarbu paisyti instrukcijų, kurias pateikia šių priemonių gamintojai, nes, norint pasiekti didžiausią efektyvumą, būtina atlikti tam tikrus žingsnius, laikytis rekomenduojamų priemonės naudojimo intervalų.

„Pakuotėje yra švirkštas, užpildytas revitalizantu, taigi daugiau jokių papildomų įrankių nereikia. Švirkšte yra vienam ciklui atlikti reikiamas medžiagos kiekis, tad padauginti jos neįmanoma. Tačiau svarbu atidžiai perskaityti instrukciją ir revitalizantą naudoti pagal paskirtį bei pagal nurodymus. Pavyzdžiui, jį reikia įpilti į šiltą tepalą, pačios priemonės temperatūra taip pat turi būti artima kambario temperatūrai. Revitalizantą supylus, variklis tam tikrą laiką turi dirbti tuščia eiga, o vėliau galima važiuoti.

Kas gali nutikti, jei rekomendacijų nesilaikoma? Variklis dėl to, liaudiškai kalbant, tikrai nesubyrės ir nieko neigiamo nenutiks. Tiesiog nebus pasiektas reikiamas priemonės efektyvumas. Pavyzdžiui, viską atlikus teisingai, pasieksime 90–100 proc. efektyvumą, o jei nebus laikomasi nurodymų, efektyvumas gali siekti tik 50 procentų“, – paaiškina „Xado“ atstovas.

Revitalizantą galima naudoti ne tik tuomet, kai pradedate jausti, kad variklis turi tam tikrų defektų ar yra praradęs savo efektyvumą, bet ir reguliariai. Tai padės išsaugoti gerąsias variklio savybes, prailgti jo naudojimo laiką. Tačiau tokios priemonės panaudojimas nereiškia, kad galite atsipūsti ir nesirūpinti savo automobiliu, nes pirmiausia ir svarbiausia – reguliari ir atsakinga priežiūra.