Jei jūsų automobilio variklis veikia netolygiai, padidėjo dūmingumas, degalų sąnaudos pasiekė iki tol nematytas aukštumas, o šalto variklio užvedimas kartais tampa tikru iššūkiu, tai gali būti signalai, kad turite problemų dėl degalų purkštukų arba kietųjų dalelių filtrų užsikimšimo. Tačiau ne visada tai byloja apie dideles remonto išlaidas ar būtinybę važiuoti į servisą. Pradėti reikėtų nuo valymo.
Purkštukus užkemša net mažiausi nešvarumai
Šiuolaikinės degalų tiekimo sistemos pasižymi dideliu našumu ir efektyvumu, tačiau kartu reikalauja ir priežiūros. Pavyzdžiui, viena dažniausių problemų, kuri aktuali ne tik dyzelinių, bet ir benzininių automobilių vairuotojams – užsikišę degalų purkštukai. Į degimo kamerą degalai įpurškiami naudojant labai aukštą slėgį per ypač mažas angas purkštuko antgalyje, kur ir yra jautriausia vieta.
„Nors gali atrodyti, kad su šia problema dažniausiai susiduria dyzelinių automobilių vairuotojai, tačiau ir kai kurių benzininių variklių purkštukai turi labai panašius antgalius, kurie užsikemša dėl nešvarumų. Visgi priemonės, skirtos degalų sistemai valyti, skiriasi sudėtimi tiek dėl pačių nešvarumų koncentracijos, tiek dėl skirtingo variklių veikimo principo, todėl rekomenduojame atitinkamai sistemai pasirinkti atitinkamus valiklius“, – apžvelgia „Xado“ klientų vadybininkas Ramūnas Kieras.
Tačiau dėl ko kyla problemos? Vienas didžiausių degalų purkštukų priešų – drėgmė. Ji į sistemą gali patekti kartu su degalais, net ir nuo degalų įpylimo čiaupo, tačiau neretai vandens kondensatas susidaro ir degalų bake. Dėl temperatūrų skirtumo ir nedidelio degalų kiekio bako viduje gali susidaryti kondensatas, kuris kartu su degalais patenka į sistemą. Drėgmė veikia kaip korozijos šaltinis ir užkemša pačius degalų purkštukus – susidaro vandens kamščiai, kurių purkštukai nebegali pašalinti. Valiklių pagrindinė užduotis ir yra išskaidyti drėgmę cheminės reakcijos būdu. Jos metu vanduo susijungia su valikliu ir sudega degimo kameroje kartu su degalais.
Kita problema – nešvarumai, kurie į sistemą gali patekti iš išorės, susidaryti dėl korozijos ar mechaninio sistemos komponentų dėvėjimosi. Kadangi purkštukų kanalai yra ypač maži, juos užkišti gali net ir dulkės. Valikliai tirpdo ir skaido tokius nešvarumus, kurie patenka į degimo sistemą ir ten sudega. Specialistai pataria degalų sistemos valiklius naudoti kas penkis tūkstančius kilometrų – taip bus palaikoma švara ir sumažinama korozijos rizika.
Automobilį „dusinančios“ kietosios dalelės
Kita problema – užsikemšantys kietųjų dalelių filtrai (DPF) – nervus gadina dyzelinių automobilių vairuotojams. Aklinai užsikimšus šiam filtrui, automobilis gali tiesiog sustoti ir nebevažiuoti. Specialios cheminės sudėties valikliai gali padėti įveikti ir šią problemą.
„Kietųjų dalelių filtro būklė priklauso nuo bendro automobilio techninio stovio. Pavyzdžiui, jei į degimo sistemą patenka tepalo, jo suodžiai visiškai nesudega ir patenka į kietųjų dalelių filtrą, kuriame ir lieka. Panaši situacija ir kalbant apie blogai sudegusius degalus. Prie šios problemos gali prisidėti ir dažnas važinėjimas mieste. Važiuojant tik trumpus atstumus, kai variklis nepasiekia darbinės temperatūros, ypač šaltuoju metu, žiemą, nesudeginami ir nešvarumai, kurie įstringa kietųjų dalelių filtro koriuose. Jei nenorite susidurti su tokiomis problemomis, reikėtų reguliariai, maždaug kas penkis tūkstančius kilometrų, naudoti specialų valiklį“, – priežastis įvardija R. Kieras.
Specialūs valikliai pilami į degalų baką, kur susimaišo su dyzelinu. Kartu su degalais valiklis patenka į degimo kamerą, kur su jais yra sudeginamas. Degimo proceso metu valiklio garai iki kietųjų dalelių filtro nukeliauja kartu su išmetamosiomis dujomis. Patekę į filtrą, garai sureaguoja su nešvarumais ir cheminės reakcijos pradeda valymą. Prieš naudojimą labai svarbu perskaityti valiklio naudojimo instrukciją ir jos nuosekliai laikytis, nes tik tuomet pasieksite didžiausią efektyvumą.
Kitaip nei nešvarumai, kuriuos matome plika akimi, pavyzdžiui, ant automobilio kėbulo, tie, kurie užteršia degalų sistemą ir kietųjų dalelių filtrą, dažniausiai yra nematomi, o savo nešvarų darbą atlieka per ilgą laiką, todėl reguliari priežiūra ir specialių priemonių naudojimas gali padėti išvengti ne tik brangaus remonto, bet ir netikėtumų kelyje.