
• Labai lauktas naujasis Vantage Roadster – galingiausias sportinis automobilis su priekiniu varikliu ir galiniais varomais ratais, dabar prieinamas atviru kėbulu
• 2024 m. iš esmės atnaujinto Vantage Coupe techniniai sprendimai perkelti ir į Roadster versiją: aktyvi važiavimo dinamika, elektroninis galinis diferencialas (E-diff), „Bilstein DTX“ adaptyviniai amortizatoriai su specialiu reguliavimu
• Klasėje pirmaujantis našumas išlaikytas dėl lengvos konstrukcijos – 4,0 l V8 dviejų turbinų variklis išvysto 665 AG / 800 Nm/ 489kW
• Visas svorio padidėjimas – tik 60 kg, įskaitant stogą ir visus konstrukcinius patobulinimus
• Greičiausiai rinkoje veikiantis elektrinis sulankstomas stogas – visiškai atsidaro arba užsidaro per 6,8 sek., važiuojant iki 50 km/h greičiu
• Kėbulo ir važiuoklės konstrukcija pritaikyta dėl pasikeitusio svorio paskirstymo
• Maksimalus greitis kaip ir Coupe – 325 km/h, įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/h – per 3,5 s
15 sausio 2025 m., Geidonas, Varkšyras: „Aston Martin“ pristato naująjį Vantage Roadster – kabrioletą, kuris prisijungia prie pasaulinio lygio Vantage Coupe modelio. 2024 m. pristatytas naujasis Vantage ženkliai išplėtė prabangos ir dinamikos galimybes šioje klasėje, žymiai pranokdamas visus ankstesnius šio modelio variantus. Dabar Vantage Roadster dar labiau sustiprina tikro vairavimo patirtį.

Varomas „Aston Martin“ 4,0 litrų V8 dviejų turbinų varikliu, išvystančiu 665 AG ir 800 Nm, Vantage Roadster siūlo visą coupe versijos galią, pojūčius ir vizualinį įspūdį, bet su papildomu atviro oro malonumu tiems, kurie vertina laisvės pojūtį vairuojant. Šis modelis suteikia dar daugiau emocijų nepamirštamai vairavimo patirčiai, dar labiau išplečiant šio išskirtinio britiško sportinio automobilio žavesį.
INŽINERIJA
Svarbiausias veiksnys, leidžiantis Vantage Roadster išlaikyti visas esmines dinamikos savybes, būdingas Vantage Coupe, yra tai, kad abu automobiliai buvo projektuojami ir konstruojami lygiagrečiai, o ne nuosekliai. Dėl to Roadster nėra paprasta Coupe versija be stogo – tai visiškai savarankiškas modelis, kuriame integruoti sprendimai, leidžiantys išvengti bet kokių kompromisų našumo, važiavimo komforto, valdymo ar svorio atžvilgiu.

Palyginti su ankstesniu Vantage Roadster modeliu, šis automobilis turi gerokai padidintą galią ir sukimo momentą – net 155 AG ir 115 Nm daugiau. Tai pasiekta naudojant didesnes turbinas, patobulintus paskirstymo velenėlių profilius bei optimizuotą suspaudimo laipsnį. Galia – 665 AG, sukimo momentas – net 800 Nm, perduodami į galinius ratus per 8 laipsnių automatinę pavarų dėžę su pavarų perjungimu prie vairo ir elektroniniu riboto praslydimo diferencialu. Vantage Roadster užtikrina sprogstamą pagreitėjimą (0–100 km/h per 3,5 s) ir maksimalų 325 km/h greitį, klasikinėje priekinio variklio ir galinių varomų ratų konfigūracijoje, kurią taip vertina tikri vairavimo entuziastai. O su atidaromu stogu dar stipriau girdėti išskirtinis V8 riaumojimas, sklindantis iš po įspūdingo variklio dangčio ir duslintuvų.
Dėl itin standžios, bet lengvos aliuminio konstrukcijos, kompozitinių kėbulo panelių ir idealaus svorio paskirstymo (49:51) Vantage Roadster yra puikus pagrindas važiuoklei. Jame įdiegta lenktynių įkvėpta dvigubų svirčių pakaba priekyje, daugiasvirtė pakaba gale, spiralinės spyruoklės ir „Bilstein DTX“ adaptyvūs amortizatoriai su specialiu reguliavimu. Vairo kolonėlė yra neizoliuota, todėl vairuotojas gali jausti aukščiausio lygio tikslumą, balansą ir pasitikėjimą – tai tikro sportinio automobilio vizitinė kortelė.
410 mm priekiniai stabdžių diskai su anglies keramikos stabdžiais ir 6 stūmoklių suportais leidžia labai greitai ir stabiliai stabdyti. Sukibimą užtikrina specialiai „Michelin“ ir „Aston Martin“ sukurti Michelin Pilot Sport S 5padangos, pritaikytos būtent šio automobilio dinamikai – jos ne tik puikiai laikosi ant kelio bet kokiomis sąlygomis, bet ir pasižymi puikiu vairo jautrumu bei sklandžiu slydimo perėjimu.

Visą šią techniką valdo pažangi elektroninė sistema, pagrįsta šešių ašių jutikliais, kurie labai tiksliai analizuoja automobilio elgseną ir leidžia ESP sistemai prisitaikyti prie kelio sąlygų bei vairavimo stiliaus. Be to, Vantage Roadster perėmė pažangią traukos kontrolės sistemą iš Coupe modelio, leidžiančią rinktis vieną iš aštuonių nustatymų. Numatytasis – penktas – optimizuotas greičiausiam važiavimui trasoje. Kuo mažesnis numeris, tuo daugiau sistemos įsikišimo, o visiškai ją išjungus, automobilis tampa visiškai nepriklausomas nuo elektronikos – tai skirta pažengusiems vairuotojams, siekiantiems tobulinti įgūdžius trasoje.
Nuo pat kūrimo pradžios Vantage Roadster konstrukcija buvo papildyta sprendimais, leidžiančiais neprarasti Coupe modelio tvirtumo ir lengvumo. Du pagrindiniai tikslai – išlaikyti kuo mažesnį svorį ir aukščiausią struktūrinį standumą, kas kabrioletui įprastai yra sunkiai suderinami reikalavimai.
Buvo išanalizuoti apkrovų keliai konstrukcijoje ir sustiprinta galinė kėbulo dalis. Strateginėse vietose įmontuotos lengvos, bet tvirtos plokštės, kurios dar labiau sustiprina struktūrą – netgi labiau nei Coupe modelyje.
Stogas yra Z formos lankstymo tipo – lengvesnis ir greitesnis nei tradiciniai sprendimai. Jis nereikalauja papildomo dangčio, tad sumažėja svoris ir masės centras. Vantage Roadster stogas visiškai atsidaro arba užsidaro per 6,8 sekundės, važiuojant iki 50 km/h greičiu – tai greičiausiai veikianti automatinė stogo sistema rinkoje. Šią funkciją galima valdyti tiek iš automobilio salono, tiek nuotoliniu būdu per raktą (iki 2 metrų atstumu).

Nors stogas veikia itin greitai ir yra lengvas, komforto neaukojama – jis turi net 8 sluoksnių izoliaciją, todėl važiuojant su uždaru stogu salono garsinė izoliacija beveik nesiskiria nuo coupe versijos.
Dėl Z formos stogo sprendimo bendras svorio padidėjimas siekia vos 60 kg – tai išskirtinis rezultatas šios klasės automobiliui. Net saugumo lankas yra optimizuotas: aliuminio apsaugos sistema gaminama naudojant „Castrusion“ technologiją, kuri apjungia liejimo ir ekstruzijos metodus – taip pasiekiamas maksimalus tvirtumas ir minimalus svoris.
Važiuoklė taip pat buvo koreguojama – pritaikyta prie naujo svorio pasiskirstymo. Nors pokyčiai minimalūs, Vantage Roadster turi perprogramuotus galinius amortizatorius ir naujai sureguliuotus pavarų dėžės tvirtinimus. Visa tai dar kartą įrodo, kaip kruopščiai „Aston Martin“ inžinieriai siekia nepriekaištingos valdymo kokybės, būdingos Vantage.
DIZAINAS
Svarbiausias dizaino tikslas buvo išsaugoti visą Vantage Coupe emocinį poveikį ir grožį Vantage Roadsterversijoje, kad automobilis atrodytų įspūdingai tiek su pakeltu, tiek su nuleistu stogu. Šis tikslas pasiektas taip sėkmingai, jog su nuleistu stogu Roadster atrodo taip, lyg nuo pat pradžių būtų buvęs sukurtas kaip kabrioletas.

Ryškiai įstrižas priekinis stiklas susilieja su aukšta šonine linija, sukurdamas idealių proporcijų gryno sportinio automobilio siluetą. Stogas susilanksto vientisai už sėdynių, nereikia jokio sunkaus ar didelio dangčio. Bagažinės dangtis švelniai leidžiasi žemyn, kol susilieja su dramatišku galinio aptako pakilimu. Platesnė važiuoklė, pristatyta su coupe versija, išliko ir Roadster variante, kaip ir padidinta Aston Martin firminės grotelių anga – tai ne tik dizaino akcentas, bet ir funkcionalus sprendimas, leidžiantis padidinti oro srautą į variklį beveik 30 procentų.
Turėdami tokią įspūdingą formą kaip pagrindą, dizaineriai sukūrė tikrą sportinį šedevrą. Spalvų paletė papildyta trimis naujais atspalviais: Iridescent Sapphire, Satin Iridescent Sapphire ir Bronze Flare. Roadster stogą galima užsisakyti juodos, raudonos, mėlynos ar juodai sidabrinės spalvos. Norint dar labiau sustiprinti sportinį charakterį, galima pasirinkti papildomas spalvines juosteles („liveries“) iš 21 derančios spalvos.
Ratų pasirinkimas – keturi 21 colio ratlankių dizainai su įvairiais paviršiaus apdirbimais, už kurių gali matytis vienos iš septynių skirtingų spalvų stabdžių apkabos.

Aston Martin vyriausiasis kūrybos vadovas Marek Reichman apie šį modelį sako:
„Naujasis Vantage Roadster – tai skulptūrinis šedevras. Jo variklio riaumojimas įkvepia gyvybės paprastam, bet rafinuotam paviršių dizainui ir kuria ryšį, kurio neįmanoma ignoruoti. Jo forma spinduliuoja grožiu, atletiška laikysena išduoda plėšrų charakterį, o garsas suteikia intensyvią, jutiminę patirtį. Sukurtas kaip meno ir našumo sintezė, variklio garsas tampa kelionės dalimi – atvėrus stogą, garsovaizdis tampa tokia pat dinamiška patirtimi kaip ir pats dizainas.“
Kaip ir visi Aston Martin modeliai, Vantage Roadster klientai gali naudotis Q by Aston Martinpersonalizavimo programa – tai galimybė nuo nedidelės unikalios detalės iki visiškai individualiai suprojektuotų komponentų, sukuriant vienetinį automobilį.
Vantage Roadster – kaip ir Coupe versija – turi naujos kartos informacinę sistemą, kurią „Aston Martin“ sukūrė viduje. Pirmą kartą pristatyta su DB12, sistema yra visiškai nauja, sujungta į kelių ekranų sąsają, su 10,25 colio „Pure Black“ lietimui jautriu ekranu, palaikančiu ir vieno, ir kelių pirštų gestų valdymą. Touchscreen funkcijos yra subalansuotos su fiziniais mygtukais – svarbiausiems veiksmams, tokiems kaip pavarų ir važiavimo režimų pasirinkimas, šildymo ir vėdinimo valdymas. Yra ir fiziniai mygtukai važiuoklės, ESP, išmetimo sistemos, saugos funkcijų bei parkavimo jutiklių valdymui – kad būtų galima valdyti intuityviai, neatitraukiant akių nuo kelio.
Automobilis taip pat turi naują „Aston Martin“ programėlę, veikiančią su iOS ir Android – leidžiančią stebėti, valdyti ir gauti grįžtamąjį ryšį iš savo automobilio.

Standartinėje komplektacijoje – „Aston Martin“ 390W garso sistema su 11 garsiakalbių, siūlanti erdvinio garso režimą su „QuantumLogic®“ apdorojimu. Muzikos mėgėjams siūloma ir pasirenkama Bowers & Wilkinssistema – akustiškai pritaikyta Roadster interjerui ir sukurta pagal technologijas, naudojamas pasaulinio lygio garsiakalbiuose.
Vantage Roadster pristatymai prasidės 2025 m. II ketvirtį. Šis modelis prisijungs prie Coupe, DB12, DB12 Volante, įspūdingojo naujojo Vanquish bei galingiausio SUV – DBX707, taip pat laukiamo superautomobilio Valhalla – ir kartu sudarys pačią galingiausią, įvairiausią ir geidžiamiausią modelių gamą per visą 112 metų Aston Martin istoriją.
NAUJOJO VANTAGE ROADSTER TECHNINĖ SPECIFIKACIJA
KĖBULAS
Dviejų durų kabrioleto kėbulas su 2 sėdimomis vietomis
Iš ekstruzinio aliuminio suklijuota konstrukcija su kompozitinėmis panelėmis
VARIKLIS
4,0 litro V8 su dviem turbokompresoriais
Oro aušinimo sistema per vandens aušinimo šilumokaitį
Priekyje, per vidurį montuojamas variklis, galiniai varomieji ratai
Maksimali galia:
665 AG / 656 bhp / 489 kW @ 6000 aps./min
Maksimalus sukimo momentas:
800 Nm / 590 lb-ft @ 2750–6000 aps./min
Maksimalus greitis:
325 km/h (202 mph)
Pagreitėjimas:
0–60 mph: 3,5 s
0–100 km/h: 3,6 s
Suspaudimo laipsnis: 8,6:1
Dvigubas kintamojo fazavimo paskirstymo velenėlių valdymas
PAKABA
Priekyje: Nepriklausoma dvigubų svirčių pakaba, spiralinės spyruoklės, stabilizatorius
Gale: Daugiasvirtė pakaba, spiralinės spyruoklės, stabilizatorius
Adaptyvi amortizavimo sistema (ADS) su „Skyhook“ technologija ir išmaniaisiais adaptyviais amortizatoriais
VAŽIAVIMO REŽIMAI
5 pasirinktiniai režimai:
Wet, Sport, Sport Plus, Track ir Individual
(Galimybė individualiai reguliuoti pavarų dėžę, vairo stiprumą ir važiuoklės elgseną)
PAŽANGIOS PAGALBOS VAIRUOTOJUI SISTEMOS (ADAS)
- Susidūrimo įspėjimo sistema priekyje
- Autonominis avarinis stabdymas
- Adaptyvi pastovaus greičio palaikymo sistema su „Stop & Go“ funkcija
- Įspėjimas apie nukrypimą nuo eismo juostos
- Eismo juostos palaikymo asistentas
- Automatinės tolimosios šviesos
- Matriciniai priekinių žibintų LED žibintai
- Kelio ženklų atpažinimo sistema
- Aklojo matymo stebėjimo sistema
- Įspėjimas apie atidarytas duris
- Galinio eismo stebėjimo sistema
- Vairuotojo nuovargio aptikimas (kavos puodelio simbolis)
- 360° 3D aplinkos stebėjimo kamera
STABDŽIŲ IR VAŽIUOKLĖS SISTEMOS
Plieninė stabdžių sistema:
- Priekyje: 400 mm x 36 mm, 6 stūmoklių suportai
- Gale: 360 mm x 36 mm, 4 stūmoklių suportai
Anglies keramikos stabdžių sistema (CCB):
- Priekyje: 410 mm x 38 mm
- Gale: 360 mm x 38 mm
Kitos sistemos:
- Elektrinis stovėjimo stabdis
- Dinaminio stabilumo kontrolė (DSC)
- ABS stabdžių sistema
- Elektroninis stabdymo jėgos paskirstymas (EBD)
- Avarinio stabdymo asistentas (EBA)
- Traukos kontrolė (TC)
- Hidraulinio stabdymo pagalba (HBA)
- Teigiamo sukimo momento kontrolė (PTC)
- Dinaminio sukimo momento paskirstymas (DTV)
DEGALŲ SĄNAUDOS IR EMISIJOS (pagal EU WLTP)
- Mažu greičiu: 22,8 l/100 km (12,4 mpg)
- Vidutiniu greičiu: 11,9 l/100 km (23,8 mpg)
- Dideliu greičiu: 9,9 l/100 km (28,5 mpg)
- Labai dideliu greičiu: 10,7 l/100 km (26,4 mpg)
- Kombinuotas ciklas: 12,3 l/100 km (23,0 mpg)
- CO₂ emisija (kombinuotas ciklas): 279 g/km