
Balandžio 26–27 d. vykusiame klasikinių automobilių ralyje – „Rajd Tysiąca Minut“ – dalyvių, startavusių šalia Krokuvos esančiame M-Sport ralio automobilių ruošimo centre, laukė rimtas išbandymas – daugiau kaip 200 kilometrų tikslaus važiavimo ruožų, sportiniai išbandymai bei organizatorių spąstai, kurie ne vienam ekipažui sumaišė visas kortas. Finišą ir solidžius rezultatus pavyko pademonstruoti visiems trims ekipažams iš Lietuvos.
Įspūdingas maršrutas ir painūs keliai
Dalyviams šį kartą teko varžytis ne tik Lenkijos teritorijoje – kelio knyga juos vedė ir per Čekijos bei Slovakijos Karpatų kalnyną. Tikslaus važiavimo ruožai buvo parinkti siauruose, vingiuotuose, retai naudojamuose kalnų keliukuose.

„Organizatoriai tikrai pasistengė rengdami maršrutą – važiavome tokiomis vietomis, kur stebėjomės, kaip čia apskritai yra kelias. Įkalnės kai kuriose vietose buvo tokios, kad teko jas įveikinėti pirma pavara“, – sakė Artūras Stelionis.
Linas Žvinakevičius pridūrė: „Tai buvo bene sudėtingiausias ralis navigavimo prasme – daug klaidžių vietų, kurios reikalavo maksimalios koncentracijos ir dėmesingumo. Didžiausią įspūdį paliko naktiniai ruožai, kurie momentais priminė finalinius „Monte-Carlo Historique“ ruožus.“
Sportiniai testai ir kitos ralio sudedamosios dalys
„Rajd Tysiąca Minut“ ralyje bendrą įskaitą lėmė ne tik tikslaus važiavimo ruožai, bet ir skirtingos specifikos sportiniai testai, laiko kontrolės punktai, pravažiavimo kontrolė bei pagal GPS fiksuojamos greičio baudos.
Didžiausią įspūdį paliko antrasis sportinis testas, kur dalyviams teko organizatorių duotu vidutiniu greičiu varžytis buvusios „Fiat“ gamyklos bandymų trasoje.

„Labai smagus, bet kartu ir sudėtingas sportinis testas – „Nascar“ tipo greiti posūkiai, milžiniška įkalnė, daug sankryžų, ir visa tai turi įveikti vidutiniu greičiu 1 sekundės tikslumu“, – įspūdžiais dalijosi Andrius Vaitekūnas.
Pasiekti rezultatai
Nors visi ekipažai susidūrė su didesnėmis ar mažesnėmis problemomis, galutiniai rezultatai tikrai džiuginantys. Geriausią rezultatą pavyko užfiksuoti Artūro Stelionio ir Lino Žvinakevičiaus ekipažui su 1980 metais pagamintu BMW E21– iškovota 1 vieta sportiniuose testuose ir 4 vieta bendroje įskaitoje.
„Tai buvo tik antras tokio tipo ralis, kuriame teko sudalyvauti, todėl pasiektas rezultatas tikrai džiuginantis“, – atviravo Artūras.
„Tikslai šio tipo raliuose visada būna patys aukščiausi. Nežiūrint mūsų pačių klaidų, antrą bendros įskaitos vietą nusinešė traukinys, kurio „dėka“ į laiko kontrolės punktą pavėlavome 4 minutes. Žinoma, sportiniuose testuose užimta 1 vieta šią nuoskaudą šiek tiek kompensavo“, – sakė Linas.

Kristupo Adinavičiaus ir Viliaus Gaidukevičiaus ekipažas su 1990 metų gamybos BMW 535i automobiliu fiksavo 7 vietą bendroje įskaitoje.
„Atsižvelgiant į tai, kad dieną prieš išvykimą neturėjau nei automobilio, nei šturmano, rezultatas tikrai nenuvylė. Padarėme klaidų, kurias ištaisius galėsime taikyti į gerokai aukštesnes vietas“, – pasakojo Kristupas.

Vilius pridūrė: „Lietuvoje teko dalyvauti ne viename šios disciplinos ralyje, bet tai buvo pirma patirtis ne namų aikštelėje ir kalnuose, todėl viską vertinu labai pozityviai.“
9-ą vietą bendroje įskaitoje užėmė šeimyninis Andriaus ir Lino Vaitekūnų duetas su 1974 metų VW Karmann Ghia automobiliu.
„Padarėme gerokai per daug klaidų viso ralio metu. Atsižvelgiant į tai, vieta TOP10 tikrai nėra blogas pasiekimas. Kitais metais su paruoštais namų darbais sieksime geresnių pozicijų“, – sakė Andrius.
