
„Renault 4“ išlieka tikras idealas, atsiradęs reaguojant į didžiulius septintojo dešimtmečio socialinius pokyčius, susijusius su išvykimu iš kaimo, viduriniosios klasės atsiradimu ir nauju moterų vaidmeniu. Tai buvo automobilis kiekvienam ir visiems tikslams, laisvės simbolis.

2022 m. Paryžiaus automobilių parodoje pristatytas kartu su „4EVER Trophy“, elektrinis „Renault 4 E-Tech“, pasinaudodamas originalaus modelio DNR, iš naujo tapo universaliu kompaktiniu automobiliu, skirtu šiandienai. Visiškai elektrinis ir prijungtas automobilis yra „voiture à vivre“, o dar daugiau – tai automobilis, pasirengęs važiuoti bet kur ir kiekvieną dieną. Atviras pasauliui su atsidarančiu audekliniu stogu „Plein Sud“, jis akivaizdžiai pasiruošęs nuotykiams ir pasižymi drąsiu, retro futuristiniu dizainu, kuris patiks daugeliui. Dėl modulinės konstrukcijos ir erdvios bagažinės jį galima pritaikyti visiems poreikiams.
Šiandien elektromobilis „Renault 4 E-Tech“ taip pat yra savo laikmečio automobilis, kuriame įdiegta daugybė technologijų – tiek saugą užtikrinanti ADAS, tiek „OpenR Link“ ir oficialus „Renault“ avataras „Reno“ – skirtos vairavimo ir važiavimo automobiliu patirčiai. Jame yra daugybė funkcijų, dėl kurių šis automobilis taps naujos kartos kompaktišku elektromobiliu!
1956. „Renault“, kuriame verda gyvenimas. Generalinis direktorius Pierre’as Dreyfus’as ką tik ištarė savo garsiąją frazę: „Duokite man ką nors, kas turi tūrį!“ Jis kalbėjo ne apie „Estafette“, kuris jau buvo ruošiamas ir pradėtas gaminti po trejų metų, bet apie visiškai kitą automobilį – „Renault 4“ arba 4L, kaip jį entuziastai vadina iki šiol. Reikia pasakyti, kad tuomet automobilių pramonė buvo itin sėsli ir sukosi beveik apie vienintelę koncepciją – trijų dėžių modelį su varikliu gale. Pierre’as Dreyfus’as norėjo visai ko kito. Jis norėjo, kad automobilis atspindėtų besikeičiantį visuomenės veidą, kad tai būtų ateities automobilis. Automobilis turėjo būti universalus. Tai turėjo būti laisvės sinonimas. Tai turėjo būti automobilis, skirtas miesto ir kaimo vietovėms, darbo dienoms ir savaitgaliams, darbui ir laisvalaikiui, vyrams ir moterims.

Misija įvykdyta! „Renault 4“ prisimenamas kaip universalus, funkcionalus ir paprastas vairuoti automobilis. Šis automobilis ne tik buvo mėgstamiausias paprastų žmonių, miestiečių ir ūkininkų, pašto ir žandarmerijos pasirinkimas, bet ir išgarsėjo automobilių sporte ir ralyje. Kai Pierre’as Dreyfus’as kalbėjo apie „Renault 4“, jis palygino jį su džinsais. Automobilis buvo tvirtas, naudingas ir stilingas. Jis buvo patrauklus visoms lytims, amžiaus grupėms ir net socialiniams sluoksniams.
„Renault 4“ – tai pasakojimas apie sėkmės istoriją Prancūzijoje ir visame pasaulyje. Per savo karjerą šis automobilis pasiekė išties fenomenalių pardavimų skaičių: per 30 metų penkiuose žemynuose ir daugiau nei šimte šalių jo buvo parduota 8 135 424 vienetai, todėl jis tapo geriausiai parduodamu „Renault“ modeliu visame pasaulyje. Europoje (Belgijoje, Ispanijoje ir kt.), Pietų Amerikoje (Argentinoje, Kolumbijoje, Peru ir kt.), Afrikoje (Alžyre, Maroke, Pietų Afrikoje ir kt.) ir net Okeanijoje gaminamas „Renault 4“ yra ketvirtas geriausiai parduodamas visų laikų automobilis. Nenuostabu, kad jis tapo tarptautiniu kultūros idealu. Elektrinis „Renault 4 E-Tech“ nesibaimina šios sėkmės.
Kiekvienam pasiekiama elektros revoliucija
Elektromobilis „Renault 4 E-Tech“ atspindi dar kartą patvirtintą „Renault“ įsipareigojimą spartinti perėjimą prie elektros visoje Europoje, įtraukiant elektromobilius į masinę rinką. Todėl ji diegia įvairias visiškai elektrines transporto priemones, skirtas visiems poreikiams ir visoms paskirtims. Elektrinis „Renault 4 E-Tech“ užima natūralią vietą B segmente, šiek tiek aukščiau už elektromobilį „Renault 5 E-Tech“. Kadangi jis kiek didesnis ir erdvesnis už elektrinį „Renault 5 E-Tech“, jo padėtis „Clio“ atžvilgiu panaši į „Captur“. Elektrinis „Renault 5 E-Tech“ skirtas miesto klientams, o elektromobilis „Renault 4 E-Tech“ orientuotas į platesnę auditoriją ir juo siekiama, kad visi, įskaitant jaunas šeimas, pradėtų naudotis elektra varomomis transporto priemonėmis.
Originalųjį „Renault 4“ galima apibūdinti vienu žodžiu – universalumas. Praėjus trisdešimčiai metų nuo jo karjeros pabaigos, tas pats žodis yra toks pat tinkamas. Šiandien elektrinis „Renault 4 E-Tech“ – „Renaulution“ automobilis – papildo „Renault“ elektromobilių asortimentą kaip automobilis, atitinkantis visus poreikius. Jos užmojį atspindi jo dizaino koncepcija – kuo plačiau atspindėti klientų naudojimą.
Todėl jis buvo sukurtas kasdienėms reikmėms, taip pat savaitgaliams ir laisvalaikiui. Jis idealiai tinka tiek važiuojant vienam, tiek keliaujant su šeima, kai bagažinė naudojama įprastai arba intensyviai. Tai, žinoma, yra originaliojo R4 palikimas. Kaip ir jo pirmtakas, elektrinis „Renault 4 E-Tech“ žvelgia į ilgalaikę perspektyvą ir siekia naujo tikslo – sudaryti sąlygas visiems susipažinti su elektromobilių galimybėmis. Tai XXI a. „mėlynų džinsų“ tipo automobilis, skirtas viskam. Jis paruoštas važinėti mieste ir užmiestyje, kalnuose ir greitkeliuose.

Elektrinis „Renault 4 E-Tech“, demonstruojantis savo universalumą, pasižymi išskirtine bagažinės erdve ir šiame segmente nauju moduliniu išdėstymu. Jame yra 420 kubinių litrų erdvė, žemas bagažo slenkstis, išradingos daiktadėžės, nulenkiamas galinis suolas ir lygiai nulenkiama keleivio sėdynė – pirmą kartą „Renault“ elektromobilyje! Viskas, ko reikia bet kokiam tikslui! Kartu padidinta prošvaisa ir pažangi „Extended Grip“ sukibimo kontrolės sistema užtikrina patogų važiavimą tiek asfaltu, tiek nelygiu keliu. Visas šias savybes, taip pat rekordinę vidaus erdvę, žemą svorio centrą, sukibimą su keliu, „One Pedal“ funkciją ir iki 400 km nuvažiuojamą atstumą užtikrino speciali „AmpR Small“ platforma, vienintelė tokia Europoje. Ši platforma, kuri taip pat yra elektriniame „Renault 5 E-Tech“, užtikrina didelę masto ekonomiją, be jokių kompromisų klientams. Elektrinis „Renault 4 E-Tech“ – tai kompaktiškas automobilis, kurio reikia, kad spūstyse ir ilgose kelionėse išliktumėte ramūs.
„Elektromobilis „Renault 4 E-Tech“ – tai „Renault“ pastangos, kuriomis ji siekia, kad elektromobiliai taptų masiniu reiškiniu Europoje. Šis naujausias modelis papildo ir taip plačią gamą, kurioje yra „Megane“, „Scenic“ ir visiškai naujas elektrinis „Renault 5 E-Tech“. Tačiau mums trūko kompaktiško automobilio su tikra erdve. Dabar tai yra šis universalus, funkcionalus, modulinis modelis su didele, lengvai pakraunama bagažine. Automobilis, galintis patenkinti įvairius kasdienius poreikius. Tai šiuolaikiškas elektromobilis, atitinkantis laikmetį ir turintis daugybę naudingų vairavimo ir komforto technologijų“.
Fabrice’as Cambolive’as, „Renault“ prekių ženklo generalinis direktorius
Retro futuristinis ir skirtas nuotykiams
„Renault 4“ grįžta, tačiau be nostalgijos praeičiai. Tai buvo aišku iš raumeningų 2022 m. „4EVER Trophy“ parodomojo automobilio linijų. Buvo siekiama pakeisti ir iš naujo sukurti legendinį R4. Retro futuristinių linijų ir stilingos, visur tinkamos išvaizdos elektrinis „Renault 4 E-Tech“ yra labai šiuolaikiškas automobilis, kuriame kai kurios svarbiausios originaliojo „Renault 4“ savybės tapo modernesnės.
Pirmiausia į akis krinta grotelės. Jis labai įkvėptas originaliojo „Renault 4“, tačiau unikalus dėl nuolat šviečiančio apvado ir centre esančio „Renault“ logotipo (žr. 11 psl.). Iš vieno gabalo (1,45 m ilgio) pagaminta konstrukcija – tai pirmasis pasaulyje automobilių pramonės iššūkis, kurį kartu sprendė „Renault“ ir „Ampere“ dizaino, inžinerijos ir gamybos skyriai. Galinėje dalyje esantys trijų dalių žibintai įgauna naują gyvybę. Šiuolaikinių linijų, su išskirtiniu šviesos diodų parašu, dizainas vis dėlto primena septinto dešimtmečio kultinio automobilio kapsulės formą.
Dėl to bagažinės dangtis tampa netikėtai didesnis, nei atrodo. Tai buvo pasiekta pailginus dangtį iki buferio, kad būtų didesnė anga ir žemesnis bagažinės slenkstis, kaip ir originaliame „Renault 4“. Elegantiškas galinis šoninis langelis išlaiko ne tik natūralią savo padėtį šone, bet ir išskirtines pirmtako linijas. Trys identifikacinės juostos, įkomponuotos durų skydeliuose, suteikia elektrinio „Renault 4 E-Tech“ profiliui išskirtinumo ir primena „Renault 4 GTL“. Galiausiai stogas išlaiko istorinio modelio simbolinį dizainą, tačiau papildytas šiuolaikiniams poreikiams pritaikyta stogo bagažine.

„Atgaivinti „Renault 4“ kaip universalų visiškai elektrinį miesto automobilį, pasižymintį funkcionaliu ir itin moderniu dizainu, buvo aistros ir emocijų nulemtas sprendimas. Jis turi viską, kas sukūrė originalo alchemiją, pavyzdžiui, iš karto atpažįstamą kėbulo stilių. Kartu tai drąsus, stilingas šiuolaikinio dizaino miesto automobilis su daugybe įmantrių ir pažangių technologijų detalių“.
Gilles Vidal’is, „Renault“ ir „Ampere“ dizaino viceprezidentas
Elektrinis „Renault 4 E-Tech“ taip pat pristatomas išskirtinės naujos spalvos – Hauts-de-France žalios. Pagarba septintojo dešimtmečio Île-de-France mėlynai spalvai ir būsimai automobilio surinkimo vietai Mobeže, kuri yra „ElectriCity“ komplekso dalis. Naujos kartos modelyje, kaip ir jo pirmtake, taip pat įrengtas „Plein Sud“ atsidarantis audeklinis stogas, kuris dabar valdomas elektra (žr. p. 17). Tai iš karto primena „Renault 4“ „Plein Air“ ir laisvės pojūtį.
Naudingų technologijų ir paslaugų rinkinys
Kaip ir visuose naujausiuose „Renault“ automobiliuose, elektriniame „Renault 4 E-Tech“ įdiegta daug intuityvių ir naudingų technologinių naujovių. Šios funkcijos užtikrina naujo pobūdžio patirtį, pagrįstą gera savijauta, paprastumu, komfortu, sklandžiu ryšiu ir sauga. Šis požiūris į naujoves yra aiški „ voitures à vivre“ DNR dalis, nes visada siekiama, kad geriausios technologijos būtų prieinamos visiems. Tai prasideda nuo patirties už vairo. Elektrinis „Renault 4 E-Tech“ yra judrus automobilis, pasižymintis itin dinamiškomis eksploatacinėmis savybėmis dėl optimizuotos priekinės pakabos ir daugiasvirtės galinės pakabos, kuri anksčiau buvo skirta tik aukštesniems rinkos segmentams.
Elektrinis „Renault 4 E-Tech“ taip pat aprūpintas pažangiomis komforto ir saugos technologijomis, įskaitant „Active Driver Assist“, 2 lygio pagalbinę vairavimo sistemą, ne mažiau kaip 26 pagalbines vairavimo priemones ir „My Safety Switch“. Ši populiari naujuose „Renault“ modeliuose įdiegta funkcija leidžia vairuotojams vienu mygtuko paspaudimu įjungti pageidaujamus penkių ADAS nustatymus. Kad būtų užtikrinta didesnė sauga, naujoji dinaminė stabdymo sistema sujungia stabdymą ir ESP tame pačiame modulyje ir perpus sutrumpina reakcijos laiką. Kitos funkcijos – „Fireman Access“ ir keleivių perspėjimas apie saugų išlipimą, taip pat „Safety Score“ ir „Safety Coach“, kurios jau įdiegtos „Scenic“ ir elektromobilyje „Renault 5 E-Tech“.

Elektriniame „Renault 4 E-Tech“ taip pat įrengta „OpenR Link“ multimedijos sistema su įdiegtu „Google“, taip pat oficialus „Renault“ avataras „Reno“ – naujas kasdienis palydovas. Kartu su „ChatGPT“ dirbtinio intelekto pokalbių robotu „Reno“ papildo elektrinio „Renault 4 E-Tech“ siūlomų technologijų asortimentą. Jos paskirtis – padėti klientams suprasti su elektrinėmis funkcijomis susijusius aspektus. Ją lengva naudoti net ir ne specialistams.
Pagaliau elektrinis „Renault 4 E-Tech“ tiekiamas su nauju 11 kW kintamosios srovės dvikrypčiu įkrovikliu, suderinamu su V2L (angl. vehicle-to-load) ir V2G (angl. vehicle-to-grid) technologijomis. Tokiu būdu jį galima paversti energijos šaltiniu ir netgi tapti ekosistemos dalyviu, nes naudojant „Mobilize“ paslaugas į tinklą tiekiama anglies dioksido neišskirianti elektra. Kasdieniam važinėjimui elektromobiliu taip pat galima naudotis įvairiomis paslaugomis: išmaniuoju įkrovimu su „Mobilize Smart Charge“, prieiga prie daugiau kaip 800 000 įkrovimo stotelių 25 Europos šalyse su „Mobilize Charge Pass“ ir automatiniu įkrovimu be ženkliuko ar kredito kortelės su „Plug & Charge“ funkcija. Štai jums ir visas vaizdas!
Visiškai elektrinis, pagamintas Europoje
„Renault“ grupė įsipareigojo gaminti „Renault 4 E-Tech“ Europoje, „Ampere ElectriCity“ gamykloje. Transporto priemonė bus surenkama Mobeže, variklis – Kleono gamykloje, o baterija nuo 2025 m. kovo mėn. – Duė gamykloje. Net 75 proc. tiekėjų yra įsikūrę 300 km spinduliu nuo „ElectriCity“ komplekso. Ši trumpa tiekimo grandinė, atspindinti „Renault“ grupės įsipareigojimą, skatina konkurencingą vietinę gamybą, taip pat padeda užtikrinti darbo vietas ir palieka mažesnį pėdsaką aplinkai.
Atsižvelgdama į 2021 m. Mobežo gamykloje jau atliktas investicijas į „Renault Kangoo“, grupė galėjo apriboti elektrinio „Renault 4 E-Tech“ gamybos linijos kūrimo išlaidas. Ji tiesiog papildė specifines priemones, kurių reikia šiai transporto priemonei, pvz., atsidarančio audeklinio stogo „Plein Sud“ įrengimą ir „JetPrint“ dažymo robotą, skirtą dvispalvio dažymo procesui.

Atsižvelgiant į grupės įsipareigojimą siekti žiedinės ekonomikos, elektromobilio „Renault 4 E-Tech“ perdirbamumo rodiklis yra 88,6 proc. (1). Dėl „Renault“ grupės patronuojamosios įmonės „The Future is NEUTRAL“, kuri specializuojasi žiedinės ekonomikos srityje, profesionalios patirties, elektriniam „Renault 4 E-Tech“ taip pat naudojama 26,4 proc. medžiagų, gautų iš žiedinės ekonomikos (2), įskaitant metalą, stiklą ir 41 kg perdirbtų polimerų, pavyzdžiui, esančių po durimis, stogo audinyje, salono ir bagažinės kilimėliuose. Pagaliau „Techno“ ir „Iconic“ apdailos lygių sėdynių audinys yra pagamintas iš iki 100 proc. perdirbto plastikinių butelių pluošto (3).
- Pagal Direktyvą 2005/64/EB.
- Įskaitant perdirbtas medžiagas pagal ISO 14021 standartą, taip pat gamybos atliekas ar laužą, kuris vėl įtraukiamas į gamybos procesus toje pačioje pramoninėje teritorijoje.
- Visi duomenys yra preliminarūs ir gali būti patvirtinti po transporto priemonės sertifikavimo.
Charizmatiško dizaino universali visur tinkanti transporto priemonė
Elektrinis „Renault 4 E-Tech“ visų pirma yra charizmatiško dizaino transporto priemonė. 2022 m. „4EVER Trophy“ parodomasis automobilis leido suprasti, kaip „Renault“ planuoja perkelti savo idealą į šiuolaikinį amžių. Laikmetį atitinkantis elektrinis „Renault 4 E-Tech“ didžiuojasi, kad yra kitoks. Tai automobilis, kuriuo galima aiškiai išreikšti savo nuomonę. Tai iš karto matyti iš padidintos prošvaisos ir platesnių ratų. Žvelgiant ne tik į bendras linijas, bet ir į daugybę šiuolaikiškai atnaujintų septintojo dešimtmečio kultinio automobilio detalių – radiatoriaus groteles, variklio dangtį, buferius, galinius šoninius langelius, durų apsaugą, kapsulės formos žibintus… ir net atsidarantį audeklinį stogą „Plein Sud“. Ar sakėme, kad charizmatiškas?
Elektrinis „Renault 4 E-Tech“ yra idealiai pritaikytas B segmento aukščiausios klasės transporto priemonei. Tai kompaktiška, elektrinė ir universali transporto priemonė.
- Ilgas, tačiau kompaktiškas 4,14 m ilgio automobilis yra tarp „Clio“ (9 cm trumpesnis) ir „Captur“ (9 cm ilgesnis).
- Ratų bazė pailginta iki 2,62 m, kad būtų daugiau erdvės salone.
- Plotis išlieka vidutinis – 1,80 m, pakankamas, kad be vargo galėtumėte važinėti mieste.
- Automobilis yra 1,57 m aukščio, t. y. tokio pat aukščio kaip ir „Captur“. Pagrindinis skirtumas tarp jų yra prošvaisa. Elektrinio „Renault 4 E-Tech“ prošvaisa yra 18,1 cm arba 1,2 cm didesnė nei „Captur“.
Visos elektrinio „Renault 4 E-Tech“ versijos turi 18 colių ratlankius, kurie prisideda prie to, kad automobilis būtų patogus važiuoti visur.
- Pradinio lygio „Evolution“ modelyje aerodinamiškai optimizuoti ratų puošybos elementai pavadinti „Jogging“.
- „Techno“ apdailos juodi deimantais šlifuoti lengvojo lydinio ratlankiai su keturiais stipinais pavadinti „Sixties“ – tai užuomina į modelio pavadinimą.
- „Iconic“ apdaila taip pat pasižymi juodais deimantais šlifuotais lengvojo lydinio ratlankiais, pavadintais „Parisienne“ dėl itin rafinuoto ir dinamiško grafinio stiliaus.
Šie trys vardai buvo pasirinkti neatsitiktinai. Kiekvienas iš jų pavadintas originaliojo „Renault 4“ riboto tiražo vardu. „Jogging“ buvo pradėtas gaminti 1981 m., „Sixties“ – 1985 m., o „Parisienne“, bendradarbiaujant su žurnalu ELLE – 1963 m.
Retro futuristinio dizaino elektrinis „Renault 4 E-Tech“ yra šiuolaikiškas automobilis, kuriame naujai pateiktos kai kurios svarbiausios pirmojo „Renault 4“ savybės. Tai pasakytina apie radiatoriaus groteles, kurios iš karto traukia akį. Pirmą kartą „Renault“ ir automobilių pramonėje, grotelės pasižymi unikaliu dizainu.

Pirmosios pasaulyje vientisos apšviestos grotelės
Šios grotelės pagamintos iš vienos permatomos detalės su dviem užapvalintais priekiniais žibintais ir apvadu, primenančiu istorinio „Renault 4“ chromuotą antspaudą. Apvadas traukia akį, nes, kaip ir centre esantis „Renault“ logotipas, yra apšviestas viena nenutrūkstama šviesos linija, be tamsių sričių. Toks vientisas foninis apšvietimas vientisame komponente yra pirmasis pasaulyje automobilių gamintojo pasiekimas! Žibintai ir kontūro linija sudaro apšviestą jungtį, kuri matoma tiek automobiliui stovint, tiek važiuojant.
„Visada norėjome panaudoti šviesą kaip būdą pademonstruoti savo radiatorių groteles. Šiandien teisės aktai leidžia mums tai daryti. Iš naujo sukūrėme kultinę R4 priekinės dalies „kaukę“ su apšviestu apvadu, kuriame integruoti matriciniai šviesos diodų žibintai. Centre esantis „Renault“ logotipas taip pat šviečia. Elektrinis „Renault 4 E-Tech“ yra pirmasis „Renault“ automobilis, kurio standartinėje įrangoje yra šviečiantis logotipas, o didžiausias dėmesys skiriamas estetikai, saugai ir aukštųjų technologijų dizainui“.
Gilles Vidal’is, „Renault“ ir „Ampere“ dizaino viceprezidentas
Iššūkis inžinerijai….
Tai buvo naujovė, pareikalavusi daug mąstymo. Specifinės konstrukcijos savybės – vienas 1,45 m ilgio blokas – tapo dideliu iššūkiu „Renault“ komandoms ir jos tiekėjams „Valeo“ ir „OP Mobility“. Priežastis paprasta – tokios dalies nebuvo. Taigi, ją reikėjo sukurti iš naujo. Ši nemaža dalis taip pat turėjo atitikti patvarumo, tvirtumo ir saugos reikalavimus, ypač pėsčiųjų smūgio atveju. Be to, nepadaryta jokių kompromisų dėl galimybės remontuoti, nes galima pakeisti tik polikarbonato stiklą, nekeičiant visų grotelių ar priekinių žibintų.
… taip pat gamybai
Be to, kad sukūrėme šį unikalų objektą, taip pat turėjome pasirengti jo gamybai. 1,45 m ilgio vientisos grotelės laikomos nestandartinio dydžio surinkimo linijos komponentu. Techniniams ir saugos bandymams atlikti buvo sukurti keli 3D modeliai. Tyrimo procesas apėmė daugybę gebėjimų sričių – nuo gamybos vietos iki platformos, nepamirštant projektavimo ir inžinerijos, kad būtų optimizuotas valdymas ir montavimas. Be to, prie radiatoriaus grotelių priklijuojama apsauginė plastikinė plėvelė, kuri lieka, kol automobilis surenkamas, kad būtų išvengta įbrėžimų.
Elektrinis „Renault 4 E-Tech“ visais dizaino aspektais primena originalųjį „Renault 4“. Todėl žiūrėdami į automobilį jaučiate, kad jame visada kažkas vyksta, ir neišvengiamai pastebite detalę, kurią nebūtinai matėte anksčiau.
- Variklio dangčio linijos tęsiasi iki grotelių apačios, todėl variklio dangtis atrodo horizontalesnis, o grotelės – vertikalesnės, kaip ir originaliame modelyje.
- Variklio dangčio viršuje esanti apdaila primena septintojo dešimtmečio „Renault 4“ groteles.
- Priekyje ir gale esantys buferiai abiejuose galuose turi ribotuvus. Šis dizaino elementas primena kabliukus, laikančius originaliojo „Renault 4“ buferius. Tačiau, kitaip nei kabliukai, ribotuvai gali būti su individualiai pritaikyta apdaila.
- Šonuose akį iš karto patraukia galinis šoninis langelis. Tai buvo istorinio modelio kultinė savybė, todėl ją reikėjo atnaujinti šiuolaikiškai. Ši už galvos atlošų esanti savybė yra įtikinama stiliaus detalė, į kurią atidžiau įsižiūrėjus laukia staigmena.
- Be to, durų skydeliuose yra trys išskirtinės iškilios juostos. Jos primena originaliojo „Renault 4 GTL“ plastikines durų apsaugas, nors šiuo atveju jos yra šuolis į ateitį.
- Žiūrint į automobilį iš šono, priekinio stiklo įstrižą liniją tęsia suasmeninti apdailos elementai ant sparnų (priklausomai nuo versijos). Matome užrašus „Renault ElectriCity“ ir „Manufacture de Maubeuge“ – tai užuomina į gamyklą.
- Stogas išlaiko kultines originalaus modelio linijas, tačiau atsirado naujas elementas – stogo bagažinė.
- Galinėje dalyje žibintų kapsulės forma taip pat primena praeitį, kaip ir tiesios bagažinės dangčio linijos. Bagažinės dangtis paslėptas buferio viduje, todėl jį atidarius sukuriamas įspūdingas efektas.
Prašmatnios, elegantiškos spalvos
Elektrinį „Renault 4 E-Tech“ galima įsigyti septynių stilingų ir elegantiškų spalvų: baltos „Glacier White“, pilkos „Urban Grey“, juodos „Starry Black“, raudonos „Carmin Red“, rudos „Terracotta Brown“, Hauts-de-France žalios ir mėlynos „Cloud Blue“.

Pradedant eksploatuoti elektrinis „Renault 4 E-Tech“ bus demonstruojamas naujo Hauts-de-France žalio atspalvio. Nors atspalvis iš esmės toks pat kaip 1961 m. atsiradusio Île-de-France mėlyno atspalvio, jis yra atnaujintas ir jo apdaila perlamutrinė. Efektas kinta nuo mėlynos iki žalios spalvos, priklausomai nuo to, kaip atsispindi šviesa. Šis pavadinimas taip pat yra duoklė surinkimo vietai Mobeže, esančiai Šiaurės Prancūzijos Hauts-de-France regione (žr. p. 21).
Šeštajame dešimtmetyje Pierre’as Dreyfus’as norėjo automobilio, kuris atspindėtų besikeičiančią visuomenę. Šiandien galėtume pridurti, kad elektrinis „Renault 4 E-Tech“ atspindi visus skonius. Kadangi yra 670 galimų derinių, kiekvienas ras sau tinkamą „Renault 4“. Tokį gausų pasirinkimą galima paaiškinti spalvų ir ratlankių skaičiumi, taip pat galimybe rinktis stogo bagažines ir atsidarantį audeklinį stogą, individualizuotą apdailą ir dviejų atspalvių juodos arba išplėstos juodos spalvos variantus. Ši paskutinė versija apima stogą, variklio dangtį ir dalį priekinio buferio.
Kaip ir elektriniame „Renault 5 E-Tech“, vartotojai gali individualizuoti prie vairo montuojamos pavarų svirties antgalį, kuris primena lūpų dažų tūbelę. Jie gali rinktis skaičių 4, WT4, „Renault 4“ ir laikrodžio dirželio raštą.
Taip pat yra įvairių išorės individualizavimo parinkčių stogui, variklio dangčiui, sparnams ir priekinio bei galinio buferio stabdikliams.
- Fl4sh: geltona / debesų mėlynumo spalva – sportinė išvaizda;
- NumbeR4: sidabro / vario spalva – elegantiškas akcentas.
Šios savybės suderinamos su visomis kėbulo spalvomis. Prieš pasirinkdami klientai gali peržiūrėti visus šiuos priedus konfigūratoriuje!
Skirtinga atmosfera kiekvienai apdailai
Elektrinio „Renault 4 E-Tech“ salono atmosfera priklauso nuo apdailos.
Kalbant apie „Evolution“ apdailą, akį iš karto patraukia šviesios prietaisų skydelio ir durų skydų spalvos, kontrastuojančios su tamsiai pilkais dygsniuotosios tekstilės apmušalais ir Prancūzijos vėliavos spalvų viršutinėmis siūlėmis.

„Techno“ apdaila – tai džinsinis audinys. Tamsiai mėlynos spalvos apmušalai labai panašūs į kasdien dėvimus džinsus. Sėdynės šonuose esančiose vario kniedėse yra velykinis kiaušinis su užrašu: Allez-y vous êtes en Renault 4 („Pirmyn, jūs važiuojate „Renault 4“). Net viršutinės siūlės įgauna vario atspalvį, panašų į džinsų siūlių atspalvį. Šis dygsniuotųjų kvadratų apmušalų audinys taip pat yra ant prietaisų skydelio ir durų skydų.
„Norėjome pagerbti Pierre’ą Dreyfus’ą ir jo garsųjį mėlynąjį džinsinį automobilį. Džinsinis audinys – tai laikui nepavaldus audinys, elektriniam „Renault 4 E-Tech“ suteikiantis universalią, viskam tinkamą išvaizdą. Tai atsispindi ir sėdynių išvaizdoje. Jums atrodo, kad matote du skirtingus audinius, tačiau iš tikrųjų taip nėra. Mes tiesiog panaudojome abi audinio puses!“
Miguel Angel Iranzo Sánchez, pagrindinis „Renault“ spalvų ir medžiagų dizaineris
Galiausiai „Iconic“ apdaila suteikia elektriniam „Renault 4 E-Tech“ elegantišką ir sportišką išvaizdą. Sėdynės ir galvos atramos dengtos perdirbtais apmušalais iš juodos dygsniuotosios kokybiškos tekstilės, kuri iš dalies perdirbta ir pagaminta iš biologinių šaltinių, ir iš pilko audinio su geltona juosta. Geltona spalva taip pat ryškiai pastebima salono apdailoje – ant priekinių sėdynių, galinio suolo ir prietaisų skydelio, kuriame taip pat yra lazeriu išgraviruotas ir apšviestas užrašas „Renault 4“, puikuojasi laikrodžio dirželio dizainas.
Parodomasis, „hipiškos dvasios“ stiliaus automobilis
Drąsus, elegantiškas, linksmas ir nekonformistinis „FL4WER POWER“ parodomasis automobilis bus eksponuojamas „Renault“ stende 2024 m. Paryžiaus automobilių parodoje kartu su serijine elektrinio „Renault 4 E-Tech“ versija. Tai hipiškos dvasios stiliaus automobilis, įkvėptas aštuntojo dešimtmečio, kuriame atsispindi kultinių „Renault 4 Safari“ ir „Savane“ stilius.
Automobilio tinkamumą važiuoti visur išreiškia nauja kėbulo spalva – matinė tamsiai žalia, kurią papildo santūrūs akcentai, pavyzdžiui, galinio vaizdo veidrodėlių, priekinio ir galinio buferių apvadų ir ratų stebulių geltonos spalvos apdaila. Priekyje esantys žibintai (priekiniai žibintai, logotipas, radiatoriaus grotelių apvadas) ir 4 numerio emblema ant bagažinės dangčio yra su ta pačia apdaila. Kėbulo spalvos žiedas ant ratų užbaigia bendrą išvaizdą, kuri perima originaliojo „Renault 4“ paveldą ir suteikia jam šiuolaikinį atspalvį, kuriame atsispindi elektromobilių eros proporcijos ir dizaino elementai.
„FL4WER POWER“ parodomojo automobilio, kuris tinka visur ir skirtas nuotykiams, prošvaisa yra 15 mm didesnė nei elektrinio „Renault 4 E-Tech“. Taip pat ir ratai yra dviem dydžiais didesni – 20 colių, o ne 18 colių.

Saloną galima apibūdinti kaip netikėtą, net įžūlų, su hipiškos dvasios prieskoniu. Viską vainikuoja siurrealizmo judėjimo įkvėpti sėdynių ir prietaisų skydelio audiniai. Ant sėdynių galinės dalies dangus ir debesys tarsi kyla į viršų link atsidarančio audeklinio stogo, o paskui leidžiasi žemyn link pagalvėlių, sukurdami kintantį saulučių dizaino raštą pagal „Renault 4“ ir jo kultinio skaičiaus „4“ kontūrus.
Transporto priemonė kiekvienam ir visiems tikslams
Praėjus daugiau nei 60 metų po kultinio originaliojo „Renault 4“, „Renault“ taiko tą pačią formulę naujam automobiliui. Elektrinis „Renault 4 E-Tech“ gali būti kompaktiškas automobilis, net miesto automobilis – jis 4,14 m ilgio, tačiau vis tiek yra erdvus. Jame patogiai keliauti gali penki žmonės, be to, jame yra 420 litrų bagažinė, kurią lengva pasiekti dėl žemo krovimo slenksčio ir elektra valdomo dangčio. Dar daugiau, elektrinio „Renault 4 E-Tech“ priekinė keleivio sėdynė yra lygiai nulenkiama – tokios funkcijos nėra jokiame kitame tokio dydžio elektromobilyje.
Erdvi, praktiška ir lengvai pasiekiama bagažinė
Elektromobilyje „Renault 4 E-Tech“ panaudota originaliojo R4 DNR – iki pat bagažinės dizaino. Šiai transporto priemonės daliai sukurti reikėjo nemažai patirties projektavimo ir inžinerijos srityse. Atsižvelgdamos į prieš daugelį metų Pierre’o Dreyfus’o pateiktą prašymą, prie šio automobilio dirbančios „Renault“ komandos galvoje turėjo tą patį svarbiausią žodį – tūris.
Tūris ir itin žemas krovimo slenkstis
Siekiant šio tikslo, pirmiausia reikėjo maksimaliai padidinti bagažinės dangčio angą. Nors dėl automobilio proporcijų buvo lengva padidinti matmenis, žibintus reikėjo išdėstyti taip, kad dangtis atrodytų vertikalus, kaip ir senajame „Renault 4“. Nors elektrinis „Renault 4 E-Tech“ yra aukštesnis, bagažinė turėjo būti lengvai pasiekiama. Dėl šios priežasties bagažinės dangtis tęsiasi iki pat buferio, o krovimo slenkstis yra tik 61 cm aukščio, t. y. vidutiniškai 10 cm žemesnis nei konkurentų!

Ne tik dangtis įgauna stačiakampio linijas. Bagažinės viduje taip pat yra tiesios linijos iš visų pusių. Kartu su plačia ir aukšta anga tai užtikrina 420 litrų krovinio talpą. Nereikia švaistyti vietos, kiekvienas litras optimizuotas taip, kad būtų kuo daugiau vietos.
„Kad tai pasiektume, turėjome mąstyti nestandartiškai. Su elektriniu „Renault 4 E-Tech“ nusprendėme kelti klausimus ir rizikuoti. Geriausias to pavyzdys neabejotinai yra sistemingas putų įterpimas už bagažinės apdailos, kur yra tuščia, nenaudojama vieta. Pertvarkėme erdvę, kad bagažinėje atsirastų keliais litrais daugiau vietos“.
Jorge Antonio da Cruz-Martins, „Renault 4“ platformos inžinerijos vadovas, „Ampere“
Išradingos, funkcionalios laikymo vietos
Iš 420 litrų bagažinės talpos 35 litrus užima po grindimis esančios daiktadėžės. Puikiai tinka įkrovimo kabeliui laikyti. Tačiau ši erdvė nebuvo suprojektuota kaip vienas paprastas vienetas. Iš tikrųjų tai yra liukas su dviem skirtingomis angomis – naujovė, atspindinti elektrinio „Renault 4 E-Tech“ funkcionalumą. Ši dviguba anga naudinga, kai krovinys uždaromas iš vienos pusės. Kitą dalį galima atidaryti, kad būtų galima lengvai laikyti daiktus. Be to, kaip priedą galima įsigyti šiukšliadėžę per visą bagažinės plotį. Jį lengva nešiotis ir, svarbiausia, prireikus išplauti. Atkreipkite dėmesį, kad šią vietą užima garsiakalbis ir stiprintuvas, jei pasirinkta „Harman Kardon“ įranga.
Bagažinės funkcines savybes rodo ir kitos savybės, pavyzdžiui, nedidelės vietos daiktams, kaip antai vandens buteliams laikyti ir šonuose esantys priedų laikymo skyriai. Taip pat pridedama:
- keturi tvirtinimo kabliai;
- du plastikiniai kabliukai krepšiams;
- po guminę juostą iš abiejų pusių, kad objektai laikytųsi.
Su varikliu valdomu bagažinės dangčiu niekada nebekils problemų vežant pirkinius ar kūdikį. Bagažinė atsidaro automatiškai, kai perbraukiate koja po grindimis!
Tegyvuoja modulinė konstrukcija!
Modulinė konstrukcija – dar viena stiprioji elektrinio „Renault 4 E-Tech“ pusė. Tai labai universalus automobilis su nulenkiama galinio suolo sėdyne ir lygiai nulenkiama priekine keleivio sėdyne. Tai tikras privalumas, nes telpa 2,20 m ilgio krovinys, todėl juo lengva vežti, pavyzdžiui, nedidelę drabužių spintą arba suaugusiųjų slides. Taigi, jis puikiai tinka ir laisvalaikiui, ir išskirtiniams poreikiams tenkinti.
Elektrinio „Renault 4 E-Tech“ bagažinės erdvė beveik leidžia pamiršti, kad tai vis dar kompaktiškas, vos 4,14 m ilgio automobilis. Tačiau tai netrukdo užtikrinti patogaus važiavimo keleiviams, nes yra penkios tikros sėdynės. Galinėje sėdynėje gali lengvai keliauti ir vaikai, ir suaugusieji.
- Kai ratų bazė yra 2,62 m, antroje eilėje yra 16,4 cm vietos keliams, t. y. panašiai kaip ir „Captur“, kai galinis suolas šiek tiek atitrauktas atgal.
- Erdvė galvai (85,3 cm) yra itin didelė B segmento automobiliui ir panaši į „Captur“.
Elektriniame „Renault 4 E-Tech“ komfortas taip pat susijęs su įvairiomis daiktadėžėmis ir funkcinėmis savybėmis visiems keleiviams:
- Žemėlapio kišenė ant kiekvienos priekinės sėdynės galinės dalies ir papildoma kišenė telefonui.
- Tuščiaviduris skyrius buteliui laikyti tunelinio pulto gale.
- Du USB-C lizdai tunelinio pulto viršuje.
- Durų skyduose esančios daiktadėžės.
Iš viso salone yra 23,3 litro talpos daiktadėžių, iš jų 9,2 litro – vien antroje eilėje.
„Plein Sud“ – drąsaus dizaino atsidarantis audeklinis stogas
Pagrindinis elektrinio „Renault 4 E-Tech“ dizaino bruožas – atsidarantis audeklinis stogas, suteikiantis šiam modeliui visiškai naują išvaizdą. Dėl šios priežasties šios konfigūracijos transporto priemonė pavadinta „Plein Sud“ (tiesiai į pietus). Čia taip pat galima įžvelgti užuominą į septintojo dešimtmečio R4, ypač į „Plein Air“ (atviro stogo) versiją. Jį galima įsigyti juodos spalvos, dviejų apdailos lygių – „Techno“ ir „Iconic“. Stogo bagažinė dingsta, kad būtų kuo daugiau atveriamos erdvės, kaip ir antena, kuri iš tikrųjų yra integruota į galinį langą.
Profesionalios akustikos ir svorio žinios
Remdamasi savo partnerių „Webasto“ ir „Haartz“ profesionalia patirtimi, „Renault“ sukūrė stogą, kurio pamušalas pasižymi geresnėmis akustinėmis ir sandarumo savybėmis, o svoris dėl to nenukenčia. Stogas pagamintas ne iš metalo, bet iš plastiko, o audinys susilanksto ne keturiomis, o trimis klostėmis. Šie kruopščiai apgalvoti sprendimai sumažina svorį ir padidina efektyvumą.
„Kalbant apie ridą, elektromobilyje svarbus kiekvienas kilogramas, todėl audeklinis stogas buvo natūralus pasirinkimas. Priešingai nei manote, akustika yra gera, nes audinys buvo sukurtas atsižvelgiant į šį tikslą. Kai stogas atidarytas, važiuojant išorinį triukšmą sumažina kreiptuvas“.
Jean’as-Gabriel’is Grand’as, „Renault 4“ produktų eksploatacinių savybių vadovas, „Ampere“
Plati anga
Inžinieriams, kūrusiems šį atsidarantį audeklinį stogą, teko ne tik garso izoliacijos, bet ir dar vienas iššūkis – jie turėjo padaryti kuo platesnę angą ne tik priekyje, bet ir gale sėdintiems keleiviams, kad stogas neužstotų jiems vaizdo. Padedama savo partnerių, „Renault“ padidino matmenis ir pasiekė 80 cm plotį bei 92 cm ilgį. Todėl net ir gale sėdintys keleiviai gali mėgautis vaizdu. Todėl net ir gale sėdintys keleiviai gali mėgautis atviru vaizdu. Stogą galima atidaryti keliose tarpinėse padėtyse mygtuku (ant raktelio arba šalia vidinio galinio vaizdo veidrodėlio) arba balsu valdant „Reno“ avatarą (žr. 25 psl.). Elektrinis „Renault 4 E-Tech“ „Plein Sud“ nuo pat pradžių buvo suprojektuotas su atsidarančiu audekliniu stogu. Dėl to aukštis lieka nepakitęs.
Elektrinis „Renault 4 E-Tech“ taip pat yra funkcionalus ir universalus priedų prasme, kurio saloną galima dar labiau individualizuoti. Šiame išsamiame kataloge pateiktos apdailos detalės gaminamos 3D spausdinimo būdu „Refactory“ gamykloje Flinse. Į asortimentą įeina organizatorius ir papildomi įvairaus dydžio daiktų laikymo skyriai su specialiais dangteliais. Šie skyriai yra įvairaus dizaino („NumbeR4“, „LoveR4“, „Unlimited 4“ ir „FloweR4“) ir trijų spalvų (tamsiai raudonos, pilkos ir mėlynos), kad atrodytų prašmatniai ir elegantiškai. Pagaliau galima įsigyti pintą krepšį prancūziškiems batonams vežti, pirmą kartą matytą elektriniame „Renault 5 E-Tech“.
Unikali elektrinė platforma įvairioms funkcijoms atlikti
Elektrinis „Renault 4 E-Tech“ nuo pat pradžių buvo kuriamas kaip elektromobilis, jis sukurtas „AmpR Small“ platformos, kuri taip pat naudojama elektriniame „Renault 5 E-Tech“, pagrindu. Nors abu modeliai turi daug bendrų dalių, todėl „Renault“ gali toliau didinti dalių bendrumą, siekdama mažinti sąnaudas, kiekvienas jų pasižymi savitu dizainu ir unikaliomis savybėmis. Elektrinis „Renault 4 E-Tech“ turi išplėstinį sukibimą ir 750 kg vilkimo galią. Tai leidžia vairuotojams patogiai važiuoti visų tipų keliais įvairiausiose kelionėse ir atitikti visus reikalavimus.
Elektrinis „Renault 4 E-Tech“ yra antrasis „Renault“ asortimento automobilis, sukurtas „AmpR Small“ platformos, skirtos B segmento elektromobiliams, pagrindu. Elektriniai „Renault 5 E-Tech“ ir „Renault 4 E-Tech“ turi 68 proc. bendrų komponentų. Šis metodas leido pasiekti didelę masto ekonomiją, nekeičiant transporto priemonių savybių, nes buvo puikiai pademonstruota pramoninė ir inžinerinė profesionali patirtis. Modulinė platformos konstrukcija taip pat turėjo įtakos ilgesnei ratų bazei (8 cm daugiau nei elektrinio „Renault 5 E-Tech“), didesniems ratams, 4 cm padidėjusiai prošvaisai, lygiai nulenkiamai priekinei keleivio sėdynei, erdviai ir funkcionaliai bagažinei (420 litrų) bei iki 61 cm sumažintam krovimo slenksčiui.
Unikalus segmente krovimo slenkstis
Nepaisant 18,1 cm prošvaisos, elektrinio „Renault 4 E-Tech“ krovimo slenkstis yra ypač žemas (61 cm!), kaip ir originaliojo „Renault 4“. Tačiau, kad jį pamatytumėte, reikia atidaryti bagažinės dangtį. Bagažinės dangtis iš tikrųjų nusileidžia į buferį. Visada netikėta matyti, kad dalis buferio pakyla kartu su bagažinės dangčiu. Tam reikėjo sukurti specialias metalines dalis. Skersinį reikėjo nuleisti ir dabar jis yra paslėptas po buferiu, o šoniniai statramsčiai liko savo pirminėje padėtyje.
„One Pedal“ – pagrindinė nauja funkcija
Elektrinis „Renault 4 E-Tech“ yra pirmoji „Renault“ transporto priemonė, kurioje įdiegta vieno pedalo funkcija. Ji gali būti siūloma pradedant „Techno“ ir aukštesnio lygio apdaila ir veikia su pirmaisiais trimis regeneracinio stabdymo režimais. Kaip ir jie, ji įjungiama vairo svirtelėmis.
Funkcija „One Pedal“ maksimaliai padidina regeneracinį stabdymą, kai vairuotojas atleidžia akceleratoriaus pedalą. Transporto priemonė lėtėja ir sustoja vairuotojui nestabdant. Šis režimas automatiškai išjungiamas važiuojant atbuline eiga, kad būtų išlaikytas šliaužimas, t. y. galimybė sklandžiai judėti atgal naudojant tik stabdžių pedalą. Dėl to vairuotojui lengviau statyti automobilį. Kai greitis didesnis nei 12 km/val., „One Pedal“ funkcija automatiškai įsijungia. Jis taip pat išjungiamas, kai pažangioji sukibimo kontrolės sistema „Extended Grip“ veikia „sniego“ režimu.
Komfortas ir vairavimo malonumas
Su „AmpR Small“ platforma elektrinis „Renault 4 E-Tech“ užtikrina itin malonią vairavimo patirtį, o važiavimo komfortas optimizuotas visiems keleiviams.
- Priekinė pakaba paimta iš „Clio“, „Captur“ ir elektrinio „Renault 5 E-Tech“. Čia ji yra optimizuota ir papildyta vairavimo sistema su mažu perdavimo skaičių santykiu (14:5), užtikrinančiu didesnį komfortą.
- Apsisukimo spindulys yra tik 10,8 m, todėl miesto gatvėse lengva vairuoti ir apsisukti.
- Ypač daug dėmesio buvo skiriama amortizacijai, kad ji būtų lankstesnė ir važiavimas būtų sklandesnis bei patogesnis.
Kaip ir elektriniame „Renault 5 E-Tech“, galinė pakaba turi daugiasvirtę geometriją, kuri anksčiau buvo skirta tik aukštesniame rinkos segmente esančioms transporto priemonėms. Tarp daugybės jos privalumų – dinamiškesnis veikimas ankštuose posūkiuose ir didesnis stabilumas platesniuose posūkiuose, taip pat geresnis komforto lygis, nes sumažėja smūginis triukšmas.
Elektrinis „Renault 4 E-Tech“ taip pat turi naują dinaminę stabdymo sistemą, kuri sujungia stabdymą ir ESP tame pačiame modulyje. Tai du privalumai: reikia mažiau vietos po variklio dangčiu ir greitesnis automatinės avarinio stabdymo sistemos įjungimas (laikas sutrumpėja perpus).
„Extended Grip“ su „sniego“ ir „visureigio“ režimais
Nuo miesto gatvių iki kalnų viršūnių – elektrinis „Renault 4 E-Tech“ pritaikytas visiems naudojimo būdams, todėl tai tikras automobilis, kuriuo galima važiuoti visur. Tai tikras visur važiuoti tinkantis automobilis. Dėl šios priežasties jį galima įsigyti su pažangiąja „Extended Grip“ sukibimo kontrolės sistema (standartine arba papildoma, priklausomai nuo versijos). Kartu su visoms oro sąlygoms tinkamomis padangomis ir dviem naujais režimais – „sniegas“ ir „visureigis“, kurie pasiekiami per MULTI-SENSE nustatymus.
Abiem režimais naudojama traukos kontrolė, kad automobilis sklandžiai važiuotų ant slidžios dangos. Variklio sukimo momentas reguliuojamas elektroniniu būdu, atsižvelgiant į sukibimą ir ESP grįžtamąjį ryšį. Abiem atvejais traukos kontrolė bus mažiau aktyvi dviem priekiniams ratams.
Priklausomai nuo oro sąlygų, abu režimai reguliuojami pagal toliau nurodytus greičio diapazonus:
- „Sniegas“ – mažesnis sukimo momentas nuo 0 iki 50 km/val.
- „Visureigis“ – didesnis sukimo momentas nuo 0 iki 80 km/val., todėl automobilis išlaiko visišką sukibimą, net jei vienas iš priekinių ratų praslysta.
Aukščiausios kokybės garso ir šilumos komfortas
Siekiant užtikrinti aukščiausios klasės garso komfortą, garso izoliacija pagrįsta tais pačiais aukščiausios klasės standartais kaip ir naujausių „Renault“ elektrinių modelių gamoje.
- Patentuotas išmanusis kokonas yra naujos kartos absorbentas, izoliuojantis bateriją nuo salono. Tai geriausias sprendimas nūdienos rinkoje.
- Variklio pakaboje įrengta dviguba filtravimo sistema, kuri, naudodama įkroviklio svorį, sugeria akustinius variklio virpesius (10 dB sustiprėjimas), taip prisidėdama prie tylos kūrimo salone.
- Visose versijose standartiškai montuojamas akustinis priekinis stiklas.
Be to, šilumos siurblys palaiko šiluminį komfortą keleivių salone, bendradarbiaudamas su 8 kW HVCH (aukštos įtampos aušinimo skysčio šildytuvo) sistema, kad būtų sutaupyta kuo daugiau baterijos energijos. Ši funkcija po užvedimo, kai automobilis yra šaltas, salone greitai pakelia temperatūrą iki komfortiškos. Užprogramavus sistemą, paruošimo funkcija sušildo ir atitirpina saloną ir bateriją prieš įjungiant.
Buvo dedamos didelės pastangos, kad būtų laikomasi aukščiausių pasyviosios saugos standartų – nuo konstrukcijos atsparumo smūgio atveju iki specialiai sukurtos centrinio lopšio konstrukcijos ir sėdynės skersinių, skirtų baterijai apsaugoti. Todėl elektrinis „Renault 4 E-Tech“ puikiai atitinka elektromobilį „Renault 5 E-Tech“. Abiejuose įdiegti aukštesni rinkoje esantys standartai be jokių kompromisų.
Paprastas, išsamus variklių, baterijų ir įkrovimo paketas
Elektrinis „Renault 4 E-Tech“ pasiruošęs važiuoti visur– mieste, užmiestyje ar kalnuose. Tokią laisvę užtikrina baterija, kurią galima įsigyti 40 ir 52 kWh versijų, taip pat su dviejų lygių – 90 arba 110 kW –galios varikliu. Todėl prieš įjungiant į elektros tinklą jis gali nuvažiuoti iki 400 km. Įkrovimas yra veiksmingas, kai naudojamas 80 arba 100 kW nuolatinės srovės lizdas, taip pat paprastas, nes „Mobilize“ siūlo įvairių sprendimų.
Pagrindinis „Renault 4 E-Tech“ elektrinis modelis, pretenduojantis į universalumą, sujungia 52 kWh bateriją ir 110 kW variklį, todėl pagal WLTP gali nuvažiuoti iki 400 km.
52 kWh talpos ličio jonų baterijoje naudojama NMC (nikelio mangano kobalto) technologija, užtikrinanti geriausią energijos tankį dabartinėje rinkoje. Ją sudaro keturi dideli moduliai viename korpuse. Dėl šios supaprastintos architektūros automobilio svoris, palyginti su ZOE, sumažėjo 20 kg. Todėl dabar baterija sveria mažiau nei 300 kg.
Elektrinio „Renault 4 E-Tech“ 110 kW (150 AG / 245 Nm) variklis, tiesiogiai sukurtas elektromobilių „Megane E-Tech“ ir „Scenic E-Tech“ variklio pagrindu, yra toks pat kaip ir elektrinio „Renault 5 E-Tech“. Su šiuo varikliu elektrinis „Renault 4 E-Tech“ nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja greičiau nei per 8,5 sekundės, o nuo 80 iki 120 km/val. – greičiau nei per 7 sekundes. Didžiausias greitis elektroniniu būdu ribojamas iki 150 km/val.
Visos elektrinio „Renault 4 E-Tech“ versijos turi 11 kW kintamosios srovės dvikryptį įkroviklį, kuris suteikia automobiliui dar didesnę judėjimo laisvę, nes juo galima važiuoti į bet kurį Europos miestą.
110 kW/52 kWh konfigūracijos elektrinis „Renault 4 E-Tech“ taip pat turi 100 kW nuolatinės srovės įkroviklį, skirtą prijungti prie greitojo įkrovimo stotelių, ypač greitkeliuose. Įkrovimo laikas yra toks:
- 11 kW kintamoji srovė – nuo 10 iki 100 proc. per 4 val. 30 min.
- 100 kW nuolatinė srovė – nuo 15 iki 80 proc. per 30 min.
Elektrinį „Renault 4 E-Tech“ taip pat galima įsigyti su 90 kW (120 AG / 225 Nm) varikliu ir 40 kWh baterija. Šiuo atveju jis tiekiamas su įmontuotu 80 kW nuolatinės srovės įkrovikliu. Pagal WLTP standartą nuvažiuojamas atstumas viršija 300 km, o įkrovimo laikas yra toks:
- 11 kW kintamoji srovė – nuo 10 iki 100 proc. per 3 val. 30 min.
- 80 kW nuolatinė srovė – nuo 15 iki 80 proc. per 30 min.
Šį asortimentą ypač papildo dvi funkcijos: grįžtamasis šilumos siurblys, naudingas ir vasarą, ir žiemą (žr. 20 psl.), ir aktyvios grotelių žaliuzės (priklausomai nuo šalies) už priekinio buferio.
Elektrinis „Renault 4 E-Tech“ yra antrasis „Renault“ automobilis su naujuoju 11 kW kintamosios srovės dvikrypčiu įkrovikliu. Jame yra V2L (angl. vehicle-to-load) funkcija, skirta 220 V įrenginiui prijungti prie transporto priemonės baterijos, ir V2G (angl. vehicle-to-grid) funkcija, skirta elektros energijai tiekti atgal į tinklą ir sutaupyti iki 50 proc. buitinio įkrovimo išlaidų. Dėl to elektrinis „Renault 4 E-Tech“ tampa energijos ekosistemos dalyviu, ypač naudojant „Mobilize“ teikiamas paslaugas.
Specialus „Mobilize PowerBox Verso“ įkrovimo punktas
Prancūzijoje pagamintas dvikryptis „Mobilize PowerBox Verso“ įkrovimo punktas užtikrina iki 22 kW kintamosios srovės galią. Jis palaiko ryšį su elektriniu „Renault 5 E-Tech“ ir debesimi, kad įkrautų bateriją arba tiektų elektros energiją atgal į tinklą, priklausomai nuo baterijos įkrovos poreikio, buitinių reikalavimų ir energijos rinkos bei viešojo tinklo lengvatų. Neatsiejama kliento kelionės dalimi tapęs „Mobilize PowerBox Verso“ įkrovimo punktas bus parduodama ir finansuojama kartu su elektriniu „Renault 4 E-Tech“ prekybos salonuose, padedant bendrovei „Mobilize Power Solutions“, kuri taip pat jį ir įrengs.
Speciali elektros energijos sutartis
„Renault 4“ Dvikryptė V2G (angl. „vehicle-to-grid“) funkcija turi būti susieta su konkrečia elektros energijos sutartimi, kurią siūlo „Mobilize“. Remiantis technologine partneryste su „The Mobility House“, šia sutartimi užtikrinama žaliosios energijos garantija, o naudotojams suteikiama galimybė pelningai panaudoti į tinklą grąžinamą energiją, automatizuotai valdant dvikryptį įkrovimą. Šios elektros energijos tarifas yra toks pat konkurencingas kaip ir orientacinės rinkos kaina, o vartotojai gauna apmokėjimą už parduotą elektros energiją. Pavyzdžiui, Prancūzijoje uždirbta suma galėtų sudaryti maždaug pusę buitinio įkrovimo sąnaudų.
Paslauga „Mobilize V2G“ bus galima naudotis nuo 2024 m., kai bus pradėtas gaminti elektrinis „Renault 5 E-Tech“, Prancūzijoje ir Vokietijoje, o vėliau ir Jungtinėje Karalystėje.
„My Renault“ – programėlė viskam valdyti
Išmaniojo telefono programėlė „My Renault“ leidžia lengvai nuotoliniu būdu valdyti ir kontroliuoti visas su dvikrypčiu įkrovimu susijusias funkcijas, visada siekiant optimizuoti išlaidas ir išlaikyti reikiamą mobilumo lygį, tiesiog nurodant kito išvykimo laiką ir reikiamą baterijos įkrovimo lygį. Kol transporto priemonė prijungta, ji niekada nenukris žemiau naudotojo nustatytos minimalios saugos ribos.
Dar labiau susieta, interaktyvi ir saugi technologija
Nuo elektrinio „Mégane E-Tech“ pasirodymo „Renault“ nuolat tobulina savo transporto priemonėse įdiegtas technologijas. Tęsiant šį procesą, elektriniame „Renault 4 E-Tech“, žinoma, yra integruota „OpenR Link“ sistema su įdiegtu „Google“. Kartu su „ChatGPT“ tai yra antrasis šios serijos automobilis, kuriame įdiegtas oficialus „Renault“ avataras „Reno“ – naudingas virtualus kelionės palydovas. Dvi visiems prieinamos technologijos, skirtos palengvinti vairavimą elektra. Sauga visada yra svarbiausias rūpestis, o pagalbinės vairavimo priemonės prilygsta aukštesniems rinkos segmentams.
Dvigubas horizontalus ekranas suteikia „Renault 4 E-Tech“ salonui šiuolaikišką išvaizdą.
- Pirmasis priešais vairuotoją esantis ekranas yra 10,1 colio skaitmeninis prietaisų skydelis (pradinio lygio modeliuose – 7 colių), kuriame rodoma visa vairavimo informacija.
- Centrinis multimedijos ekranas visose versijose yra 10 colių. Jame įdiegta „OpenR Link“ sistema su „Google“.
Nuolat atnaujinamos „Google“ programėlės ir paslaugos
Laikui bėgant „OpenR Link“ multimedijos sistema su įdiegtu „Google“ tapo privaloma „Renault“ automobiliuose. Ji teikia elektriniam „Renault 4 E-Tech“ įvairias „Google“ programėles ir paslaugas, o per kelis mėnesius ir metus nuolat atnaujinama. Naudodamiesi „Google Maps“ galite suplanuoti ne tik kelionę, bet ir įkrovimą iki pat kelionės tikslo. Anksčiau reikalaujamas minimalus įkrovos lygis buvo 30 proc., o dabar prireikus jį galima reguliuoti maždaug 10 proc. Dar geriau, kad dabar vairuotojai gali perskaičiuoti maršrutą, negrįždami prie pradinio plano, jei nusprendžia pakeisti savo kelionę. Elektromobilio maršruto planuotojas dabar gali įjungti išankstinį baterijos kondicionavimą, kai transporto priemonė artėja prie įkrovimo punkto, ir pašildyti bateriją iki optimalios įkrovimo temperatūros.
Centriniame multimedijos ekrane rodoma svarbiausia informacija, pavyzdžiui, kiek laiko reikia laukti įkrovimo punkte, kokia yra galia ir koks yra baterijos įkrovos procentas atvykus.
Dar platesnis programėlių pasirinkimas
Elektrinis „Renault 5 E-Tech“ jau gali pasigirti plačiu pritaikymo spektru, o elektromobilio „Renault 4 E-Tech“ šis sąrašas dar ilgesnis. Galite klausytis muzikos, sekti sportą ir naujienas arba pramogauti, kol automobilis įkraunamas arba stovi. Į „Google Play“ įtraukta „Amazon Music“, „Waze“, „SongPop for Renault“, „L’Équipe for Renault“ ir „Vivaldi“ keliomis naujomis programėlėmis, įskaitant „Canal+“, „Nextory“ ir „Radio France“.
Elektrinio „Renault 4 E-Tech“ pristatymas taip pat žymi išskirtinės partnerystės su „Radio France“ pradžią. „Renault“ bus pirmasis transporto priemonių gamintojas, pristatantis naująją „Radio France“ programėlę, kurią galima rasti „Google Play“ su įdiegtu „Google“.
Ši partnerystė yra dalis „Renault“ strategijos, kuria siekiama užtikrinti aukštos kokybės turinį ir geresnę naudotojų patirtį. Bendradarbiaudama „Radio France“ – pirmaujanti Prancūzijos radijo grupė – teiks specialiai „Renault“ skirtą programėlę, skirtą kelionėms automobiliu. Vaikams ir suaugusiesiems skirtame turinyje pagrindiniai dalykai bus muzika, naujienos ir kultūra. Ją bus galima tiesiogiai pasiekti iš „Renault“ automobilių.
Oficialus „Renault“ avataras „Reno“ – jūsų kasdienis palydovas
Pirmą kartą pasirodęs elektriniame „Renault 5 E-Tech“, „Reno“ yra virtualus kelionių palydovas, kuris taip pat yra ir elektromobilyje „Renault 4 E-Tech“. Tikrą asmenybę turintis avataras „Reno“ padeda „Renault“ klientams ir bendrauja su jais per visą naudojimo laiką automobilyje ir už jo ribų.
Oficialus „Renault“ avataras „Reno“, kuris yra humanizuotos technologijos pavyzdys, padeda naudotojams susipažinti su automobiliu ir jo funkcijomis. Tarsi virtualus antrasis pilotas, turintis profesionalių žinių, jis gali valdyti daugelį transporto priemonės funkcijų, susijusių su vairavimu ir įkrovimu. Jis reaguoja į vairuotojo balsą, bet gali būti ir iniciatyvus – pasikeitus važiavimo sąlygoms pasiūlyti naujus nustatymus (pavyzdžiui, reikiamu metu iš sportinio režimo perjungti į ekonominį režimą arba nustatyti automatinį oro kondicionavimo režimą, jei kyla pavojus, kad langai aprasos.
„Reno“ yra elektromobilių specialistas, galintis atsakyti į įvairiausius klausimus ir imtis praktinių veiksmų. Pavyzdžiui, galite pasakyti: „Ei, Reno, suplanuok įkrovimą rytoj 8 val. ryto“ arba paklausti „Ei, Reno, kaip galėčiau padidinti savo automobilio nuvažiuojamą atstumą?“. Kad kasdienis gyvenimas būtų lengvesnis, „Reno“ taip pat užprogramuotas atsakyti į 200 dažniausiai klientų užduodamų klausimų, pavyzdžiui, „Ei, Reno, kaip nustatyti „Bluetooth“ ryšį?“ arba „Ei, Reno, kaip pakeisti ratą?“). Galiausiai „Reno“ turi elektriniam „Renault 4 E-Tech“ būdingą funkciją – įjungus variklį galima iš dalies arba visiškai atidaryti ir uždaryti audeklinį stogą.
Pagaliau integravus dirbtinio intelekto programėlę „Chat GPT“, oficialus „Renault“ avataras „Reno“ taip pat gali pateikti lengvai suprantamus atsakymus į daugelį bendro pobūdžio klausimų.
Už automobilio ribų „Reno“ taip pat galima naudotis išmaniojo telefono programėlėje „My Renault“. Naudotojams daugiau sužinoti apie visas pagrindines automobilio funkcijas padės vaizdo pamokų ciklas. Toliau puoselėjant kliento ir prekių ženklo ryšį, „Reno“ linksmai veikia kaip elektrinio „Renault 5 E-Tech“ ambasadorius.
Ypatingas dėmesys taip pat buvo skiriamas elektrinio „Renault 4 E-Tech“ salono garso aplinkos kokybei, įrangai ir funkcijoms prilygstant aukštesniems rinkos segmentams. Priklausomai nuo versijos, jis tiekiamas su aukščiausios klasės „Harman Kardon 410W“ sistema, kuri jau yra elektromobilyje „Scenic E-Tech“. Joje yra ne mažiau kaip 9 garsiakalbiai (2 priekiniai aukštų dažnių, 2 priekiniai žemų dažnių, 2 galiniai aukštų dažnių, 2 galiniai žemų dažnių ir 1 žemų dažnių garsiakalbis bagažinėje), todėl ji teikia svaiginančią klausymo patirtį, kurią sustiprina galimybė rinktis iš penkių klausymo režimų („Studio“, „Podcast“, „Concert“, „Immersion“ ir „Club“), sukurtų bendradarbiaujant su Jean-Michel Jarre.
Atkreipkite dėmesį, kad, naudojant „Harman Kardon“ sistemą, įkrovimo kabeliui skirtą vietą bagažinėje užima žemų dažnių garsiakalbis. Šiuo atveju bagažinės šone yra įrengtas laikymo krepšys.
Prijungtos techninės priežiūros era
„Austral“ ir „Espace“ pradėta teikti paslauga, pagrįsta iš automobilio surinktais duomenimis – tai prijungtųjų transporto priemonių techninė priežiūra. Nebereikia rūpintis, kada reikės atlikti kitą techninę priežiūrą ir ar jau laikas keisti stabdžių trinkeles.
- Transporto priemonių techninė priežiūra: „Renault“ gali įspėti klientus, jei reikia paankstinti techninę priežiūrą, atsižvelgiant į ridą.
- Įspėjimai: automobilis siunčia bet kokius įspėjimus „Renault“, kuri, atsižvelgdama į situacijos skubumą, susisiekia su klientu SMS žinute arba el. paštu. Gavę pranešimą, klientai gali kreiptis į pasirinktą prekybos atstovą.
- Dėvėjimosi prevencija: naudodami algoritmus ir jau surinktus duomenis, „Renault“ prekybos atstovai gali įspėti klientą, kol dalys, pvz., padangos ir stabdžiai, per daug nesusidėvėjo.
Pagalbos vairuotojui priemonės, tinkamos aukštesniems rinkos segmentams
Elektrinis „Renault 4 E-Tech“ prilygsta aukštesniems rinkos segmentams ne tik pagal pagalbos vairuotojui sistemas (ADAS), bet ir pagal saugą bei automobilio statymą. Kaip ir elektromobilyje „Renault 5 E-Tech“, jame yra įspėjimo apie vairuotojo dėmesį sistema, galinis automatinis avarinis stabdymas, taip pat priekiniai ir galiniai jutikliai su avarinio eismo juostos išlaikymo funkcija, galiniai jutikliai su avarinio eismo juostos išlaikymo funkcija ir įspėjimo apie saugų keleivių išlipimą funkcija. Šios pagalbos vairuotojui priemonės B segmente yra retai sutinkamos ir netgi viršija naujojo II-ojo Bendrosios saugos reglamento reikalavimus. Taip pat abiejose automobilio pusėse yra įspėjimas apie saugų keleivių išlipimą, skirtas priekiniams ir galiniams keleiviams.
Atkreipkite dėmesį į funkciją, esančią kairėje vairo pusėje – „My Safety Switch“, kuri leidžia vairuotojui vienu metu vienu mygtuko paspaudimu suaktyvinti ne mažiau kaip penkių aktyviosios pagalbos vairuotojui sistemų (ADAS) pageidaujamus nustatymus. Šie asmeniniai pasirinkimai atliekami per nustatymus multimedijos ekrane.
Kelyje tai antro lygio aktyvioji pagalbos vairuotojui sistema, jungianti išmaniąją adaptyviąją pastovaus greičio palaikymo funkciją su „Stop & Go“ bei pagalbine eismo juostos nustatymo sistema. Be to, siekiant pagerinti transporto priemonės ir joje esančių asmenų saugą po pirminio smūgio, automatinio stabdymo po susidūrimo sistema automatiškai užblokuoja transporto priemonės stabdžius susidūrimo atveju. Taip siekiama sumažinti bet kokio antrinio susidūrimo ir galimo tolesnio smūgio pasekmes. Ilgą pagalbos vairuotojui priemonių sąrašą papildo „Safety Score“ ir „Safety Coach“.
„Safety Score“ ir „Safety Coach“ – asmeniniai patarimai ir rekomendacijos atsakingesniam vairavimui
2023 m. pradėjusi įgyvendinti programą „Human First“, „Renault“ dar kartą įrodė, kad yra pasiryžusi gerinti vairuotojų, keleivių ir kitų eismo dalyvių saugą visame pasaulyje per įvairias technologines naujoves. Siekiant padėti vairuotojams ir sumažinti nelaimingų atsitikimų riziką, elektriniame „Renault 5 E-Tech“ įrengtos dvi saugos priemonės, vadinamos „Safety Score“ („saugos balu“) ir „Safety Coach“ („saugos instruktoriumi“).
„Safety Score“ įvertina jūsų vairavimo stilių, analizuodama duomenis apie greitį, eismo juostos laikymąsi ir atstumo išlaikymą kelionių metu. Kiekvienos kelionės pabaigoje ji rodo balus nuo 0 iki 100 ir asmeninius patarimus, kaip saugiai pagerinti vairavimo stilių.
„Safety Coach“, laimėjusi 2024 m. Kelių eismo saugumo inovacijų apdovanojimą, fiksuoja pagrindines eismo įvykių priežastis, pavyzdžiui, per didelį ar netinkamą greitį arba vairuotojo išsiblaškymą. Naudodama transporto priemonės jutiklius, ji realiuoju laiku įvertina vairuotojo patiriamą riziką, visų pirma atsižvelgdama į greitį, atstumo išlaikymą, eismo juostos išlaikymą ir eismo juostos pakeitimą.
Elektrinis „Renault 4 E-Tech“ bus gaminamas Mobeže, „ElectriCity“ komplekse, kartu su tokiomis transporto priemonėmis, kaip „Renault Kangoo“. Jame panaudotos jau padarytos investicijos į „Kangoo“ gamybą, taip pat įdiegtos kelios naujovės, pavyzdžiui, „JetPrint“ dažymo robotas, skirtas dvispalviam dažymui. Elektrinis „Renault 4 E-Tech“, kuriam suteiktas „Origine France Garantie“ ženklas, taip pat įkūnija „Renault“ grupės ir „Renault“ prekių ženklo įsipareigojimus dėl tvarumo. Jis atveria kelią judumui, kuris labiau tausoja aplinką, gamtinius išteklius ir klimatą.
Mobežo gamykloje „Kangoo“ gaminamas jau daugiau kaip 25 metus. Parduota daugiau kaip keturi milijonai vienetų, įskaitant daugiau kaip 100 000 elektrinių versijų. Elektrinis „Renault 4 E-Tech“ ne tik atkuria ryšį su lengvaisiais automobiliais (anksčiau buvo gaminami „Renault 12“, „Renault Fuego“, „Renault 17“, „Renault 21 Nevada“ ir „Renault 19“), bet ir rašo naują puslapį elektromobilių ir jų buvimo vietinėje rinkoje istorijoje.
Gamykla, gaminanti elektrinį „Renault 4 E-Tech“, pasinaudoja 450 mln. eurų, investuotų į „Kangoo“ 2021 m. Ir šiuo atveju „Renault“ grupė aktyviai siekia masto ekonomijos, kad elektrinės transporto priemonės taptų labiau įperkamos. Todėl elektrinis „Renault 4 E-Tech“ bus gaminamas kartu su „Renault Kangoo“, „Nissan NV250“ ir „Mercedes Citan“. Gaminant elektrinį „Renault 4 E-Tech“, taip pat buvo naudojami specialūs ištekliai, kurie sudarė tik trečdalį „Kangoo“ skirtų investicijų. Šiuos išteklius sudaro
- Specialios šoninių durų ir bagažinės kėbulo surinkimo salelės.
- Specialus „Plein Sud“ atsidarančio audeklinio stogo įrengimas.
- Nauji atidarymo skydų ir kėbulo šonų įrankiai.
- „JetPrint“ dažymo robotas (žr. toliau).
Be to, elektromobilis „Renault 4 E-Tech“ turi 1 200 dalių – dviem trečdaliais mažiau nei „Kangoo“. Taip sutaupoma surinkimo laiko ir sumažinamos sąnaudos. Galiausiai, elektrinio „Renault 4 E-Tech“ gamyba yra „ElectriCity“ įdarbinimo plano dalis. 2023 m. pabaigoje buvo įdarbinta 200 nuolatinių darbuotojų, kurie gamykloje dirbs su dabartiniu transporto priemonių asortimentu ir ateityje gamins elektrinį „Renault 4 E-Tech“.
Viskas 300 km atstumu nuo „ElectriCity“
- Automobilis surenkamas mūsų „Ampere“ gamykloje Mobeže.
- Variklis gaminamas „Ampere“ Kleone.
- Baterijos blokas gaminamas „Ampere“ gamykloje Ruitz.
- Nuo 2025 m. kovo mėn., bendradarbiaujant su AESC, baterijos bus gaminamos didžiojoje gamykloje Due.
- Net 75 proc. mūsų tiekėjų yra mažesniu nei 300 km atstumu nuo „Ampere ElectriCity“ komplekso (Duė, Mobežas, Ruitz).
Be kita ko, dėl šios vietos elektriniam „Renault 4 E-Tech“ duoda naudos oficialus ženklas „Origine France Garantie“.
Revoliucinis dviejų atspalvių dažymo procesas
Su elektriniu „Renault 4 E-Tech“ Mobežo gamykloje įdiegta svarbi naujovė – dažymo robotas „JetPrint“, pirmą kartą naudojamas „Renault“ grupės gamyklose. Roboto ranka juda išilgai transporto priemonės, todėl per trumpą laiką galima nudažyti kėbulą dviem spalvomis. Tam reikia mažiau energijos, mažiau dažų ir nereikia maskuojamosios plastikinės plėvelės.
Dirbdamas milimetriniu tikslumu, robotas dažo tik ten, kur reikia, be plastikinės apsaugos. Dėl to nebereikia du kartus važiuoti per tą patį ruožą ir dažyti dviem spalvomis arba du kartus džiovinti dažus krosnyje. Prieš užtepant viršutinį sluoksnį proceso pabaigoje, automobilis pabuvoja krosnyje tik vieną kartą. Dėl to robotas pagerina kokybę ir taupo laiką.
Apskaičiuota, kad naudojant dažymo procesą „JetPrint“ per metus sutaupoma aštuonios tonos plastiko ir dvylika tonų dažų. Šiuos skaičius reikėtų pridėti prie sutaupytos 331 tonos CO2 per metus: 281 toną prie energijos suvartojimo ir 50 toną prie dažų ir plėvelės.
Elektromobilyje „Renault 4 E-Tech“ naudojami elektriniam „Renault 5 E-Tech“ taikyti tvarumo sprendimai. Nors elektrinis „Renault 4 E-Tech“ yra to paties lygio, tačiau vidutiniškai 100 kg sunkesnis, jo bendras perdirbamumo rodiklis yra 88,6 proc. (1). Pasitelkus „Renault“ grupės patronuojamosios įmonė „The Future is NEUTRAL“, kuri specializuojasi žiedinės ekonomikos srityje, patirtį, elektriniam „Renault 4 E-Tech“ taip pat naudojama 26,4 proc. žiedinės ekonomikos medžiagų(2), įskaitant 19,2 proc. perdirbtų medžiagų pagal ISO 14021, pavyzdžiui, metalą, stiklą ir 41 kg perdirbtų polimerų (19,4 proc. perdirbto plastiko pagal ISO 14021), kurių galima rasti, pavyzdžiui, po durimis, stogo audinyje, taip pat salono ir bagažinės kilimėliuose. Pagaliau „Techno“ ir „Iconic“ apdailos lygių sėdynių audinys yra pagamintas iš iki 100 proc. perdirbto plastikinių butelių pluošto(3).
- Pagal Direktyvą 2005/64/EB.
- Įskaitant perdirbtas medžiagas pagal ISO 14021 standartą, taip pat gamybos atliekas ar laužą, kuris vėl įtraukiamas į gamybos procesus toje pačioje pramoninėje teritorijoje.
- Visi duomenys yra preliminarūs ir gali būti patvirtinti po transporto priemonės sertifikavimo.
Remontuojamos baterijos su mažesniu anglies dioksido pėdsaku
- 1 etapas: tikslas iki 2025 m. sumažinti 20 proc., palyginti su 2020 m.
- 2 etapas: tikslas iki 2030 m. sumažinti 35 proc., palyginti su 2020 m.
Elektrinis variklis be retųjų žemių metalų
Elektrinio „Renault 4 E-Tech“ variklis yra kompaktiškesnis nei elektromobilių „Mégane E-Tech“ ir „Scenic E-Tech“, kurių pagrindu jis sukurtas. Jis išlieka ištikimas „Renault“ pasirinktai sinchroninei technologijai su faziniu rotoriumi. Kadangi variklyje nėra nuolatinių magnetų, jame nenaudojami retieji žemės metalai, taip sumažinant poveikį aplinkai.
Ilgis: 4,14 m
Plotis: 1,80 m
Aukštis: 1,57 m
Važiuoklės bazė: 2,62 m
Priekinė iškyša: 766 mm
Galinė iškyša: 753 mm
Prošvaisa: 181 mm
Svoris: nuo 1.410 kg
Bagažinės talpa: 420 litrų
Krovimo aukštis: 607 mm
Vilkimo galia: 750 kg
„Comfort range“ versija
110 kW galios sinchroninis elektros variklis su faziniu rotoriumi (150 AG / 245 Nm)
52 kWh ličio jonų baterija (WLTP atstumas iki 400 km WLTP)
„Urban range“ versija
90 kW galios sinchroninis elektros variklis su faziniu rotoriumi (120 AG / 225 Nm)
40 kWh ličio jonų baterija (WLTP atstumas didesnis nei 300 km WLTP)
- 11 kW kintamosios srovės dvikryptis 90 ir 110 kW varikliams
- 80 kW nuolatinės srovės 90 kW varikliui
- 100 kW nuolatinės srovės 110 kW varikliui
Veikimo efektyvumas (110 kW variklio ir 52 kWh baterijos versija)
- 0-100 km/val. / < 8,5 sek.
- 80-120 km/val. / < 7 sek.
- Didžiausias greitis 150 km/val.