Rugsėjį „Honda“ Vilniuje atliko ekonomiško važiavimo testą. Jo metu hibridinis „Honda Civic“ 100 kilometrų mieste nuvažiavo sunaudojęs vos 2.8 l degalų. 

Bandyme dalyvavo 8 transporto srities žurnalistai bei automobilių entuziastai. Jie buvo padalinti į dvi komandas po 4 vairuotojus – taip siekiama, kad važiavimo rezultatai atspindėtų objektyvų kuro sąnaudų vidurkį, o vieno vairuotojo įpročiai neiškreiptų bendrų rezultatų. 

Pirmoji komanda mieste įveikė 149 kilometrus, o vidutinės 100 km sąnaudos siekė vos 2.8 litro degalų. Kitos komandos rezultatas – 2.9 l/100 km (įveiktas 151 kilometras). Oficialiais gamintojo duomenimis, „Honda Civic“ vidutinės kuro sąnaudos yra 4.1 l/100 km. 

Automobilių bandymams nebuvo numatytas specialus ekonominis maršrutas – vairuotojai galėjo laisvai važiuoti Vilniaus gatvėmis. Vienintelė sąlyga – neišvažiuoti iš miesto. Bandymams specialiai pasirinktas rugsėjo mėnuo, kai Vilniaus gatvėse eismas intensyvesnis. 

Bandymų metu nebuvo siekta dirbtinai sumažinti kuro sąnaudas išjungiant oro kondicionierių ar imantis kitų papildomų ekonomiškų priemonių. 

Ekonomiškumo testą organizavo automobilių žurnalistas bei Lietuvos žurnalistų autoklubo valdybos narys Vitoldas Milius. Bandymuose dalyvavo žurnalistai Žilvinas Pekarskas, Dainius Leonavičius, Justas Lengvinas bei Aidas Bubinas, vairavimo mokytojas Artūras Pakėnas ir operos solistas Kęstutis Alčauskis. 

„Važiavimas mieste, kur intensyvus eismas, sustojimai prie šviesoforų, eismo spūstys – puiki terpė atskleisti hibridinių automobilių ekonomiškumo savybes. Tokios mažos kuro sąnaudos neturėtų stebinti net turint galvoje, jog „Honda Civic“ yra talpus, sportiškas vidutinio dydžio automobilis“, – pasakojo Vitoldas Milius.

Hibridinę „Honda Civic“ pavarą sudaro 2.0 litro darbo tūrio benzininis ir 184 AG elektrinis variklis. Pilnai hibridinė pavara, kai automobilio ratus suka elektrinis variklis, o benzininė jėgainė naudojama kaip elektros generatorius, suteikia šiam automobiliui dinamišką charakterį – iki 100 km/h „Civic“ įsibėgėja per 7.9 sekundės.

„Elektrinė pavara leidžia akimirksniu perduoti galią vos paspaudus akceleratoriaus pedalą. Tai pastebi net vairuotojai, persėdę iš galingesnių benzininių automobilių, kuriuose reikia sulaukti, kol variklis ar turbina „įsisuks“. Greita reakcija svarbi ne tik „sprintams“ nuo šviesoforo. Ji itin praverčia lenkiant ar įvažiuojant į žiedines sankryžas“, – teigė V. Milius.

„Honda“ yra viena iš hibridinės pavaros technologijos pradininkių pasaulyje. Pirmasis hibridinis „Honda“ modelis pasaulį išvydo dar 1999 metais. Visi „Honda“ Lietuvoje parduodami modeliai turi pilnai hibridinę arba elektrinę pavarą.