Geležinis užpakalis: lietuvis per 20 parų motociklu įveikė 32.700 kilometrų ir pagerino Lietuvos rekordą

Keliautojas Aidas Bubinas „Honda VFR1200X Crosstourer“ motociklu per 20 parų įveikė 32.700 kilometrų ir pasiekė naują šalies rekordą, kurį registravo Lietuvos išskirtinių pasiekimų tarnyba. Lietuvis taip pat pasiekė geriausią mūsų šalies motociklininkams priklausantį pasaulinės „Geležinio užpakalio“ asociacijos rezultatą.

1984 metais JAV įkurta „Geležinio užpakalio“ (ang. Iron Butt) asociacija vienija ilgų kelionių motociklais gerbėjus. Jei per parą įveikiama 1000 mylių (1609 kilometrus), šis pasiekimas fiksuojamas kaip „geležinis užpakalis“. Siekiant rezultato pripažinimo, kelionę privaloma sekti GPS prietaisais ir viešinti prietaisų rodmenis. 

Aidas Bubinas per 20 parų įveikė kiek daugiau nei 20 tūkst. mylių – taigi, užfiksavo dvidešimties „geležinių užpakalių“ pasiekimą. Aido kelionė buvo registruojama net trimis skirtingais navigacijos prietaisais.

A. Bubino kelionė iš Lietuvos prasidėjo link šiauriausio Europos taško Nordkape. Maršrutas driekėsi Europos žemyno kontūrais. Per 20 parų buvo aplankytos 14 šalių – nuo Norvegijos iki Portugalijos. 

„Siekiant geležinio užpakalio rezultato tikslaus visos kelionės maršruto neplanuoji, mat kasdien reikia įveikti apie 1600 kilometrų. Jis tikslinamas dieną dvi į priekį, atsižvelgiant į oro ar eismo sąlygas“, – pasakojo A. Bubinas.

Tai ne pirma A. Bubino „geležinė“ ekspedicija. 2013 metais keliautojas motociklu yra nuvažiavęs iš Lisabonos į Vladivostoką, 2016 metais „vienu prisėdimu“ iš Nordkapo nuvažiavęs į Tarifą. Anksčiau šiemet lietuvis jau įveikė dvi „geležinio užpakalio“ distancijas: 1000 mylių per 24 valandas įveikė su 125cc motociklu bei „sertfikavo“ žmonos užpakalį 2130 km kelionėje į Berlyną ir atgal.

Į keliones Aidas leidžiasi „Honda VFR1200X Crosstourer“ motociklu su automatine pavarų dėže. Šį motociklą jis vairuoja ne tik ekspedicijose, bet ir kiekvieną dieną. Aido teigimu, važiuojant su „Honda“ nekyla klausimų dėl pasitikėjimo motociklu.

„Kaip parodė šių metų patirtis, „geležinį užpakalį“ galima pasiekti net su 125cc „technika“. Bet važiuojant ilgesnėse kelionėse itin padeda motocikle įdiegtos šildomos vairo rankenos. Labai svarbūs geri šviesos prietaisai, nes važiuojama ir naktį bei esant blogam orui. Būtinos geros padangos, elektros jungtys krauti mobiliesiems įrenginiams“, – teigė A. Bubinas.Operatoriumi „dienos darbe“ dirbantis keliautojas ne vienerius metus renka paramą Ukrainai. Jo įkurta viešoji įstaiga „Kelio knyga“ už surinktas lėšas įsigyja ir į frontą siunčia visureigius, pirmosios pagalbos reikmenis, apsaugos nuo bepiločių orlaivių įrangą, gyvūnų maistą beglobiams gyvūnams. Organizacija neturi vadovų, darbuotojų ar administratorių – 100% lėšų skiriamos paramai. Apie „Kelio knygos“ veiklą ir paramos būdus daugiau sužinosite interneto svetainėje. Prisidėti prie „Kelio knygos“ paramos Ukrainai galima „Contribee“ platformoje.