Nissan Qashqai – teisingas gamintojo pasirinkimas

Pasirodžius Qashqai modeliui, iš “Nissan” kompanijos daržinės tarsi papūtė gaivus naujoviškumo vėjo gūsis. Šis automobilis tapo ne tik puikiai perkamas, bet, kaip parodė mūsų ilgalaikis testas, yra gana patvarus ir praktiškas.

Šalia “Auto Bild” redakcijos galima pamatyti įvairiausių automobilių, pavyzdžiui, pačių naujausių BMW ar sportinių Audi. Vis dėlto daugumą naujų automobilių pirkėjų labiau domina pigesni ir praktiškesni automobiliai. Vienas tokių – Nissan Qashqai.


Šis japoniškas SUV Europoje debiutavo 2007 m. pabaigoje ir vos spėjęs pasirodyti buvo pavadintas praktiškumo karaliumi. Visi redakcijos darbuotojai buvo juo sužavėti. Šio ilgalaikio testo dalyvio populiarumui nepakenkė net nestandartinis pavadinimas “miesto klajoklis”. Qashqai vardas pasiskolintas iš klajoklių genties, gyvenančios Pietų Irano dykumoje. Pasirinkusi šį pavadinimą “Nissan” kompanija, matyt, norėjo pasakyti, kad Qashqai tinka važiuoti įvairiausioms sąlygomis, įskaitant ir nesudėtingą bekelę. Aišku, tai didelis privalumas. Tačiau perkantiems šį kompaktinį SUV už važiavimą bekele kur kas svarbesnės kitos šio modelio savybės: tinkamumas kasdienei eksploatacijai ir funkcionalumas. Be to, nedera pamiršti ir šiuolaikiško dizaino, kuris automobilį padaro visai nepanašų į griozdišką dėžutę. Reikia pripažinti, kad Qashqai – išties įdomus modelis.

Perkamiausias koncerno modelis

Mūsų “maratono” dalyvio vidaus matmenys labai panašūs į įprastų kompaktinių automobilių. Skirtumas tik tas, kad Nissane aukščiau sėdima. Ar matomumas yra geras į visas puses? Deja, ne. Kelią prieš save matome lyg ant delno, o pro galinį stiklą jis ribotas. Tačiau pirkėjams tai nėra didelis trūkumas, nes Qashqai jau treti metai geriausiai perkamas Nissan modelis.

Pirmieji įrašai ilgalaikio testo dienoraštyje vien tik teigiami. Gerai atsiliepta ir apie pakankamai ekonomišką benzininį variklį, ir apie erdvų saloną – jis patogus, paprastas ir išsiskiria geros kokybės apdailos medžiagomis. Vidutinės šio miesto klajoklio degalų sąnaudos testuojant siekė 10,5 l/100 km. Jei turėsime galvoje tą faktą, kad Qashqai automobiliu dažnai buvo tiesiog “skraidoma” Vokietijos greitkeliuose, galime drąsiai tvirtinti, kad tai dar ir ekonomiška mašina. Vairuotojai atkreipė dėmesį, kad aukštesnė sėdėsena prie vairo ir komfortiškai suderinta pakaba – tai didžiuliai šio SUV privalumai. O kokie trūkumai? Didžiausias jų, pasak redaktorių, įkyrus signalas, kuris įsijungdavo pasitaikius bent mažiausiai progai, pavyzdžiui, jei neuždarytos durelės, neprisegti saugos diržai. Suprantama, visa tai mūsų patogumui ir saugumui, bet joks kitas iki šiol testuotas modelis taip nevargino ausų būgnelių kaip šis Nissan. Dienoraštis tai patvirtino: “Tas įkyrus cypimas erzina. Labai, labai!”

Nervina bagažinės dangtis

Nuo tokių varginančių akustinių pojūčių tegalima apsisaugoti tik labai atidžiai perskaičius durelių atidarymo be raktelio sistemos instrukciją. Manote, kad tai paprasta? Nieko panašaus. Ponams iš “Nissan” kompanijos instrukciją tikrai reikėtų supaprastinti. Priekaištauti galima ir dėl bagažinės uždarymo durelių, kurios pakyla daugiausiai tik iki 1,76 m aukščio. Dėl to vargšai redaktoriai pasipuošė nesuskaičiuojama gausybe guzų. “Tai tiesiog baisu, – guodėsi redakcijos fotografas. – Daug kartų atsitrenkiau į dangtį arba į išsikišusią jo rankenėlę”. Jei tai nutiktų dvimetriniams žmonėms, tikrai nebūtų nieko nuostabaus, tačiau šiuo atveju – tai nenormalu. Nepaisant to, pastabų sąrašas ilgalaikio testo dienoraštyje gana trumpas. Tai nelabai efektyvus priekinių sėdynių šildymas, greitai važiuojant nervina per garsus vėjo švilpimas, sėdynių tvirtinimo “Isofix” laikikliai įtaisyti nepatogioje vietoje, per giliai paslėptas alyvos papildymo kamštis. Tačiau laikui bėgant prie šių nedidelių trūkumų galima priprasti, tad jie neturėjo jokios įtakos galutiniam šio modelio gedimų įvertinimui.

Iki idealo šiek tiek pritrūko

Laikas aptarti Qashqai patvarumą. Paaiškėjo, kad Nissan SUV pasirodė esąs beveik negendantis automobilis. Tačiau iki legendinio Nissan Sunny modelio jam dar šio to trūksta. Tikrai verta pagirti itin gerą surinkimo kokybę. Pavyzdžiui, jei kalbėtume apie stiklinį panoraminį stogą, jis viso ilgalaikio testo metu nė karto nesugirgždėjo. Nebuvo ir jokių sandarumo problemų. Kaip jau buvo įsitikinta testuojant daugelį kitų modelių, būtent to jų stoglangiams kaip tik ir trūkdavo. Qashqai turi ne patį patvariausią plastikinį vairuotojo durelių spynos dangtelį. Pirmą kartą jis nukrito nuvažiavus 47 654 km, po to pamestas buvo dar tris kartus. Odometrui pasiekus 79 856 km, buvo pakeista visa vairuotojo durelių rankenėlė. Kartu servisas sumontavo ir naujus galinius amortizatorius, nes vienas jų visai išklibo. Nuvažiavus dar 10 tūkst. km, stipriai sumažėjo priekinių stabdžių efektyvumas. Priežastis – nedidelis stabdžių skysčio nutekėjimas dėl nesandarios tarpinės dešinėje pusėje. Bet tai – nieko rimto. Kartu buvo pakeisti ir stabdžių diskai.

Tad nenuostabu, kad ilgalaikio testo dienoraštyje buvo parašyta tokia išvada: patvarumo požiūriu Qashqai gal ir galėjo pasirodyti geriau, tačiau visi gedimai buvo neesminiai. Šiuos smulkius rūpesčius užgožė didelis važiavimo komfortas ir puikus funkcionalumas. Redaktorių nuomone, sukūręs Qashqai, japonų gamintojas pasuko teisingu keliu.

Išvada

Pastaraisiais metais “Nissan” kompanija pirkėjų tarsi niekuo ir nestebino. Primera gamyba nutraukta dėl mažos paklausos, o Tiida modelis (Almera įpėdinis) taip ir nesulaukė didelio susidomėjimo. Todėl labai džiugu, kad daugiau kaip prieš dvejus metus pasirodęs Qashqai tapo toks populiarus. Kompakto, SUV ir universalo derinys buvo tarsi taiklus šūvis į dešimtuką. Qashqai išsiskiria savo komfortiškumu ir pasižymi palyginti neblogu kokybės ir kainos santykiu. O tai svarbiausia. Nors po ilgalaikio testo šis automobilis teužėmė tik 24 vietą, daugelis jį bandžiusių kolegų įsitikinę, kad Qashqai vertas geresnio įvertinimo. Nissan per visą ištvermės išbandymo distanciją nė karto nebuvo nei iš šio, nei iš to sustojęs kelyje, jį ištikdavo tik smulkios problemos. Matyt, pagaminęs keletą nelabai vykusių modelių japonų koncernas pasimokė iš klaidų ir padarė tinkamas išvadas.

Puikūs matavimo rezultatai ir… korozija

Kaip ir visi redakcijos testuojami automobiliai, taip ir 100 tūkst. km įveikęs Qashqai prieš galutinį išardymą atsidūrė ant specialaus stendo, skirto variklio galiai, išmetamųjų dujų kiekiui ir kitiems parametrams matuoti. Variklio galios rezultatas buvo 141,8 AG – tai geriau, nei deklaruoja gamintojas (140 AG). Dinamika tai pat geresnė: įsibėgėjimas iki 100 km/h – per 9,7 s. Tai beveik sekunde greičiau, nei nurodo gamintojas (10,6 s). Reikėtų pagirti ir gerą stabdžių sistemos darbą: net nuvažiavęs 100 tūkst. km, Qashqai nuo 100 iki 0 km/h sustojo po 37 m. Degalų sąnaudos panašios į gamyklinius duomenis: testo metu vidutiniškai buvo sudeginama 9,5 l/100 km. Trumpiau tariant – viskas tiesiog puiku. Tačiau išardžius automobilį, gerą ekspertų nuotaiką šiek tiek apkartino aptikti pirmieji korozijos židiniai. Rūdys (kai kur net labai daug) buvo ant elektros įrangos sujungimų, pakabos detalių ir įvairių metalinių apsaugų. Vadinasi, japonai nelabai rūpinosi antikoroziniu sluoksniu. Dėmesį patraukė ir labai susidėvėjęs vairo svirties galas – šią detalę jau atėjo metas keisti. Kondicionieriaus kompresorius dar galėjo kurį laiką dirbti, tačiau testo pabaigoje iš jo pradėjo sklisti pavojingi garsai, bylojantys apie gedimą. Išardyto variklio būklė buvo gera: ir cilindrų, ir stūmoklių parametrai atitiko numatytas normas. Be to, endoskopu patikrinus uždaras erdves, jose rūdžių nerasta. Deja, to negalima pasakyti apie smarkiai surūdijusias išorines kėbulo dalis…

Tai pastebėjome

Endoskopu patikrinus uždaras ertmes, nerasta net mažiausio korozijos židinio. Gaila, kad visas kėbulas nebuvo taip gerai apsaugotas nuo rūdžių


Šią vairo svirtį belieka tik išmesti. Ją būtina nedelsiant keisti. Firminiame servise tokia paslauga kainuoja apie 600 litų

Rūdys matomos ant daugelio pakabos detalių – šią problemą būtina kuo greičiau pašalinti


Akumuliatorius ir variklio valdymo kompiuteris pritvirtinti prie bendro laikiklio, ant kurio matoma nemažai korozijos požymių


Iš kondicionieriaus kompresoriaus sklindantys garsai įspėja apie rimtą gedimą. Deja, firminiame servise jį pakeisti kainuoja apie 3 tūkst. litų


Taip „Nissan“ sako apie…

…galinius amortizatorius:

tyrimas parodė, kad viena tiekėjo pristatytų amortizatorių partija turėjo gamyklinį trūkumą – blogai užsandarintas gumines įvores. Dėl to galėjo atsilaisvinti galinių amortizatorių tvirtinimas ir pablogėti automobilio valdymas. Šis trūkumas jau pašalintas ir šiuo metu parduodamuose automobiliuose to neturėtų būti.

…kėbulo ir pakabos detalių koroziją:

iš savo klientų negavome jokių signalų, kurie galėtų patvirtinti šį mūsų automobilių trūkumą. Taigi manome, kad tai vienetinis atvejis. Tačiau pažadame stebėti situaciją.

…surūdijusį akumuliatoriaus tvirtinimą:

ir tai vienetinis atvejis. Vis dėlto apie šią bėdą mūsų inžinieriams buvo pranešta. Tad stebėsime, ar tai pasikartos ir kituose automobiliuose.

Remontas

16 140 km

Sutvarkytas išmetamųjų dujų sistemos izoliavimo skardos tvirtinimas (pagal garantiją)

47 654 km

Pakeistas vairuotojo durelių spynelės dangtelis (pagal garantiją)

60 189 km

Pakeisti priekinių stabdžių diskai ir trinkelės (1460 Lt)

79 846 km

Pakeisti galiniai amortizatoriai ir vairuotojo durelių rankena (pagal garantiją)

91 418 km

Suremontuotas priekinio dešiniojo stabdžio gnybtas (pagal garantiją)

Pakeisti priekinių stabdžių diskai (990 Lt)

Pakeista nuotolinio valdymo pultelio baterija (16 Lt)

Kadangi reguliariai nukrisdavo spynos dangtelis, teko pakeisti visą durų rankenėlę

Techniniai duomenys

Nissan Qahsqai 2.0 Tekna

Ilgis (mm) 4315

Plotis (mm) 1783

Aukštis (mm) 1606

Variklis benzininis

Variklio darbinis tūris (cm3) 1997

Variklio cilindrų sk. 4

Variklio galia (AG esant aps./min.) 141/6000

Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) 196/4800

Pavarų dėžė 6/mech.

Maks. greitis (km/h) 190

Įsibėgėjimas (s) 0–100 km/h 10,6

Degalų bako talpa (l) 65

Bagažinės talpa (l) min./maks. 410/1513

Automobilio masė (kg) 1498

Vidutinės degalų sąnaudos (l/100 km) 9,5

Kaina Lietuvoje (naujo, Lt) 80 500

Atsarginių detalių kainos

Priekiniai žibintai (vnt.) 1270 Lt

Galiniai žibintai (vnt.) 660 Lt

Priekinių stabdžių diskai (vnt.) 580 Lt

Galinių stabdžių diskai (vnt.) 420 Lt

Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.) 223 Lt

Galinių stabdžių trinkelės (kompl.) 179 Lt

Priekiniai amortizatoriai (vnt.) 357 Lt

Galiniai amortizatoriai (vnt.) 283 Lt

Privalumai

Komfortiška pakaba

Naujoviškas dizainas

Pakankamai patikimas

Trūkumai

Linkęs rūdyti

Prastas matomumas atgal

Įkyrus įspėjamasis signalas

www.auto-bild.lt

Šaltinis ir foto: „Auto Bild Lietuva“