Audi A6, 5 serijos BMW ir Saab 9-5 – kuris laimės?

Automobilis didelis ir prabangus, o eksploatacija – pigi. Skamba viliojamai, bet ar tai tiesa? Atsakyti į šį klausimą padės Audi A6, 5 serijos BMW ir Saab 9-5.

Šiais laikais visi priversti taupyti – net ir aukščiausio rango vadybininkai. Gana dažnai jiems  apkarpomos ne tik premijos, bet ir nurėžiama nemenka pinigų suma tarnybiniam automobiliui. Vieni vadybininkai tokiu atveju be didesnių kančių tiesiog persėda į žemesnės klasės mašiną, o kiti negali taip lengvai su tuo susitaikyti.

Pastarieji kostiumuočiai iš viršutinių dangoraižių aukštų rado išeitį: jie įsigyja tos pačios klasės automobilį, tačiau ne su šešių, o su keturių cilindrų motoru. Maskuodami variklio cilindrų skaičių, jie taip pat atsisako ant bagažinės dangčio klijuojamo gamyklinio užrašo, kuris nurodo konkretų modelį. Tik ar verta taip slėptis? Galbūt prabangūs verslo klasės sedanai puikiai rieda ir su keturių cilindrų dyzeliniais varikliais?

Tai jie siūlo

Saab 9-5 yra didžiausias šio testo automobilis. Ant galinių švedo sėdynių tiek daug vietos, kad net labiausiai išlepintas įmonės vadovas negalėtų skųstis. Tačiau šį privalumą sugadina žemėjantis Saab 9-5 stogas, nes lipant ant galinių sėdynių tenka gerokai pasirangyti.

Blogai ir tai, kad būdamas net 5,01 m ilgio švedas 9,5 cm ilgesnis už Audi A6 ir 11 cm pranoksta 5 serijos BMW. Tai nemenkas trūkumas statant automobilį mažesnėse aikštelėse, pavyzdžiui, senamiestyje. Be to, Saab 9-5 pasižymi prastesniu nei konkurentų matomumu atgal. Taip yra dėl plačių galinių statramsčių.

Abu vokiečių sedanai turi galybę įvairiausios technikos, kurios valdymo mygtukai išdėstyti apgalvotai, tiksliai po ranka. Švedas vairuotoją pasitinka ne taip gerai nusiteikęs: įsitaisius Saab 9-5 salone teks paplušėti, kol perkąsite jų išdėstymą ir valdymą. Juk geriausias tas automobilis, kurio valdymo prietaisai mažiausiai blaško dėmesį.

Kur kas labiau daugeliui vairuotojų patiks gausus ir prabangus šios trijulės papildomos įrangos sąrašas. Pavyzdžiui, šiuose automobiliuose gali būti įmontuota sistema, kuri suras laisvą vietą mašinai pastatyti, palaikys reikiamą atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio ar automatiškai perjungs tolimąsias ir artimąsias šviesas naktį. O Audi ir BMW vairuotojai dėl interneto prieigos net gali pasitikrinti elektroninį paštą ar akcijų biržos kursą (internetas veikia tik kai mašinos stovi). Puikūs pagalbininkai. Gal tik keista, kad automobilius vis dar reikia vairuoti patiems.

Taip jie važiuoja

Tarp 5 serijos BMW automobilių 520d turi silpniausią (184 AG) ir mažiausio darbinio tūrio (2 l) variklį. Nuvažiavus pirmuosius kilometrus, tampa aišku, kad tai vis dėlto pakankamai galingas automobilis. BMW 520d žvaliai startuoja iš vietos ir su didžiausiu užsidegimu didina sūkius. Tik esant mažesnėms negu 1500 apsukoms variklis tarsi leidžia sau patinginiauti, tačiau šiek tiek padidinus sūkius, jis ir vėl galingai šauna į priekį. O dyzelinės „širdutės“ keliamo garso neišgirs net pats ausyliausias vairuotojas: atrodo lyg motoras būtų įvyniotas į vatą. Džiugu, kad mechaninė greičių dėžė savo darbą atlieka lyg geriausia sekretorė: tai, ką šefas turi žinoti, jam perduodama, o visą kitą jo ausų nepasiekia.
Galbūt jums bus keista, bet šis BMW modelis ne toks sportiškas kaip jo pirmtakas. Bavarai, kurdami naująjį „penktuką“ pasuko komforto link. Taip yra todėl, kad įveikdamas daug staigių posūkių BMW 520d važiuoja sunkokai kaip ir naujasis E klasės Mercedes.

Audi A6 palieka geriau valdomo automobilio įspūdį. Nėra ko stebėtis: keturių žiedų valdovas sveria 82 kg mažiau nei BMW 520d. Kita vertus, A6 turi silpnesnį variklį – jo galia 177 AG. Šių kelių „arklių“ skirtumas lemia, kad Audi A6 vangiau didina apsukas ir sudegina daugiau dyzelino. Testo metu A6 vidutiniškai sudegino 6,4 l dyzelino, kai 520d – 5,9 l/100 km. Vis dėlto tai tikrai neblogi rezultatai žinant, kad 100 km/h greitį abu automobiliai pasiekia per 8,9 s. Puiku ir tai, kad net  neturėdamas pneumatinės pakabos Audi A6 rieda gana minkštai, komfortiškai, nors BMW 520d ir siūlo daugiau komforto.

Atrodo, kad būdamas ilgiausias tarp šio testo trejeto, Saab 9-5 turėtų garantuoti komfortiškiausią kelionę. Anaiptol. Net už papildomus 5236 Lt įsigiję automatiškai valdomą važiuoklę itin gero komforto nesitikėkite. O pasirinktas sportinis pakabos režimas malonus tol, kol nepradeda mausti stuburą. Blogiausia tai, kad pakabos kietumą pajusite važiuodami net ne per duobes, o, pavyzdžiui, per šulinio dangtį. Trumpiau tariant, tai pajusti užtenka net ir mažiausio kelio nelygumo.

Po švedo variklio dangčiu įtaisytas galingiausias tarp šio trejeto motoras su dvejomis turbinomis. Gaila, bet šiuo pranašumu Saab 9-5 negali pasinaudoti. Visą reikalą gadina antsvoris. Pasirodo, švedas sveria net 1850 kg. Tai 84 kg daugiau už BMW 520 ir net 166 kg – už Audi A6. Šie papildomi kilogramai lemia, kad Saab 9-5 vidutinės dyzelino sąnaudos yra didžiausios – 7 l/100 km. Taupyti brangių degalų švedas negali ir dėl to, kad neturi „Start-Stop“ sistemos, kuri į varžovų automobilius montuojama kaip standartinė įranga.

Tiek jie kainuoja

Ar baisiai stipriai teks veržtis diržus? Mažiausiai įmonės biudžetas nukentės, jei bus įsigyjamas Saab 9-5. Švedo kaina – vos nuo 99 374 Lt. Tituluoti vokiečiai gerokai brangesni. Audi A6 kainuos 33 666 Lt daugiau (nuo 133 040 Lt), BMW 520d – net 44 626 Lt daugiau (nuo 144 tūkst. Lt).

Nemenkai įmonės sąskaitą palengvins ir serviso priežiūra. Juk nuvažiavęs 120 000 km Saab 9-5 vairuotojas serviso dirbtuvėse bus palikęs tik 3724 Lt, Audi A6 vairuotojui – 5940 Lt, o BMW 520d – net 9623 Lt. Gerokai brangiau vokiečių automobilių savininkams atsies ir kasko draudimas, o dėl populiarumo tarp vagių Audi ir BMW mašinose teks įrengti ir brangesnes, aukštesnio lygio apsaugos sistemas.

Trumpiau tariant, vokiškų automobilių išlaikymas kainuoja brangiai. Kita vertus, kad ir kokia pigi būtų švedų sedano eksploatacija, tačiau vokiškos mašinos jį gerokai lenkia kitose rungtyse ir pelnytai laimi šį testą.

Techniniai gamintojo duomenys

Testuota

Kainos/įranga

Eksploatacijos duomenys

Išvada

Be užuolankų galime pasakyti: Audi A6 ir 5 serijos BMW išties labai vykę automobiliai, kuriuos visai nebūtina pirkti su šešių cilindrų motorais. Šiuos monstrus puikiai pakeičia ir keturių cilindrų varikliai. Pabandykite ir įsitikinsite patys. Švedų Saab 9-5 gerokai atsilieka nuo varžovų, tačiau dėl individualumo ir puikios kainos jis tikrai ras savo pirkėją.

„AutoBild Lietuva“ 2011, Nr. 12