Automobilių pramonei, kaip ir gatvės muzikantams, atėjo nelengvi laikai. Norint užkariauti publikos simpatijas reikia išsiskirti iš minios, būti kitokiam nei visi. Atrodo, kad kai kurie automobilių kūrėjai tai jau perprato, nes pristato į kitas nepanašias mašinas.
Puikus pavyzdys galėtų būti Kia Soul, Citroen C3 Picasso ir Honda Jazz. Į tokius automobilius tikrai atkreips dėmesį šiuolaikinis, norintis išsiskirti, bet pinigus taupantis jaunimas. Tačiau kuris iš šio menininkų trejeto pelnys gatvės žiūrovų simpatijas?
Kėbulai
Pirmasis ant gatvės grindinio išriedantis Kia Soul atrodo labai užtikrintai. Jis primena neaukštą, plačiapetį, raumeningą vyruką, nūnai liaudyje vadinamą mačo. Kita vertus, net 18 colių „batais” kelią remiantis Soul iš pirmo žvilgsnio labai panašus į Mercedes GLK visureigį. Tiesa, korėjiečių gražuolis yra trumpas – vos 4,10 m ilgio. Tačiau būdamas trumpas jis gali pasigirti pakankamai erdviu salonu tiek priekyje, tiek gale sėdintiesiems. Deja, pakėlus bagažinės dangtį galima nusvilti – jos tūris viso labo 222 l.
O štai japonų menininkas Honda Jazz, net ir būdamas 20 cm trumpesnis už Kia Soul, gali pasipuikuoti akivaizdžiai talpesne bagažine, kurios tūris – 399 l. Dėl tikrai nemažos bagažinės nenukentėjo ir salono erdvė: čia vietos užtektinai tiek priekyje, tiek gale. Trumpiau tariant, salono erdve japonų menininkas yra nepralenkiamas, tad pirmas nusipelno publikos plojimų.
Pasipuošęs prašmatniu kostiumu į gatvės menininkų festivalį atrieda ir trečiasis dalyvis – prancūzų Citroen C3 Picasso, kuriam piktokas priekis suteikia įžūlumo. Išbandžius priekines automobilio sėdynes apima jausmas, tarsi sėdėtum žiemos sode. Tokį įspūdį sukuria nuožulnus milžiniškas priekinis stiklas. Tuo tarpu gale vietos ne pyragai: aukštesni keleiviai galva remia stogą, o keliais – priekinių sėdynių atlošus. Tačiau sielotis dėl bagažinės tūrio neteks. Joje tilps 385 l tūrio krovinys. Patogu ir tai, kad galines sėdynes galima stumdyti pirmyn ir atgal. Apibendrinant C3 Picasso interjerą galima apibūdinti kaip jaukų, spinduliuojantį namų atmosferą.
O štai Kia Soul salone vyrauja juoda kieta plastmasė, kuri ne itin dera prie įmantrios išorės. Iš tiesų korėjiečio vidus galėtų būti ir dailesnis. Honda Jazz salonas akį traukia skoningesniu, labiau išpuoselėtu dizainu, tačiau kieto plastiko ir jame nestinga.
Varikliai ir pakabos
Kaip jau tapo įprasta, „Honda” automobilių varikliai pasižymi dideliais sūkiais. Ne išimtis ir Jazz, bet nerimauti dėl to neverta. Jazz motoras gana guvus, nors automobilis 100 km/h greitį pasiekia paskutinis – per 11,5 s. Tiesa, konkurentai ne ką greitesni. Citroen C3 Picasso šią estafetės rungtį įveikia per 11,3, o Kia Soul – per 10,6 s.
Tačiau Honda Jazz vairuotojas atsigriebs nuvykęs į degalinę. Juk šis japonų menininkas vidutiniškai suvartoja vos 6,5 l benzino 100 km kelio. Konkurentai akivaizdžiai atsilieka. Korėjiečių Kia Soul vidutiniškai reikia 7,8, o Citroen C3 Picasso – net 8,3 l benzino 100 km įveikti. Tai jau tikrai nemažas apetitas žinant, kad tai nedideli automobiliai.
Kita vertus, degalus ryjantis prancūzų menininkas gali pasigirti tyliu variklio darbu ir komfortiška pakaba. Tuo tarpu Honda Jazz smarkokai šokinėja važiuojant nelygiu keliu. Kia Soul pakaba dar kiečiau suderinta nei Jazz mažylio, tačiau ji savo darbą atlieka harmoningiau.
Tiesa, Jazz ir Picasso dėl ne itin jautrių vairo sistemų yra šiek tiek vangoki automobiliai, tačiau šį trūkumą įveikiant posūkius kompensuoja nepriekaištingai suderintos ESP sistemos. Tuo tarpu Soul galinė dalis atrodo ne tokia stabili, nes ESP sistema įsikiša šiek tiek pavėluotai.
Kainos
Jei kalbėsime apie šių menininkų kainas, didelio netikėtumo nėra. Prancūzų mažylis su testuotu motoru mūsų šalyje kainuoja nuo 49 090, o Honda Jazz – nuo 50 200 Lt. Taigi skirtumas itin nedidelis. Tuo tarpu Kia Soul lietuviškos kainos kol kas nežinomos, nes automobilis į mūsų šalį atkeliaus po keleto mėnesių. Kita vertus, Soul Vokietijoje kainuoja panašiai tiek pat, kiek ir konkurentai. Taigi galima tikėtis, kad korėjiečių menininką pavasario pabaigoje bus galima įsigyti maždaug už 50 tūkst. Lt.
Jau tikriausiai supratote, kad Kia Soul mūsų teste galutinai liko neįvertintas dėl duomenų trūkumo. Tuo tarpu Vokietijoje atliekant testą korėjietis liko paskutinis – trečias. Jis vos penkiais taškais pralaimėjo antrą vietą užėmusiam prancūzui, o nuo testo nugalėtojo japono atsiliko keturiolika taškų.
Mindaugas Malinauskas
1 Honda Jazz
342 taškai
Honda Jazz laimi šį testą, nes yra geriausiai prie kasdienio gyvenimo prisitaikęs menininkas. Jo silpnoji vieta – kietoka, ne itin komfortiška pakaba.
2 Citroen C3 Picasso
329 taškai
Tai patrauklus, savitu dizainu ir komfortiška pakaba pasižymintis automobilis. Deja, vietos gale mažoka, o degalų sąnaudos – per didelės.
3 Kia Soul
Liko neįvertintas
Pritrenkiantis dizainas ir erdvus salonas įtikina. Deja, gaila, kad bagažinė maža, o degalų sąnaudos didokos. Automobilis galutinai neįvertintas, nes kol kas Lietuvoje juo neprekiaujama.
Išvada
Pakankamai erdvus, su talpia bagažine ir nedaug degalų reikalaujantis Honda Jazz tampa šio testo nugalėtoju. Akivaizdžiai linksmesnio dizaino bei komfortiškiau važiuojantis Citroen C3 Picasso turėjo tenkintis antra vieta. Trečias testo dalyvis Kia Soul liko galutinai neįvertintas, nes kol kas mūsų šalyje neparduodamas.
www.auto-bild.lt