4 greiti ir talpūs dyzeliniai universalai

didysis

Jau kuris laikas mūsų šalyje prekiaujama trečios kartos Toyota Avensis automobiliu. Ko vertas naujokas, padės išsiaiškinti trys konkurentai – Ford Mondeo, Mazda 6 ir VW Passat.

Tikrai nemažą būrį Lietuvos vairuotojų žodis „Avensis” veikia magiškai. Jiems šis japonų automobilio pavadinimas asocijuojasi su patikimumu, mažu nuvertėjimu, saugumu ir netgi geru įvaizdžiu.

Tačiau senesnis, antros kartos Avensis turi vieną trūkumą – jo dizainas yra gana beveidis, nekeliantis didelių emocijų. Trumpiau tariant, tai paprasta, į akis nekrintanti vidutinės klasės mašina. Atrodo, kad tai suprato bei pripažino ir naujojo Avensis kūrėjai.

Šį faktą išduoda paprasta, bet akivaizdi tiesa. Naująjį savo automobilį japonai reklamuoju tokiais žodžiais: „Charakterio jėga”. Ar trečios kartos Toyota Avensis iš tiesų turi charakterio jėgos?

Akivaizdu, kad taip. Juk tai paaiškėja vos metus žvilgsnį į naują japonų flagmaną Europos rinkoje. Nuo šiol Avensis pirkėjų dėmesį traukia masyviu, aštrių formų kėbulu, gerokai praplatintais sparnais bei kampuota priekine dalimi.

Tokio automobilio tikrai nepavadinsi beveidžiu. Jis turi savitų formų. Netgi galima teigti, kad naujasis Avensis šiek tiek panašus į Lexus modelius. Žinoma, tai tikrai ne trūkumas, o veikiau pranašumas.

Avensis – su galingiausiu dyzeliniu varikliu

Taip pat atkreipkite dėmesį, kad į pirmąjį testą naujasis Toyota Avensis atrieda su 2.2/177 AG dyzeliniu varikliu. Šis motoras kol kas galingiausias iš visų, montuojamų į trečios kartos japonų flagmaną. Suprantama, kad prieš tokį Avensis į kovą turėjo stoti ir atitinkamo galingumo konkurentų automobiliai, kurių variklių galia (nuo 170 iki 185 AG) niekuo nenusileidžia naujajam japonų kūriniui.

Kita vertus, automobiliai universalo kėbulu su galingais dyzeliniais varikliais nepigūs. Jų kaina svyruoja nuo 97 iki 98 tūkst. Lt. O užsisakius daugiau prabangos ir komforto įrangos kaina į viršų šautų dar keliasdešimt tūkstančių. Turime pasakyti ir tai, kad Mazda 6 su testuotu motoru (2.2/185 AG) kol kas Lietuvoje neparduodamas. Todėl galutinai įvertinti Mazda 6 automobilio negalėjome ir jam atiteko paskutinė ketvirta vieta.

Mindaugas Malinauskas

Mazda 6 185 AG – 216 km/h

Ford Mondeo 175 AG – 218 km/h

Toyota Avensis 177 AG – 220 km/h

VW Passat 170 AG – 220 km/h

 

Maz_6_

4 vieta. Mazda 6

 

Suteikiantis žvalumo

Šiek tiek patobulinę variklį, japonai iš 2,2 l tūrio išspaudė 185 „arklius”. Akivaizdu, kad tai tikrai galingas automobilis, – šitai paaiškėja vos pradėjus važiuoti. Mazda 6 į priekį šauna kaip medžius su šaknimis ketinantis išrauti viesulas. Nuotaiką pakelia ir trumpa eiga pasižyminti pavarų perjungimo svirtis. Trumpiau tariant, automobilį galima apibūdinti kaip šiurkštaus charakterio vaikiną.

Prie to prisideda ir burzgiantis, vibruojantis motoras, kurio 400 Nm sukimo momentas tampo vairą, o važiuoklė kietai reaguoja į kelią net ir tada, kai jis lygus. Komfortiškomis nepavadinsi ir sėdynių. Tiesa, Mazda 6 universalas posūkius „piešia” tikrai užtikrintai. Šiek tiek nuvilia tik sintetinės vidaus apdailos medžiagos. Jų apstu ir konkurentų automobiliuose, tačiau Mazda 6 salone tai juntama labiau.

Apmaudu ir tai, kad testuotas japonų automobilis nebuvo galutinai įvertintas, nes su tokiu varikliu kol kas neparduodamas mūsų šalyje. Vokietijoje jam atiteko trečia vieta.

 

Toy_Avejpg

3 vieta. Toyota Avensis 349 taškai

Kampuotas universalas

Šį kartą laimėti testą naujam Toyota Avensis nėra jokių šansų. Taip yra todėl, kad automobilis dar turi trūkumų. Be jokios abejonės, naujas japonų darbas – tikrai solidus, gausia įranga pasižymintis automobilis. Jis puikiai įsibėgėja ir sunaudoja nedaug dyzelino. Be to, mašina yra saugi, nes komplektuojama su 9 oro pagalvėmis ir turi pavyzdingai veikiančius stabdžius.

Apie saugumą byloja ir tai, kad Toyota Avensis pasižymi itin griežtai sureguliuota ESP sistema. Greičiau įveikiant posūkį ji akimirksniu įsikiša ir pristabdo automobilį.

Kita vertus, naujasis Avensis galėtų turėti komfortiškesnę pakabą, žemiau įtaisytas sėdynes ir lengviau perjungiamas pavaras. Nepakenktų ir šiek tiek erdvesnis salonas.

Suprantama, kad kiekvienas iš minėtų trūkumų nėra katastrofa, tačiau susumavus visus įvertinimus iki pergalės pritrūko net 18 taškų. O tai tikrai nemažai. Todėl šį kartą naujasis Avensis  nusileidžia konkurentams ir užima trečiąją vietą.

 

VW_Pas

2 vieta. VW Passat   363 taškai

Senas, bet geras

Tikrai nemeluosime tvirtindami, kad jis beveik neturi silpnų vietų. Vis dėlto teisybės dėlei reikia pasakyti, kad keletas trūkumų yra. Pirmiausia stabdžiai. Jie veikia be priekaištų, bet pedalo nuspaudimo „kelias” galėtų būti trumpesnis. Prie trūkumų derėtų paminėti ir komplektaciją. Iš esmės VW Passat neblogai sukomplektuotas automobilis, tačiau nemažai dalykų kainuoja papildomai. Pavyzdžiui, konkurentai jau standartinėje įrangoje turi dviejų zonų klimato kontrolę, tuo tarpu VW Passat pirkėjui už ją teks papildomai pakloti 1333 Lt.

Vis dėlto kur kas daugiau vyriausias šio testo universalas turi privalumų. Tiek ant priekinių, tiek ant galinių sėdynių patogiai įsitaisys net aukšti žmonės, vairuotojo darbo vieta įrengta be priekaištų, bagažinės talpa taip pat pakankama, neerzina ir variklis, dirbdamas gana tyliai. Be to, VW Passat gali pasigirti komfortiška pakaba, kuri „praryja” beveik visus kelio nelygumus, puikia vairo sistema ir nepriekaištingai suderinta ESP sistema.

 

For_Mon

1 vieta. Ford Mondeo 366 taškai

Valdymo meistras

Mondeo mūsų testuose laimi jau ne pirmą kartą, tačiau automobilių pramonė nestovi vietoje, todėl kiekvienai mašinai tenka nuolat įrodinėti, ko ji verta. O šiuo metu tarp šių keturių galingų dyzelinių universalų Mondeo yra geriausias.

 

Pirmiausia dar kartą tenka pagirti itin erdvų automobilio saloną – ypač sėdintiesiems gale. Čia vietos daugiau nei reikia. Maloniai nustebina ir milžiniška bagažinė, patogios sėdynės bei galingas dyzelinis motoras.

 

Dar vienas automobilio privalumas – puikus valdymas. Mondeo posūkius „piešia” tarsi prikaltas prie žemės. Nebus per skambiai pasakyta, kad šis universalas valdomas beveik kaip sportinis automobilis. Tačiau toks puikus Mondeo valdymas gali patikti ne visiems.

 

Taip yra todėl, kad universalu važiuojant net ir per nedidelius kelio nelygumus nemenkai pakrato. Tiesa, tam įtakos turėjo ne tik kietokai suderinta pakaba, bet ir nemaži, net 18 colių ratai. Gerai bent tai, kad tokie dideli „batai” puikiai tinka Ford Mondeo.

www.auto-bild.lt