Rimtų gedimų pasitaiko retai

VW_Golf_V_09_07

Faktiškai Golf iš tiesų priklauso patiems patikimiausiems automobiliams. Be to, šis modelis yra vis dar pats perkamiausias automobilis ne tik Vokietijoje. Lietuvos vairuotojai jais taip pat pasitiki ne mažiau nei vokiečiai.

Suprantama, tokie geri rezultatai yra dar ir dėl to, kad daugelio parduotų Golf automobilių dvejų metų garantinis laikotarpis dar yra nesibaigęs. Todėl nenuostabu, kad tokios žinomos transporto priemonių vertinimo institucijos, kaip ADAC, TÜV arba DEKRA, savo ataskaitose nemini Golf V trūkumų, nors iš tiesų jų yra labai nedaug.

Tiesa, trūkumų pasitaikė ką tik pagamintuose Golf V per pirmas jų eksploatacijos savaites. Juos pašalinus automobilis pasižymi tokia kokybe, kokios visuomet siekė buvęs VW koncerno vadovas Ferdinandas Piëchas.

Vykstant gamybos procesui kai kurių Golf V detalių konstrukcija buvo skubiai pakeista. Vienas  pavyzdžių – degalų bako vėdinimo sistema. Iš pradžių ji nuolat automatiškai išjungdavo degalų pylimo pistoletą, tačiau po nedidelio sistemos patobulinimo jų buvo galima įsipilti be rūpesčių. Problemų kėlė ir elektrinis aušinimo ventiliatoriaus – po kelių mėnesių VW inžinieriai jį taip pat patobulino.

VW_Golf_vidus_09_07

Ieškant kitų Golf V modeliui būdingų trūkumų patartina labiau pasidomėti už papildomą kainą įmontuotais įrenginiais. Tai ne pokštas – sudėtinga elektroninė įranga yra dažniausiai pasitaikanti gedimų priežastis. Tokia yra automatinė klimato kontrolės sistema „Climatronic”, kuri iki 2005 m. buvo net kelis kartus perprogramuota.

Modelio gamybos pradžioje dažnai pasitaikantis gedimas buvo ir nekoordinuotai funkcionuojantys oro srovės įleidimo į saloną vožtuvai. Radijo, telefono ar navigacinė sistema irgi kėlė nemažai rūpesčių, tačiau šiandien ši įranga veikia beveik normaliai.

Dažniausiai tokie „kvailoki” trūkumai pašalinami tiesiog preprogramavus įrangą: juk Golf tarp gaminamų modelių gausybės yra paprasčiausias važinėjantis kompiuteris.

Didžiausi kaltininkai – rūdys ir bildesiai

Vis dėlto automobilis dar turi būti ir patvaresnis negu kompiuteris. Jeigu jo kėbulas cinkuotas,  daugiau šansų ilgai gyventi. Taigi važinėjantieji Golf V gamybos pradžios modeliais turėtų dažniau atkreipti dėmesį į silpnąsias jų vietas. Kokybės ekspertų teigimu, norėdami sutaupyti gamintojai atsisako daugelio modelių važiuoklės, variklio ir pavarų dėžės apsaugos nuo korozijos.

Kol kada nors neprireiks keisti skersinės svirties, jokių problemų nekils. Tačiau jei tokia būtinybė iškils, užrūdiję jos varžtai gerokai padidins remonto išlaidas – tiek laiko, tiek finansines. Be to, korozija puola masės laidus, kurie jungia akumuliatorių ir variklį su kėbulu: dėl drėgmės ir druskų poveikio variniai laidai pasidengia žalsvomis apnašomis, per kurias beveik neprateka elektros srovė.

O tai yra daugybės klaidų automobilio borto kompiuteryje priežastis, kurios savo ruožtu lemia įvairius elektros ir elektroninių prietaisų gedimus.

Golf V savininkų apklausos rodo, kad dažniausiai skundžiamasi ne minėtais elektros sistemos gedimais, o triukšmingais bildesiais, sklindančiais iš durelių ir priekinio skydelio. Daugelis jų priežasties ardydami dureles ar prietaisų skydelį bando ieškoti patys, tačiau taip elgdamiesi prisidaro dar daugiau rūpesčių.

Kelis kartus išardžius ir vėl surinkus šių elementų apdailą nukenčia jos išvaizda, nes nuimti ir vėl uždėti durelių apmušalai ar kitos detalės praranda nepriekaištingą išvaizdą. Be to, gali nutikti taip, kad pašalinus vieną triukšmo priežastį, gali atsirasti kita.

Tačiau visa tai tik keletas pastabų pavyzdingo mokinio pažymių knygelėje. Tiesą sakant, atidžiau patyrinėjus Golf V „bylą” paaiškėja, kad jis vertas už jį prašomų pinigų. Panašiai kaip ir visos keturios iki jo buvusios kartos, Golf V, būdamas penkto ar šešto šeimininko rankose, patikimai nugabens jį į universitetą ar į darbą. Šiam VW modeliui, rečiau negu kitiems automobiliams, reikia serviso pagalbos.

Jurgis Bružas