Dakaro serijos lenktynių – „Silk Way 2009“ maratono dalyviams
trečiadienį teko įveikti ilgiausią greičio ruožą iš visų,
numatytų varžybų maršrute – net 580 kilometrų ilgio atkarpą
Kazachstane.
Greičio ruože net lenktynių lyderiai užtruko daugiau nei
penkias valandas. Trimis pozicijomis į viršų palypėjo greičiausias
iš lietuvių ekipažų – Benediktas Vanagas ir jo šturmanas Saulius
Jurgelėnas, važiuojantys latvišku „OSCar“ automobiliu.
B.Vanago žodžiais, ilgajame ruože nestigo įvairiausių įspūdžių,
kurių buvo tiek, kad užtektų parašyti visai knygai. Lenktynininkas
minėjo, kad atstumas buvo lygus bemaž visam Lietuvos ralio čempionato greičio ruožų kilometražui arba kelionei iš Vilniaus į Taliną.
Kazachstano teritorijoje vykusiame ruože ekipažui teko važiuoti
įvairiu paviršiumi: keliukais su išdžiūvusiomis provėžomis,
smėlynais bei stepėmis. Nepaisant dulkių, pusdienį vykusiame ruože
B.Vanagas ir S.Jurgelėnas įstengė pavyti daugelį pagrindinių
varžovų, kurie, pamatę lietuvių rodomą tempą, buvo išties nustebę.
Tačiau vėliau nutiko šiokių tokių „siurprizų“: nusimontavusi
automobilio padanga, dėl pažeisto radiatoriaus kaitęs variklis, o
desertui – ruožo gale nustoję veikti stabdžiai. Tausojant variklį,
ekipažui teko važiuoti kiek lėčiau nei įprastiniu tempu, tačiau
galutinis rezultatas buvo išties puikus.
Automobilių įskaitoje pirmasis penketukas nepakito. Įtempčiausia kova užvirė tarp Nassero Al-Attiyah ir legendinio ralio lenktynininko – Carloso Sainzo ekipažų, važiuojančių už gamyklinę „Volkswagen“
komandą. Dienos greičio ruože triumfavo C.Sainzas, nuo N.Al-Attiyah atsikovojęs 1 minutę ir 53 sekundes.
Antras ruože ir trečias automobilių įskaitoje įsitaisęs Markas Milleris („Volkswagen“), lenkiantis ketvirtojoje pozicijoje esantį komandos draugą Ginielį De Villiersą. Penktas – „Nissan“ vairuojantis prancūzas Christianas Lavieille. Iš dešimtuko iškritus porai ekipažų, į dešimtąją
vietą pakilo Latvijos lenktynininkas Maris Saukans, taip pat
pilotuojantis „OSCar“.
Kitiems lietuviškiems ekipažams diena klostėsi permainingai – Antano Juknevičiaus bei Andrejaus Stepanovo, važiuojančių „Bowler“ automobiliu, ekipažas taip pat sugebėjo pagerinti savo situaciją – jie pakilo į 18-ąją poziciją. Tačiau Arūno ir Aurimo Lekavičių „Mitsubishi“ nutrūko variklio pagalvės ir buvo pramuštas karteris. Vis dėlto, lietuviai sugebėjo grįžti į nakvynės vietą bei pradėti remontuoti savo automobilį.
Lyderių rikiuotė po ketvirtosios dienos atrodo taip:
1. N.Al-Attiyah („Volkswagen“)
2. C.Sainzas („Volkswagen“) + 2 min. 03 sek.
3. M.Mileris („Volkswagen“) + 8 min. 33 sek.
4. G.De Villiersas („Volkswagen“) + 11 min. 57 sek.
5. Ch.Lavieille („Nissan“) + 1 val. 03 min. 22 sek.
6. M.Kahle („Honda“) + 1 val. 14 min. 43 sek.
7. Ph.Gache („SMG“) + 1 val. 37 min. 39 sek.
8. B.Errandonea („SMG“) + 1 val. 45 min. 43 sek.
9. R.Misikovas („Nissan“) + 1 val. 45 min. 45 sek.
10. M.Saukans („OSCar“) + 1 val. 51 min. 57 sek.
…
12. B.Vanagas („OSCar“) + 2 val. 15 min. 55 sek.
…
18. A.Juknevičius („Bowler“) + 3 val. 24 min. 00 sek.
Tarp sunkvežimių pirmąją vietą išlaiko Vladimiras Čaginas
(„Kamaz“), nuo kurio tik dviem su puse minutės atsilieka komandos
draugas – Firdausas Kabirovas, sugebėjęs aplenkti Gerardą De Rooy su „Iveco“. Į penketuką grįžo dar vieni „Kamaz“ komandos atstovai
– Ilgizaras Mardejevas, užimantys ketvirtąją poziciją. Penkti –
čeko Aleso Lopraiso ekipažas, važiuojantis „Tatra“.
Penktasis iš devynių ruožas vyks rugsėjo 9-ąją dieną, vos 35
kilometrai nuo šios dienos ruožo, jo ilgis bus 424 kilometrai.
www.auto-bild.lt
Šaltinis: „Vanagas Racing”