„Volkswagen” technologijos ir vėl laimi

Volkswagen sukurta TSI tiesioginio įpurškimo technologija – ko gero viena iš labiausiai pasiteisinusių šio automobilių gamintojo inovacijų. Neseniai įvykusiame kasmetiniame tarptautiniame variklių konkurse International Engine of the Year 2014 šios technologijos variklis jau 9 kartą iš eilės tapo nugalėtoju 1,0 – 1,5 litro darbinio tūrio kategorijoje. Minėtoje kategorijoje šiemet triumfavo 1.4 TSI twincharger variklis, dar kartą atskleidęs neprilygstamą TSI technologijos efektyvumą bei didžiulį jos tobulinimo potencialą.

Dar ne taip seniai išaugusi variklio galia būtinai reiškė didesnius agregato matmenis, išaugusią darbo temperatūrą, trintį, vibraciją, ir žinoma – padidėjusias degalų sąnaudas. Šią, regis, buvusią begalinę tendenciją užbaigė prieš keletą metų prasidėjusi variklių optimizavimo revoliucija, kurios dėka naujos kartos varikliai tampa kompaktiškesni, lengvesni, tylesni ir ekonomiškesni, o jų galia, mažėjant darbiniam tūriui, išlieka nepakitusi arba net padidėja.

Volkswagen variklių kalvėje esmine benzininių agregatų optimizavimo prielaida tapo TSI tiesioginio įpurškimo sistemos diegimas. Šiuo metu Volkswagen TSI šeimyna ypač gausi. Šio tipo varikliai montuojami į įvairių klasių automobilius. Asortimentą pradeda 66 kW/ 90 AG galios variklis, o aukščiausią pakylą užima 221 kW/ 300 AG galiūnas.

Šių metų konkurso nugalėtojas – dar 2006 m. pristatyto TSI twincharger porūšio atstovas, kurio skiriamasis bruožas – dar viena turbina ir mechaninis kompresorius.

Šie papildomi mazgai užtikrina aukštą variklio sukimo momentą ir energetinį efektyvumą. Esminė šių metų naujovė – ACT automatinė cilindrų valdymo sistema, atjungianti keletą variklio cilindrų veikiant nedidelėmis apkrovomis. Tai leidžia dar labiau sumažinti degalų sąnaudas ir aplinkos taršą.

Twincharger variklių gamoje – nuo 103 kW/140 AG iki 125 kW/170 pajėgumo agregatai. Jie montuojami į daugelį Volkswagen modelių: Beetle, Jetta, Eos, Golf Cabrio, Touran, Tiguan, Passat ir Sharan.

www.www.auto-bild.lt