Savaitgalio dienomis vyko legendinės Le Mano 24 valandų ištvermės lenktynės. Šis ypatingo sudėtingumo paros ilgio automobilių maratonas rengiamas nuo 1923 metų.
Audi gamyklinė komanda Le Mano lenktynėse pirmą kartą startavo 1999 metais. Per 16 metų dalyvavimo laikotarpį Audi šias lenktynes iš viso buvo laimėjusi 13 kartų, o paskutinius 5 kartus – iš eilės Nenutrūkstama pergalių serija, prasidėjusi 2010 metais, nutrūko vakar. Šįkart pirmąsias 2 prizines vietas laimėjo Porsche ekipažai, o ant trečiosios vietos podiumo užlipo vienos iš Audi gamyklinės komandos sportininkai. Verta priminti, kad Audi ir Porsche priklauso tam pačiam Volkswagen koncernui, todėl Porsche sėkme džiaugėsi ir Audi. Juolab, kad Porsche gamintojams tai buvo pirmoji pergalė per 17 paskutiniųjų metų, na o Audi pratęsė nenutrūkstamą prizinių vietų ant podiumo sąrašą.
„Tai buvo aukščiausio lygio automobilių sporto lenktynės. Žiūrovai išvydo įtemptas koncerno sesių – Audi ir Porsche varžytuves. Sveikiname kolegas iš Štutgarto nuveikus iš tiesų milžinišką darbą, nes mes žinome, kaip iš tiesų sunku laimėti šias lenktynes” – kalbėjo Audi AG vadovas, prof. Rupertas Stadleris.
„Esu sužavėtas neprilygstamos Audi ir Porsche dvikovos. Visose mūsų koncerno komandose važiavo aukščiausio lygio sportininkai, tad esminė kova vyko tarp skirtingų techninių sprendimų ir technologijų“ – sakė Audi bendrovės vyr. inžinierius, prof. dr. Ulrichas Hackenbergas, neužmiršęs paminėti didžiulių Audi ir Porsche automobilių koncepcijų skirtumų.
Nežiūrint visiškai skirtingų Audi ir Porsche hibridinių bolidų konstrukcijų, šių metų Le Mano lenktynės parodė, kad Volkswagen koncerno automobiliai buvo daug greitesni ir techniškai pranašesni už tiek už pagrindinius Toyota varžovus, tiek ir už po ilgos pertraukos į trasą sugrįžusius, bet Le Mano lenktynėse daugybę gedimų ir nesėkmių patyrusius Nissan automobilius. Jis taip pat išreiškė viltį, kad šis neginčijamas pranašumas išliks ir kituose WEC ištvermės varžybų pasaulio čempionato etapuose.
Arčiausia revanšo galimybė varžovams – rugpjūčio 30 d. Niuburgringo žiede įvyksiantis WEC ištvermės lenktynių pasaulio čempionato Vokietijos etapas.
Le mano 24 val. lenktynių turnyrinė lentelė
1 Hülkenberg/Bamber/Tandy (Porsche) 395 ratų
2 Bernhard/Webber/Hartley (Porsche) – 1 ratas
3 Fässler/Lotterer/Tréluyer (Audi R18 e-tron quattro) – 2 ratai
4 di Grassi/Duval/Jarvis (Audi R18 e-tron quattro) – 3 ratai
5 Dumas/Jani/Lieb (Porsche) – 4 ratai
6 Wurz/Sarrazin/Conway (Toyota) – 8 ratai
7 Albuquerque/Bonanomi/Rast (Audi R18 e-tron quattro) – 8 ratai
8 Davidson/Buemi/Nakajima (Toyota) – 9 ratai
9 Howson/Bradley/Lapierre (ORECA-Nissan) – 37 ratai
10 Dolan/Evans/Turvey (Gibson-Nissan) – 37 ratai
Audi nuotr.
www.auto-bild.lt